Pssst er zijn ook filmpjes waarin treinen worden schoongemaakt
Mijn groep 6/7/8 ging als afscheidscadeau voor mn stagiair een gedichtje schrijven.
Een jongen maakte 'n elfje: Meester, lang, cool, voetbal, eten,grappig, lesgeven, slim, sterk, sportief. Sexy.
Ik heb maar uitgelegd dat je sexy niet gebruikt als je je meester omschrijft.
Een paar andere leerlingen hadden 't over mân collega die zwanger is.
âOhh, ik vroeg me al af waarom de juf zoân dikke buik had!â
Dus ik vertelde wanneer ze was uitgerekend.
Zegt hetzelfde jongetje âalleen vrouwen kunnen zwanger zijn toch?â
âJaâ, zegt een ander âwant die hebben een baarmoederâ
Ik moest eerst uitleggen waar het zit en wat het is en daarna vroeg jongen 1 âals jongens geen baarmoeder hebben, wat hebben ze dan?â
Jongen 2: âdie hebben prostaat!â
Mijn zoon is gek van graafmachines en kiepautoâs en ook van âdildozersâ.
S (3 jaar): papa het is vandaag zondag toch?
Man: Nee gister was het zondag,vandaag is het maandag!
S: huh maar de zon is er nog!
'S ochtends
M, vanuit haar kamer: âpapa, schaapje ogen open!â (Slaaptrainer)
Ik: âgoeiemorgen schatje!â
M.: âNeehee M. papa roepenâ
Wij hebben op zondag onlangs âschermloze zondagâ ingesteld voor ons beeldschermjunkie van 7. De kleuter kan de term niet onthouden en die hoorde ik gister tegen haar broer zeggen: het is weer waardeloze zondag vandaag. Waarop haar broer met een zucht vanuit zijn tenen antwoordde: Zeg dat wel, waardeloos zo zonder filmpjes hĂš?
We luisterden een liedje van Jokie en Jet. Tekst is âJet komt met ballonnen, Jokie met een taart en een feestelijke kaartâ.
Ik hoor T meezingen âJokie met een taart en een vreselijke kaartâ
M. noemt een eekhoorntje een eukeltje, en eigenlijk vind ik dat veel leuker omdat het een soort verbastering is van eikeltje
Het is geen grappige uitspraak maar hij past het beste hier denk ik.
Ken je dat, dat je moeder of vader vroeger iets deed en dat dat je ontroerde of verdrietig maakte? Bijvoorbeeld als je wegging om uit te gaan ofzo en je moeder zat dan zo op de bank dat je dat ineens zielig vond.
Dat had mân dochter van 6 vanmiddag
We gingen samen met een andere moeder en haar dochter ergens heen vanmiddag. Ervoor gingen de meisjes nog spelen samen, ik ging haar roepen dat ze naar huis moest komen en dat we nog even een broodje zouden eten voor we weg zouden gaan met zân vieren. Mijn dochter ging nog even haar fiets daar ophalen en ik ging vast naar huis. Toen appte die moeder âze eet hier even een broodje mee en dan komen we eraanâ
Ondertussen had ik al een boterham uit de vriezer gehaald maar voor niks dus. Kwamen we vanavond thuis en toen zag mijn dochter die boterham liggen. En toen moest ze huilen omdat ze het zo zielig voor mij vond dat ze niet thuis kwam eten en dat ik al een boterham voor haar had klaar gelegd đ„č
Ohhhh wat aandoenlijk. Ik voel dit helemaal
We zeggen weleens tegen de kinderen âis het een goed idee om -insert activiteit- te doen?â
Vandaag zei de kleuter âIk heb een beter goed ideeâ
Kleuter had een mooi zandkasteel gemaakt op het strand, maar er kwamen wat onverwacht hoge golven en alles spoelde weg. Moest ze heel hard om huilen en tussen de snikken hoorde ik âgovvedomâ En dat bleef ze maar herhalen, dus ik troosten en tegelijk iets zeggen als âik snap dat je verdrietig bent maar dat is niet zo netjes om te zeggenâ.
Bleek ze âgolven domâ te bedoelen
@ZusjevanJoost Ze had laatst het woord liefdesverdriet gehoord en vroeg wat het betekende. Ik uitgelegd en dat ik het zelf ook wel eens had gehad. Vroeg ze of ik toen moest huilen en eerlijk gezegd van ja maar dat het weer over gaat. En dat ik papa tegenkwam en dat zij geboren werd. Maar alsnog volgde een hysterische huilbui op die maar niet ophield, want âik wil niet dat je verdrietig bent mamaâ
Hahaha om je 1e stukje en aaaah je tweede stukje, daar kreeg ik tranen van in mijn ogen, wat kunnen kinderen zich toch lief inleven he, in anderen. Is ze nu weer ok? Mijn dochter was vanmorgen nog steeds een beetje verdrietig om de zielige boterham.
Ja dit was een paar weken geleden en ze heeft het er nu niet meer over. Maar och zo sneu dat ze nu zĂł verdrietig kan worden voor mij om iets wat al lang geleden gebeurd is. Vond het wel ontzettend lief ook.
Kinderen hebben inderdaad echt heel veel empathie, bijna alsof er geen rem op zit. Die arme boterham ook
Haha ja arme boterham!
Gelukkig lijkt je dochter jouw liefdesverdriet weer vergeten.
De laatste tijd zegt A (3 jaar) als hij iets laat vallen
A: Oeps sorry hoor
ik: geeft niets kan gebeuren
A: Graag gedaan!
Oh en de woorden die hij soms gebruikt
Brooderham (boterham)
Heen en wissers (ruitenwissers)
Wij hebben de trap in de woonkamer en S (7j) heeft er de laatste tijd nogal een handje van om steeds naar beneden te komen 's avonds. Dus van de week zei ik tegen hem: ik wil écht écht niet hebben dat je beneden komt, wij krijgen visite.
Geen kind gezien de hele avond.
De volgende morgen gaf ik hem een complimentje, krijg ik als reactie:
âNou, ik heb heel de tijd bovenaan de trap gezeten eigenlijk, dus ik heb niet echt geluisterd. Maar je kunt me wel een complimentje geven dat ik zo goed stiekem kan doen!â
Eerlijk is eerlijk, ik zou âm complimenteren om zân vindingrijkheid en eerlijkheid om ât op te biechten
Haha ja hij is eigenlijk altijd wel eerlijk over zijn streken, spreek dat ook altijd wel mân waardering over uit