Mijn neefje van 1,5 noemt zijn vader sinds kort ‘dada’. Nu waren mijn vriend en ik afgelopen weekend op visite en toen is mijn vriend omgedoopt tot ‘dada’. Als we dan vroegen ‘waar is dada?’, dan waggelde hij naar mijn vriend ipv naar zijn vader haha. En als zijn vader dan zei: ‘nee ik ben dada’, dan schudde mijn neefje zijn hoofd hahaha.
Mijn zoontje (3) was iets aan het vertellen wat ik niet helemaal begreep en op een gegeven moment zei ik: ik weet niet wat dat is. Zegt ie: oja dat moet je dan nog leren op school denk ik.
Ik hoorde vandaag een kind in de winkel " Heb t lef om deze te kopen!!"
Maar ze bedoelde blijkbaar iets anders want die moeder moest lachen en verbeterde haar.
Hahaha ja ze bedoelde volgens mij meer iets van " Het zou echt stoer zijn als je die koopt/ zoiets durf je niet te kopen."
Dochter (bijna 3) tegen haar knuffel: “Ben jij groot?”
Knuffel knikt ja (deed ze zelf)
Zij: “Ik zie ik zie wat jij niet ziet en je bent klein”
Haha nu ben ik wel benieuwd wat ze in de winkel zeiden en waar ze mee thuis is gekomen.
Mn dochter vanmorgen tegen haar papa: de monsters zijn weg. Ik ben bij je papa. Ga maar lekker slapen.
Ze hadden geen idee Dus toen navraag gedaan bij mijn schoonzus en nog een keer terug. Uiteindelijk wel mission accomplished
Mijn dochter van ruim 2,5 heeft anderhalve week geleden een broertje gekregen waar ze héel graag mee wilt spelen maar ik heb gezegd dat hij daar voor nog wat groter moet worden. Nu komt ze elke ochtend onze kamer in en vraagt ze als eerst: ‘Broertje al groot vandaag?’ Dat worden lange maanden op deze manier haha
Haha ik was ook die leeftijd toen mijn zusje geboren werd. Tijdens de zwangerschap heeft blijkbaar iedereen dingen tegen me gezegd als ‘een zusje, om mee te spelen’. Dus toen ze op dag 2 nog niet met me kon spelen heb ik gezegd ‘daar heb ik niks aan, breng haar maar terug’. Dat hoor ik nu 26 jaar later nog steeds regelmatig haha
Mijn kind (3,5) zat aan m’n borst vandaag en vroeg ‘zit hier een baby in?’
Mijn kleuter heeft altijd fases dat hij één bepaald broodbeleg wil als ontbijt.
Dus ik zei vanochtend: Je bent wel weer helemaal into de hagelslag he?
Zegt 'ie: Ja zo gaat het in het leven
‘Hier slaapt mama’ hahaha aah zo lief!
Omdat we nu al paar dagen in het ziekenhuis zijn draaien de hersenen van m’n zoontje overuren.
Mamma waarom heet dit de hoofdingang?
Hij zo: omdat de draaideur een ronde vorm heeft als het vorm van je hoofd. Daarom heet deze ingang hoofdingang.
Mamma in het ziekenhuis gaan mensen toch ook dood.
Ik zo: ja helaas soms wel. Dat is best sneu.
Hij zo: oh nee mamma dat is juist gezond, dan is er weer plek voor andere mensen op deze aarde.
Mijn 2,5 jarige dochter is ‘een beetje verkouden in de broek’. Geen idee wat het inhoudt trouwens
Tmi: ze had wel diarree😂
Mijn buren zijn nogal type ‘Parkstad Tokkie’ en ze hebben 2 dochtertjes van 3 en 4. En die 2 praten zo bekakt hoog Nederlandse. Ik ga altijd stuk als ik die twee meisjes hoor praten met hun moeder
oh dit doet me denken aan kennissen die een nieuw kind hadden gekregen, maar het broertje was er niet blijk mee, hij deed de hele tijd sip als iedereen blij erover deed tot het er eindelijk uit kwam.
“Ik had liever een hondje gekregen…”
DIe arme jongen gaat dat nu zijn hele leven te horen krijgen haha
Ik kreeg vandaag te horen, dat ik dan maar geen kind had moeten nemen
Hij (5) gooide zijn vieze onderbroek de trap af ipv in de wasmand, dus ik riep vanaf beneden beetje geïrriteerd dat ik hier geen zin in had om alles op te ruimen. En toen kwamen de wijze woorden
Ik ben nu heel benieuwd wat hoog Nederlands is haha.