Grappige uitspraken van kinderen

Mijn schoonmoeder tegen m’n zoontje van 2: ‘Scherpe zon he?’ Hij: ‘Nee, messen zijn scherp.’

:joy:

24 likes

Hahaha mijn zoon komt altijd naar mij toe: mama voel eens aan mijn buik of ik honger heb. Of: mama, jij moet zeggen of ik honger heb. Dan wil hij dus gewoon wat eten maar durft het niet direct te vragen ofzo :sweat_smile:

21 likes

Mama, ik heb echt last van herriehoest.

11 likes

“Kijk die maakt een perenbed” - een pirouette bedoelde ze :upside_down_face:

25 likes

‘Mama ikke klappie!’ ( = klein happie)

5 likes

Ik ben dus als kind een geïndoctrineerde Jip & Janneke fan geworden maar natuurlijk ben ik ook woke. Dus laatst heb ik bij de 4-jarige dochter van een vriendin voorgelezen en heb ik steeds de namen Jip en Janneke verwisseld (en moeder verwisseld voor vader). Nou ze had het echt heel snel door, dus ik stug volhouden, maar ik werd zelf stiekem best blij met Jip met zijn theeserviesje en poppen en Janneke die graag speelt in de modder, haha.

26 likes

Love it, dit ga ik ook eens doen !

4 likes

Dit doe ik ook altijd! Kind weet niet beter, die krijgt ooit een cultuurschok als ze erachter komt hoe die verhaaltjes echt gaan :smile:

10 likes

Altijd hetzelfde met die kinderen. Fanatiek meehelpen, maar groente proeven ho maar :joy::joy:

2 likes

Oh ik ga stuk. We zitten het Sinterklaasjournaal te kijken maar T kan de naam van Dieuwertje Blok steeds niet onthouden.

Vraagt hij ‘Mama, is dit Blokkertje?’ :rofl::rofl::rofl::rofl::smiling_face_with_three_hearts:

71 likes

T vertelt dat sinterklaas niet bestaat, ze is 8.
Ik had veel verwacht maar de enige reactie die we kregen was:
Okeee dus jullie kopen mijn cadeautjes?
Ja klopt papa en mama kopen je cadeautjes.
T valt met een teleurgesteld gezicht naar achteren in de bank en zucht:
Nou die iPhone ga ik dus zeker niet krijgen.

98 likes

Ik breng M. (bijna 3) naar bed.
Ik: “Slaap lekker”
M.: “Slaap lekker. Doe je zachtjes met de deur?”
Ik: “Ja doe ik. Tot morgen”
M. :“Tot morgen. Zachtjes met de deur!”
Ik: “Ja schatje, ik hou van je”
M: “Hou van je, zachtjes met de deur”
Ik doe de klemmende deur zachtjes dicht.
M. : “ZACHTJES!!!”

52 likes

Hij (3) ziet een foto van Demi Lovato en zegt “hey, dat lijkt wel mama”. 2 tellen later pakt een stukje klei en zegt “hey, dat lijkt wel oom zijn hoofd”.

19 likes

M’n dochter doet voor het eerst mee met een kleurwedstrijd, van Kruitvat. Ik uitgelegd hoe het werkt. Nu is ze helemaal zenuwachtig :joy:.
“nu kleur ik met zwart of vindt de kassa dat niet mooi?”

39 likes

Mega schattig. Misschien samen wat fototjes kijken van haar eigen geboortedag?

2 likes

We zitten in een restaurant met de kinderen en hebben het over handtekeningen, ik laat zien hoe die van mij er uit ziet, man doet het vervolgens ook en dochter van 7 probeerde er toen zelf een te verzinnen.

Dochter van 5: ‘Kijk, ik heb ook een handtekening gemaakt,’ terwijl ze dus haar hand omgetrokken had :joy:🥹

44 likes

Hahah te schattig.

In het verleden heb ik bij een bank gewerkt en als er dan een kinderrekening geopend werd, moest het kind ook een handtekening zetten.

Toen heb ik ook een keer een brief gekregen met een omgetrokken hand als handtekening, zo lief.

19 likes

Ik moest gisteren huilen waar H (bijna3) bij was, zegt ie: ‘maar je bent toch lief mama?’. Ik smelt echt van mijn kind.

11 likes

ik: 'heb je een goed middagdutje gedaan vandaag?" (in de opvang)
kind (2j): “ja, met ogen open”

25 likes

Mijn kind (3 jaar) is jarig en kreeg een paw patrol douchegel. Hij scheurde het cadeau papier er vanaf en zei toen “ooh paw patrol!! Wat aardig.”

24 likes