Haha die hoor ik hier ook wel eens of hij gaat mij verkopen. In de put gooien en dan verkopen om precies te zijn. (Terug te herleiden naar het bijbelverhaal van jozef in de put)
We zaten vandaag in de auto en een auto ging mij rechts inhalen. Beetje vaag want ik ging juist aan de kant voor hem omdat hij aan het invoegen was. Dus ik zei; nou ja zeg, doe eens normaal. Mijn dochter achterin, 4 jaar; Euh mama zat daar soms een kindje achter het stuur? Die kunnen niet goed rijden he!?
Ik was op een andere verdieping en dochter (4) riep beneden: âmaamaaaâ en wanneer ik zei: âik ben hierâ kreeg ik terug: âoh ik dacht je bent overledenââŠ
Ik las iets over positieve affirmaties en regelmatig tegen je kind zeggen dat je blij bent dat het je kind is. Dus ik dacht probeer het eens uit. Vanavond aan tafel zei ik: ik ben heel blij dat jij mijn kindje bent. Zoon van 4: en ik ben heel blij dat mijn moeder niet dood is. Euh ⊠ok?
(Hij is sowieso erg bezig met de dood⊠begonnen toen hij leerde over de dinosauriërs die zijn uitgestorven en waar je de botten van kan zien etc) Een fase hoop ik?
Oja, nog een toevoeging: mn dochter wil graag mijn Makeup hebben, mijn tassen, mijn zonnebrillen etc. Toen heb ik een paar keer als ze vroeg of ze iets mocht hebben gezegd: ânou als ik dood ben mag je het hebbenâ. Nu zegt ze vanmiddag over mijn lippenstift: âoh mooie kleur, die neem ik als je dood bentâ
Wij hebben familie in Nieuw Zeeland wonen en een oma die er bijna jaarlijks heen gaat en dus afgelopen winter er was, waarbij we dit ook naar ons kind verwoordden âoma is in Nieuw Zeelandâ.
Nu kwam hij vanmorgen met het volgende:
"Oma gaat vaak naar een eiland in Australië toch?"
Echt, waar haalt ie dit nou weer vandaan? We hebben nooit verteld dat NZ is Australië is of dat het een eiland is, net zoals mijn moeder (haar familie). Hij kijkt ook nooit naar filmpjes over de wereld ofzo.
Mân vriend was het nieuws aan het kijken en Poetin kwam in beeld. Dus hij vraagt aan onze dochter (6) âken je hem?â
Zij: âeuhm ja ik weet niet hoe hij heet maar hij is een youtuber. Ik zag hem een keer in een grappig filmpje.â
Ben vorige week bevallen van een dochter. En mijn zoontje heef nu dus een zus en een zusje.
Dus vroeg hij net:
Mama kan jij even broertje maken?
Ik zat te mopperen tegen mijn vriend over hoe onuitstaanbaar onze dochter vandaag is.
Zij: âIk kan wel gewoon staan hoor papa.â
Mn dochter zit te ontbijten (yoghurt) en zegt ineens âje hoer, je hoerâ. Ik denk oh shit⊠Want net ervoor heb ik een scheld marathon gehouden met onder andere: âkut hoeren kut kloteâ.
Maar ineens bedacht ik me dat we gister een Spaans boek hebben gelezen en ze niet âje hoerâ zegt, maar yogur, yoghurt in het Spaans
Mân dochter kent het nummer van jokie en jet en de laatste tijd zingt ze dat ook steeds. Dus vd week zong ze ineens âJokie en jet gaan de weeereld rond, opzoek naar avontuuur in de BILLENKONTâ ipv luchtballon. Om vervolgens heeel overdreven lachend te zeggen âhaaaaaaaahaha mama kijk wat ik zeg; IN DE BILLENKONT haaaahahahaâ
Ik: âJij wordt later ook grootâ
Dochter (3) : âWat kan ik dan?â
Ik: âNou, bijvoorbeeld auto rijdenâ
Dochter zet grote ogen op: âEn kauwgumpjes eten?!?!â
We zitten te eten, dochter (4) zegt na een paar happen dat ze genoeg heeft gegeten.
Ik vraag âZit je buik nu al vol??â Zij op gangstertoon âEcht, ik smeer het je!â
Kijk, ik scheur het neuspapier kapot. (Dat was dus een zakdoekje)
Mijn peuter wilde een panterbroodje. Bleek dat ie een tijgerbol bedoelde
Ik ben aan het herstellen van een operatie en daarom niet aan het werk. Hoorde ik net mn zoontje zeggen tegen mn man: ik ga even kijken of mama wel in bed ligt. Keek ie voorzichtig om het hoekje van de slaapkamer en riep toen: Ja! Gelukkig, ze is niet stiekem naar haar werk gegaan
Mijn nichtje van bijna 10: âik ben klein groot!â
Dochter 2.5: kijk een neuspaard! (Nijlpaard)
âMama jij moet je ogen dichtdoen en dan tellen en dan weer open doen. Dan heb ik een verrassing.â
âOkĂ©. EĂ©n twee drie vier vijf zes zeven acht negen tien. En nu?â
âElfâ
Mijn kind noemt een walkietalkie net een hockey tokkie