Grappige uitspraken van kinderen

Niet grappig maar wel heel lief: mijn nichtje van 4 zei ‘Tante, ik kon vannacht niet goed slapen en moest huilen’ ‘oh waarom dan?’ ‘Omdat ik jou zo miste…’

Ik kon haar wel opvreten. :heart:

22 likes

We lopen over de stoep. Een oudere dame komt ons tegemoet.
M. (2.5): “OH NEE! KOMT EEN OMA AAN. WEGWEZEN!”
draait om en rent weg

27 likes

Geen uitspraak, maar mijn zoon van 3.5 kijkt nu YouTube en op het eind zegt die vlogger “duimpje omhoog als je de video leuk vond” en mijn kind steekt dan steeds zelf zn duim omhoog richting de ipad haha❤️

56 likes

Niet echt een uitspraak maar ik moet steeds zo lachen. Als mijn kind van 20 maanden iets proeft maar niet lekker vindt, zegt hij mmmm en zwaait hij met z’n handje naast z’n mond. Dus wat je doet als je iets wel lekker vindt. Daarna zet hij een grimas op en duwt hij het eten weg.

Echt als een soort beleefdheid ofzo, ook geen idee waar hij het van heeft want ik doe het nooit. En als hij iets vies vindt vinden wij dat prima haha, hoeft hij echt niet beleefd te gaan doen. Maar het is wel heel grappig en schattig.

10 likes

Doet me denken aan dit filmpje :sweat_smile:

19 likes

Oh ik moet echt keihard lachen hierom :rofl::rofl::rofl:

Dochter, 4 jaar oud: Als ik 6 ben, ben ik dan nog steeds een meisje?
Ik: Ja dan ben je nog steeds een meisje, denk je dat je dan iets anders wordt?
Nou, ik dacht eraan om dan prinses te worden

43 likes

Mijn moeder had zelf een ‘foto’ van een man met vierkante ogen achterop de afstandsbediening geplakt. Overtreffende trap.

25 likes

Haha net een pakje sigaretten met die foto’s

12 likes

Nou na het handwasje (wat ze nog steeds regelmatig zegt) hebben we nu hebben wandpannetjes :joy: een combinatie van pannenlappen en ovenwanten en net als het handwasje de woorden verkeerd om.

“Kijk, ik heb wandpannetjes. Want de pannen zijn bloedheet!”

de wandpannetjes in kwestie

(Het zijn dus haar sokken, vond ze erg grappig zelf. Creatief bedacht ook wel).

31 likes

Ik moest drie keer na elkaar niezen.
Mijn dochter (2jaar): Oei mama niest?
Ik: Ja ik moest niezen
Dochter: Ahhw schatje toch

19 likes

Meisje (7 jaar): “in welk jaar ben ik geboren?”
Ik: “in 2015.”
Meisje: “en welke dag?”
Ik zeg de datum.
Meisje: “op mijn verjaardag!!!?!! :smiley: :smiley: :smiley: :astonished: :astonished: :thinking: :exploding_head: :exploding_head:
Ik: “haha, ja, op je verjaardag vieren we dat je zoveel jaar geleden geboren bent.”
Meisje: “dan ben ik op mijn volgende verjaardag 8 jaar geleden geboren? :exploding_head: en dan is vriendinnetje op datum geboren?? :exploding_head:

Haha, geen idee wat ze dacht dat we op haar verjaardag vierden, maar zo schattig dat ze eerst dacht dat dat toevallig en uitzonderlijk was :laughing:.

82 likes

Er is zo’n YouTube reclame van een speelgoedhondje en aan het einde zeggen ze ‘Alleen van Simba’ (= het merk of de producent oid)

Mijn kind van bijna 2,5 wordt WOEST als ze dat hoort hahaha. ‘Is niet alleen simba. Kindjes allemaal samen spelen. Simba mag niet afpakken’ :joy:

65 likes

M. heeft een slaaptrainer, een schaapje dat z’n oogjes open of dicht doet. Als de oogjes nog dicht zijn, mag ze niet roepen.
Het schaapje had nog z’n oogjes dicht en ik liep over de gang, voor haar slaapkamerdeur, en moest niezen. Hoor ik fluisteren: “sondheid”. :heart: :face_holding_back_tears:

94 likes

Mijn man tegen mij in het Engels zodat m’n zoon het niet zou horen: Today they are getting a surprise at school.

Zoon (4): wat voor surprise krijg ik op school??

Denk dat we maar over moeten op Frans :sweat_smile:

49 likes

Dat is ook surprise toch? hahaha. Maar erg scherp van zoon.

Mijn nichtje (3,5) werd van de week opgehaald van de peuter omdat ze helemaal overstuur was. Ze voelde zich helemaal niet lekker. Eenmaal thuis niks aan de hand. De jongedame tegen m’n zusje; “Ik ben eigenlijk niet ziek hoor, maar ik wilde zo graag koekjes bakken. Daarom was ik zo aan het huilen.”

Ik heb me kapot gelachen, de kleine draak.

44 likes

Mijn zoon is helemaal in de herfstmood en vraagt steeds om appel met kameel :smile:

13 likes

Oooh wat ontroerend lief <3

4 likes

Doe er wat aan moeder!

3 likes

Kind (2.5) ging helpen met koken, een gezonde ovenschotel.

Ik tegen haar: je hebt wel goed geholpen met koken he
Zij: jaaa
Ik: ga je ook proeven straks?
Zij: ja
Ik: Ik denk wel dat het heel lekker is
Zij: Ik denk het niet

Eindstand: uiteraard niks geproefd

42 likes