Grappige uitspraken van kinderen

‘Mama ik wil water’
‘Dat mag maar je vergeet het magische woord’
Het beleef even stil maar toen kwam het: ‘Hokus Pokus Pilatus Pas!’

51 likes

Hahahah de combinatie met je gebruikersnaam :joy:

15 likes

Mijn moeder gebruikte vroeger de “truuc” dat ze kon zien dat we aan het liegen waren door de rode streep op onze voorhoofden, iets wat alleen ouders kunnen zien als kindjes liegen.
Ik doe dat nu soms ook bij mn dochter, altijd wel grappig om te zien; “Heb ik nu een rode streep mama?”

Gister wilde ze na het eten nog een ijsje. Ik dacht dat ze die op de opvang wel gehad had, want het was zo warm. Maar ze zei van niet. Dus ik zei; je hebt ook eem beetje een rode streep nu…
Zegt ze; nee hoor, dat is mijn drempel!!!
Rimpel dus :rofl::rofl:

26 likes

Er was een kindje jarig vandaag in de klas van mijn zoon. Zegt hij helemaal enthousiast toen ik hem ophaalde we hebben een batterij gekregen!!! Haalt hij de ‘batterij’ uit zijn tas bij thuiskomst is het een klein rolletje mentos. Hahah kind was echt overtuigd dat het een batterij was.

52 likes

Zo aandoenlijk :pleading_face:

4 likes

Nu nog blij met een batterij, over enkele jaren wil hij gewoon een hele accu. :rofl:

2 likes

N. Had vanochtend een optreden van peutergym en daarna hebben alle kindjes een medaille gekregen.
Het woord was wel wat moeilijk, want in de auto had ze het ineens over de Mc Donalds om haar nek hahaha. Toen zei ze dat er een prinses op de medaille stond en dat zij nu prinses peutergym heet :joy::+1:t2:

23 likes

MIjn zoontje(4.5) zei onlangs ja bij anderen is het gras altijd hoger e. En ik uhu en wat betekent dat dan. Ja dat zij dan wel sneller kunnen lopen… Ah neen het gras is altijd groener daar.
Was zo onder de indruk van hem dat hij al zo’n gezegde kent. Waarschijnlijk door zijn juf ofzo maar toch.

11 likes

“Mag ik een handwasje?” wil je je handen wassen? “Neehee, een handwasje!” Huh wat wil je wassen op de hand dan? “Neehee een handwasje”. Uiteindelijk is ze het gefrustreerd zelf gaan pakken, verdween naar boven en kwam terug met een… washandje :joy:

26 likes

Haha ahh al van een paar dagen terug maar ik voel deze erg, ik voel me nog steeds sip als ik mijn alleenige vader op de bank achterlaat in zn huis haha. Ben benieuwd hoe je hebt gereageerd op haar verdrietjes!

2 likes

Ze hebben bij de opvang deze weken he thema water en lees nu dat ze daar vandaag de pop in water hebben gewassen. Op de vraag wat er allemaal nodig is om de pop te wassen was haar antwoord “water, zeep, handdoek en een handwasje” haha schatje.

14 likes

Haha, ik zou die er echt in houden, het handwasje. Zo leuk!

2 likes

Mijn zoontje heeft een beetje een ‘achterstand’ op spraak gebied volgens het cb. Zei wel de basis dingen zoals: die, daar, hallo, doei etc. Had nooit zo’n zin in woordjes nazeggen of oefenen. Maar sinds 2 weken heeft hij opeens een sprong gemaakt. Probeert nu ook wat dingen na te zeggen, veel ook nog niet maar de knop gaat nu langzaamaan om.

Was ik vanmiddag een gesprek aan t voeren met iemand en zei op een gegeven moment in een zin “oude zeur”.

Hoor ik opeens naast me: “oude zeur, oude zeur, oude zeur hahahahaha” :laughing:

Vervolgens zei hij het een uur later wel 10x achter elkaar.

Toch wat meer op mn woorden gaan letten vanaf nu :sweat_smile:

32 likes

Opa van m’n dochter is jarig en ze zingt nu ook wel eens liedjes. Dus ze begon een verjaardagsliedje te zingen:

“levenloos hoera hoera!”

21 likes

Ah papa!

Ik heb haar geknuffeld en gezegd dat het helemaal niet erg was :relaxed:

1 like

S (3 jr): Toen ik een baby was ging ik jouw borst opeten hè?
Ik: Nou niet opeten,je dronk uit mijn borst. Ik heb daar misschien nog wel een foto van,wil je die zien?
S: oh heb je geen filmpje?

23 likes

Mijn zoon zette vandaag, bloot in de tuin, de fietspomp op z’n navel en zei: kijk mama zo wordt mijn piemel groter

(Werd ie overigens niet)

43 likes

Ik had gisteren gezegd dat we vandaag naar het gemeente huis moesten. Vroeg L net: hoelaat gaan we naar het enge huis?
Uh enge huis? Ja met de gemene mensen :joy:

29 likes

Mijn zoontje (3 jr) heeft 4 dagen koorts gehad en vandaag voor het eerst koortsvrij dus ik zei vanmorgen,wat fijn dat je weer beter bent. Kreeg hij een mini woede aanval want volgens hem was hij niet beter.

Net een paar uur later moest hij 2 keer hard niezen waarbij er nogal wat snot vrij kwam (sorry voor de details). Zegt ie: zie je nou mama! Ik ben helemaal niet beter. Ik zei het toch! :rofl:

15 likes

Echt een man :stuck_out_tongue_closed_eyes: m’n zoontje is ook zo.

7 likes