Grappige uitspraken van kinderen

K. komt met haar pop tegen zich aangedrukt bij mij op de bank zitten.

Ik vraag aan haar krijgt de pop melk? K. zucht, rolt met haar ogen “nee mama. Mijn tietie is op” zucht nog een keer “alleen savonds in bed nog melk in tiet!”. Okeee :joy:

(Haar zusje drinkt alleen nog savonds en ik heb overdag een paar keer gezegd melk is op overdag).

14 likes

M. (2) roept buiten boos tegen de wind: “NIET DUWEN!”

48 likes

Wij leren ons kind (2 jaar) dat hij op de stoep moet blijven en lopen.
Toen liep ik op de straat, want het was een rustige straat en zo kon ik er beter langs met de buggy.

Zegt mijn kind: nee mama niet op straat, op de stoep blijven!!!

20 likes

We proberen de peuter een beetje te polsen wat hij leuk zou vinden voor zijn derde verjaardag.
Wat wil je voor je verjaardag?
Peuter: een cadeautje mama
:heart::pleading_face:

53 likes

Hier wordt elke dier, poppetje, autootje, schuursponsje, pluisje etc. omgedoopt tot baby shark en fam. Vandaag waren de dino’s mee in bad en toen werden ook met volle overtuiging namen gegeven als:

• leggohan
  • wannawee
  • seefetles

Duurde even voor ik door had dat het om de vervolgtekst ging hahaha

8 likes

We zijn bij mijn vader en K. was best lomp aan het doen met de stoel, dus ik zeg niet met de stoel op de grond bonken. Voorzichtig net opa’s huis doen.

Ze kijkt me aan, denkt even na en zegt met haar allerliefste blik:

“Mama in heel zichtig stoel op de grond bonken?”

5 likes

Awww :smiling_face_with_three_hearts:
Mijn nichtje (2) wilde een taart. Met kaarsjes.
Ik hoop dat ze voor altijd zo blij en bescheiden blijft :orange_heart:

3 likes

“help ik heb geen plakzoek”
(Zakdoek dus) :+1:t2:

En om in het thema te blijven: ze haalde snot weg met d’r vinger en likte er toen aan. Toen ik zei dat dat vies is en ze dat niet moest doen was haar antwoord:
“Ojazeker moet ik even wel doen hoor, ik heb zo’n honger snot”

Honger en dan een voedsel benaming gebruikt ze momenteel om aan te geven dat ze daar trek in heeft. Vandaag dus snot, goedkope eter wel.

12 likes

Mijn kind zegt altijd vullenvakker i.p.v. vakkenvuller :sweat_smile: hij moest laatst plassen in de Albert Heijn en toen is hij naar de “vullenvakkerswc” geweest.

22 likes

Gister aan tafel: “OHNEE FOK!!!”

Het was z’n vork gelukkig

12 likes

Hahaha :joy:
Hier betekent Fok = Sok dus kan mij dit helemaal voorstellen

1 like

Mijn neefje van 7 vindt het erg interessant dat ik borstvoeding geef. Op een gegeven moment ging het over kolven dus ik vroeg aan hem: weet je wat dat is, kolven?
Zegt ie: ja, en het leukste vind ik midget golfen! :joy:

68 likes

:pleading_face: cute

3 likes

Mijn man zei vanmorgen tegen ons zoontje dat hij had gezien dat er een Nijntje musical komt in onze stad en of hij daar naartoe wilde. S: jaa morgen naar de konijnenwinkel!!

12 likes

M maakt soms een nieuw woord als er twee woorden zijn die veel op elkaar lijken of hetzelfde betekenen. Dat brengt soms wat verwarring aan tafel. Ze had yoghurt (tjohtjut) uit een bekertje gegeten met lepel:
M: Tjohtjut noeg
M: a-plassen?
Ik: hé wat?
M: tjohtjut a-plassen?
Ik kijk nog steeds verward
M: A. PLASSEN. A. PLASSEN.
Ik: bedoel je afspoelen of afwassen?
M knikt ja, pakt krukje en spoelt zelf haar beker en lepel af in de gootsteen :relaxed:

24 likes

A: Burp laat een boer
Ik: wat zeggen we dan?
A: Dikke boer , hahahaha

:roll_eyes::roll_eyes:

27 likes

Dochter ligt sinds half 8 in bed. Komt net naar beneden en steekt haar hoofd om de deur van de woonkamer:

‘Ja, ik weet het. Ik moet slapen. Ik ga gelijk weer naar boven, maar kom even vertellen dat jullie mijn zakgeld vandaag zijn vergeten te geven. Doei!’ Loopt zonder verder iets te zeggen weer naar boven.

Vrijdag is zakgeld dag. Het kind is bijna 7!!! Nu al een puber.

58 likes

Peuter gooit een stuk speelgoed tegen mijn hoofd.
Vriend: wat zeg je dan tegen mama? Dan moet peuter dus sorry zeggen

Peuter: graag gedaan

34 likes

We zitten te eten; K. “Mmmmm, goed werk mama!”

11 likes

M zat gisteren bij het eten heel onrustig te doen. Dus ik sprak haar een beetje streng toe dat ze niet zo druk moest doen en rustig moest gaan zitten.

Na het eten ging ik met dr stoeien en toen kwam m’n man meedoen. Zegt M: “jullie doen een beetje druk” :grinning_face_with_smiling_eyes:

12 likes