Grappige uitspraken van kinderen

Haha die hoor ik hier ook wel eens of hij gaat mij verkopen. In de put gooien en dan verkopen om precies te zijn. (Terug te herleiden naar het bijbelverhaal van jozef in de put)

3 likes

We zaten vandaag in de auto en een auto ging mij rechts inhalen. Beetje vaag want ik ging juist aan de kant voor hem omdat hij aan het invoegen was. Dus ik zei; nou ja zeg, doe eens normaal. Mijn dochter achterin, 4 jaar; Euh mama zat daar soms een kindje achter het stuur? Die kunnen niet goed rijden he!? :rofl:

15 likes

Ik was op een andere verdieping en dochter (4) riep beneden: ‘maamaaa’ en wanneer ik zei: ‘ik ben hier’ kreeg ik terug: ‘oh ik dacht je bent overleden’

27 likes

Ik las iets over positieve affirmaties en regelmatig tegen je kind zeggen dat je blij bent dat het je kind is. Dus ik dacht probeer het eens uit. Vanavond aan tafel zei ik: ik ben heel blij dat jij mijn kindje bent. Zoon van 4: en ik ben heel blij dat mijn moeder niet dood is. Euh 
 ok?
(Hij is sowieso erg bezig met de dood
 begonnen toen hij leerde over de dinosauriërs die zijn uitgestorven en waar je de botten van kan zien etc) Een fase hoop ik?

28 likes

Oja, nog een toevoeging: mn dochter wil graag mijn Makeup hebben, mijn tassen, mijn zonnebrillen etc. Toen heb ik een paar keer als ze vroeg of ze iets mocht hebben gezegd: “nou als ik dood ben mag je het hebben”. Nu zegt ze vanmiddag over mijn lippenstift: “oh mooie kleur, die neem ik als je dood bent” :joy:

38 likes

Wij hebben familie in Nieuw Zeeland wonen en een oma die er bijna jaarlijks heen gaat en dus afgelopen winter er was, waarbij we dit ook naar ons kind verwoordden “oma is in Nieuw Zeeland”.

Nu kwam hij vanmorgen met het volgende:

"Oma gaat vaak naar een eiland in Australië toch?"

Echt, waar haalt ie dit nou weer vandaan? We hebben nooit verteld dat NZ is Australië is of dat het een eiland is, net zoals mijn moeder (haar familie). Hij kijkt ook nooit naar filmpjes over de wereld ofzo.

5 likes

M’n vriend was het nieuws aan het kijken en Poetin kwam in beeld. Dus hij vraagt aan onze dochter (6) ‘ken je hem?’
Zij: ‘euhm ja ik weet niet hoe hij heet maar hij is een youtuber. Ik zag hem een keer in een grappig filmpje.’

31 likes

Ben vorige week bevallen van een dochter. En mijn zoontje heef nu dus een zus en een zusje.

Dus vroeg hij net:

Mama kan jij even broertje maken?

27 likes

Ik zat te mopperen tegen mijn vriend over hoe onuitstaanbaar onze dochter vandaag is.

Zij: ‘Ik kan wel gewoon staan hoor papa.’

24 likes

Mn dochter zit te ontbijten (yoghurt) en zegt ineens “je hoer, je hoer”. Ik denk oh shit
 Want net ervoor heb ik een scheld marathon gehouden met onder andere: “kut hoeren kut klote”.

Maar ineens bedacht ik me dat we gister een Spaans boek hebben gelezen en ze niet “je hoer” zegt, maar yogur, yoghurt in het Spaans :smiling_face_with_tear:

12 likes

M’n dochter kent het nummer van jokie en jet en de laatste tijd zingt ze dat ook steeds. Dus vd week zong ze ineens “Jokie en jet gaan de weeereld rond, opzoek naar avontuuur in de BILLENKONT” ipv luchtballon. Om vervolgens heeel overdreven lachend te zeggen “haaaaaaaahaha mama kijk wat ik zeg; IN DE BILLENKONT haaaahahaha”

11 likes

Ik: “Jij wordt later ook groot”
Dochter (3) : “Wat kan ik dan?”
Ik: “Nou, bijvoorbeeld auto rijden”
Dochter zet grote ogen op: “En kauwgumpjes eten?!?!”

23 likes

We zitten te eten, dochter (4) zegt na een paar happen dat ze genoeg heeft gegeten.
Ik vraag ‘Zit je buik nu al vol??’ Zij op gangstertoon ‘Echt, ik smeer het je!’

29 likes

Kijk, ik scheur het neuspapier kapot. (Dat was dus een zakdoekje)

6 likes

Mijn peuter wilde een panterbroodje. Bleek dat ie een tijgerbol bedoelde :laughing:

19 likes

Ik ben aan het herstellen van een operatie en daarom niet aan het werk. Hoorde ik net mn zoontje zeggen tegen mn man: ik ga even kijken of mama wel in bed ligt. Keek ie voorzichtig om het hoekje van de slaapkamer en riep toen: Ja! Gelukkig, ze is niet stiekem naar haar werk gegaan :joy:

70 likes

Mijn nichtje van bijna 10: “ik ben klein groot!”

5 likes

Dochter 2.5: kijk een neuspaard! (Nijlpaard)

15 likes

‘Mama jij moet je ogen dichtdoen en dan tellen en dan weer open doen. Dan heb ik een verrassing.’
‘OkĂ©. EĂ©n twee drie vier vijf zes zeven acht negen tien. En nu?’
‘Elf’

43 likes

Mijn kind noemt een walkietalkie net een hockey tokkie

12 likes