Grappige uitspraken van kinderen

Ze spelen hier dat er eentje naar school gaat, ze vertrekt op haar paard. De ander zwaait haar uit en roept ‘Je vergeet je gebakken vis!’

40 likes

K. wordt steeds meer een wijsneus. We hebben haar verteld dat mn nichtje vanmiddag op bezoek bij haar mama gaat en wij dan naar de ballenbak toe. Maar het liefste wil ze nú.

“Mama, M. nu naar … toe, wij ballenbak toe”
Zo werkt het niet K., vanmiddag gaat ze daarheen en gaan wij naar de ballenbak toe.
“Zo werkt het wél mama!”

Sleept de learning tower naar de klok zodat ze op ooghoogte met de klok staat.
“Mama klok kijken. Wanneer ballenbak toe?”
Als die kleine wijzer op de 2 staat.
“Oke ik kleine op twee!”
En ze probeert de klok vd muur te trekken om de wijzer te verzetten :joy:

35 likes

S (2,5) wilde vanmorgen losse hagelslagjes eten uit zn hand. Ik zei dat dat niet mocht. S: maar mama,ik ben de baas van de hagelslag!

14 likes

Ik kwam gisteren na een hoop gedoe met de trein na 4,5 uur eindelijk op de verjaardag van m’n neefje. Zijn kleine broertje (5) kwam van buiten naar binnen gerend en vroeg aan mij: “Is ome naam mijn vriend er ook?”
Ik: “Nee hij is er niet.”
Hij: “Dan ga ik weer naar buiten, doei!”

De bloedband die we delen doet er niet meer toe, m’n vriend is de grote favoriet. :smiling_face_with_tear: En die kennen ze pas net.

28 likes

Mijn zusje heeft een zoontje van 2. Hij heeft helaas een paar keer ook een coronatest moeten ondergaan. Ze stuurde laatst een filmpje dat hij de stok van een swiffer in de neus van zijn knuffel aan het douwen was. Ja stokje in de neus​:joy::joy:. Knuffel kreeg na afloop wel een koekje.

16 likes

M. van 2 zegt bij alles wat ze doet “even lekker”.
Dus “M. even lekker schoenen aan”, “M. even lekker doekje pakken” etc. Geen idee hoe ze erbij komt.

23 likes

Wat zullen we eten vanavond k.?

“Uhmmm even denken…” draait met ogen en maakt denkgeluid “ik weet het! Avondeten!”

17 likes

Haha zo lief dit. M doet nu ook steeds ‘hmmm even denken’ terwijl ie met z’n vinger tegen z’n wang tikt. En dan steekt je m in de lucht en roept ie ‘aha!’

Geen idee hoe die daar aan komt hahaha

12 likes

Blippi? Haha

6 likes

Juf roos?

1 like

Vanmorgen toen L nog half sliep zei mijn man iets tegen hem. L draaide zijn hoofd naar mij toe en zei: mama waarom praat hij tegen mij?

Nu wil mijn man graag naar buiten dus hij vraagt al de hele tijd: wie gaat er mee buiten spelen? Waarop L de hele tijd weer zegt: hij doet het weer mama, hij praat.

:joy:

78 likes

Hahaha, hoe oud is L?

6 likes

2.5 jaar. Mijn man kan sowieso niks goed doen vandaag bij hem haha. Hij mocht net ook al niet zingen.

5 likes

“Mama oma ziek!”
Oh echt waar? Wat heeft oma dan?
“Pijn aan de billen!”
O nee, hoe komt dat?
“Oma veel slapen! Oma daarom pijn aan billen!”

Hoe ze hier nou weer bij komt :joy:

11 likes

Hilarisch :joy::joy:

5 likes

Ik: “Ikga je zo naar bed brengen. Wil je zelf de trap op of zal ik je tillen?”
M. (2): “hoor je niet”
Ik: “je hoort me niet?”
M. : “Nee”
Ik: “…”

30 likes

Mijn vriend pakt onze zoon heel hard vast om te knuffelen. Zegt onze zoon: Jezus!!!

9 likes

Mam wat is dit rode vlekje? Een vliegenbult of wat anders?

Ik heb zo hard moeten lachen :joy:

9 likes

Volgens dochter van 3 is dit een ‘vingersballon’ :joy:

Ze zal wel zo’n opgeblazen handschoen bedoelen, denk op het kdv gezien.

35 likes

Een van mijn leerlingen (groep 8) vroeg vandaag: 'door wie wordt juf *** (de directrice) eigenlijk betaald?
Ik dat uitgelegd.
Hij weer: ‘dus, dit is haar baan?’

20 likes