Grappige uitspraken van kinderen

Schattig :pleading_face:

Mijn peuter had het pas over de ‘uitloopgang’ (uitgang) en de ‘binnengang’ (ingang). Love de logica đŸ„č♄

5 likes

Ahw mijn dochter (2.5) had ‘platte handjes’ na het eten van haar peer (plakhandjes :blush:)

9 likes

Mam? Waarom heb jij 3 kinnen :unamused:

7 likes

Ons kind vind het heel leuk om van die mariokart filmpjes te kijken, zegt ie(3) ineens. Mama, waarom zegt mario soms ‘gehaktbal’? Mario heeft zo’n kreetje dat voor hem dus klinkt als gehaktbal.

11 likes

Ik vertelde dat het volgende week ook een paar dagen gaat regenen als we aan het kamperen zijn, maar dat we dan uitstapjes kunnen doen. ‘Naar een hotel’ roept de jongste haha, ze heeft best wel gelijk

26 likes

Onze oudste (2.5) heeft gisteren voor het eerst een ‘DIE MENEER HEEFT GEEN HAAR’ gepulled
 :smiling_face_with_tear: sorry buurman.

11 likes

Hahaha! Ja zo awkward soms. Mijne riep een tijdje terug ‘hallo oud meneertje!’ :joy:

14 likes

Mijn zoontje vroeg wat ik het mooist aan hem vond. Ik zei dat ik eigenlijk alles mooi vind en noemde wat dingen op,je haren,je ogen,je buik,je benen etc. Zegt ie: en mijn piemel?
Ja die is ook heel mooi schat :laughing:

22 likes

Ik vond dit eerder ongemakkelijk dan grappig maar past denk ik wel in dit topic:
Ik ging gisteren lunchen met mijn peuter en hij kreeg zijn eigen kinderbestek. Nou helemaal gelukkig want hij wil tegenwoordig alleen maar overal in prikken met zijn vork. Hij roept dan ook telkens prik prik prik voor hij een hapje neemt. Alleen lukt de R nog niet zo goed dus ik zat in een volle lunchroom met een kind dat dolenthousiast ‘pik pik pik’! riep :sweat_smile:.

17 likes

Ik had mijn dochter (net 3 jaar) al een paar keer gevraagd of ze iets in de wasmand wilde gooien. Ze luisterde niet dus uiteindelijk probeerde ik het een beetje geĂŻrriteerd van een afstandje erin te gooien, maar ik gooide mis.
Dochter: ‘Mama, als je dat nou gewoon even rustig vraagt, dan kan ik het gewoon voor je doen hoor.’

Zo niet klaar voor deze attitude :ok_woman:

29 likes

“Mama ik zet mijn schoenen in de badkamer.”
“Waarom?”
“Gewoon, omdat ik dat wil.”

Oke, ja seems legit

Oh, en mijn vriend is half indo dus hij en onze dochter worden snel bruin. We zijn op vakantie, zegt ze (net 3 jaar).
“Papa, wij zijn al bruin en mama lekker niet he.”

Ja bedankt

14 likes

“Opa, je moet wel dankjewel papa zeggen”

Kind: “dankje”
Ik: 

Kind: “wel alsjeblieft zeggen mama”

Zo bijdehand maar zo schattig en lief.

10 likes

Oh ja, ik herinner mij ineens nog een uitspraak. Mijn dochter probeerde beestjes altijd te vangen met haar voeten. Dan zei ik “niet doen! Dan gaan ze dood!”
Op een gegeven moment was het hondje van mijn schoonmoeder overleden, dus ik probeerde haar uit te leggen wat er gebeurde.
“Hondje is er niet meer he.”
“Maar waar is die nu dan?
“Hij is nu een sterretje”
“Maar waarom dan?”
“Eh
 ja
 hij is overleden, hij is dood.”
“Oh
OOOOOOOH IK HEB ER OP GESTAMPT!”
:sweat_smile::sweat_smile:

16 likes

Ik had vanochtend een hele boze kleuter (4.5), die echt in al zijn boosheid riep: “IK VIND JOU EEN STOMME MAMA, IK GA EEN NIEUWE BESTELLEN!!!”

tjsa jongen, dat gaat helaas niet

16 likes

Haha die hoor ik hier ook wel eens of hij gaat mij verkopen. In de put gooien en dan verkopen om precies te zijn. (Terug te herleiden naar het bijbelverhaal van jozef in de put)

3 likes

We zaten vandaag in de auto en een auto ging mij rechts inhalen. Beetje vaag want ik ging juist aan de kant voor hem omdat hij aan het invoegen was. Dus ik zei; nou ja zeg, doe eens normaal. Mijn dochter achterin, 4 jaar; Euh mama zat daar soms een kindje achter het stuur? Die kunnen niet goed rijden he!? :rofl:

15 likes

Ik was op een andere verdieping en dochter (4) riep beneden: ‘maamaaa’ en wanneer ik zei: ‘ik ben hier’ kreeg ik terug: ‘oh ik dacht je bent overleden’

27 likes

Ik las iets over positieve affirmaties en regelmatig tegen je kind zeggen dat je blij bent dat het je kind is. Dus ik dacht probeer het eens uit. Vanavond aan tafel zei ik: ik ben heel blij dat jij mijn kindje bent. Zoon van 4: en ik ben heel blij dat mijn moeder niet dood is. Euh 
 ok?
(Hij is sowieso erg bezig met de dood
 begonnen toen hij leerde over de dinosauriërs die zijn uitgestorven en waar je de botten van kan zien etc) Een fase hoop ik?

28 likes

Oja, nog een toevoeging: mn dochter wil graag mijn Makeup hebben, mijn tassen, mijn zonnebrillen etc. Toen heb ik een paar keer als ze vroeg of ze iets mocht hebben gezegd: “nou als ik dood ben mag je het hebben”. Nu zegt ze vanmiddag over mijn lippenstift: “oh mooie kleur, die neem ik als je dood bent” :joy:

38 likes

Wij hebben familie in Nieuw Zeeland wonen en een oma die er bijna jaarlijks heen gaat en dus afgelopen winter er was, waarbij we dit ook naar ons kind verwoordden “oma is in Nieuw Zeeland”.

Nu kwam hij vanmorgen met het volgende:

"Oma gaat vaak naar een eiland in Australië toch?"

Echt, waar haalt ie dit nou weer vandaan? We hebben nooit verteld dat NZ is Australië is of dat het een eiland is, net zoals mijn moeder (haar familie). Hij kijkt ook nooit naar filmpjes over de wereld ofzo.

5 likes