Grappige uitspraken van kinderen

Ik: waar is je beertje? (Knuffel)
Hij (1.5) heel zacht “beertje…!?”
Ik: misschien moet je luid roepen
Hij: “luidroepen…” :ok_hand:t2:

35 likes

Zoontje van 5.5 onlangs:
Goh eigenlijk is het niet eerlijk dat God magische krachten heeft he en iemand die hij kent kan op water lopen. Ik wil ook die magische krachten.
Hebben jullie God nog gekend? Is die al lang gestorven?

Wij voeden duidelijk ons kind niet religieus op maar hij vangt hier en daar wel eens iets op…

21 likes

‘Ik wil janke!!!’

Bleek dat hij Jip en Janneke bedoelde

7 likes

Net in bad geweest met kleuter dochter van 4, en ik trek daarna even een leuk zomerjurkje aan, ach je probeert toch een beetje wat leuks aan te trekken op zaterdagavond met man thuis. Dochter: ‘Waarom doe je zo’n mooie jurk aan? Je gaat toch niet weg?’. :sweat_smile:

7 likes

We waren onderweg om een cadeau te kopen voor een babyshower. Zegt m’n zoontje (6j) “maar mamma het is toch slimmer om gewoon een bol.com kaart te geven om teleurstellingen te voorkomen”. :sweat_smile::ok_hand:t3: hij klinkt al zo oud en wijs zeg.

46 likes

“Als je verstoppertje speelt in je eentje dan heb je jezelf gelijk gevonden”

26 likes

Schattig :pleading_face:

Mijn peuter had het pas over de ‘uitloopgang’ (uitgang) en de ‘binnengang’ (ingang). Love de logica 🥹♥️

5 likes

Ahw mijn dochter (2.5) had ‘platte handjes’ na het eten van haar peer (plakhandjes :blush:)

9 likes

Mam? Waarom heb jij 3 kinnen :unamused:

7 likes

Ons kind vind het heel leuk om van die mariokart filmpjes te kijken, zegt ie(3) ineens. Mama, waarom zegt mario soms ‘gehaktbal’? Mario heeft zo’n kreetje dat voor hem dus klinkt als gehaktbal.

11 likes

Ik vertelde dat het volgende week ook een paar dagen gaat regenen als we aan het kamperen zijn, maar dat we dan uitstapjes kunnen doen. ‘Naar een hotel’ roept de jongste haha, ze heeft best wel gelijk

26 likes

Onze oudste (2.5) heeft gisteren voor het eerst een ‘DIE MENEER HEEFT GEEN HAAR’ gepulled… :smiling_face_with_tear: sorry buurman.

11 likes

Hahaha! Ja zo awkward soms. Mijne riep een tijdje terug ‘hallo oud meneertje!’ :joy:

14 likes

Mijn zoontje vroeg wat ik het mooist aan hem vond. Ik zei dat ik eigenlijk alles mooi vind en noemde wat dingen op,je haren,je ogen,je buik,je benen etc. Zegt ie: en mijn piemel?
Ja die is ook heel mooi schat :laughing:

22 likes

Ik vond dit eerder ongemakkelijk dan grappig maar past denk ik wel in dit topic:
Ik ging gisteren lunchen met mijn peuter en hij kreeg zijn eigen kinderbestek. Nou helemaal gelukkig want hij wil tegenwoordig alleen maar overal in prikken met zijn vork. Hij roept dan ook telkens prik prik prik voor hij een hapje neemt. Alleen lukt de R nog niet zo goed dus ik zat in een volle lunchroom met een kind dat dolenthousiast ‘pik pik pik’! riep :sweat_smile:.

17 likes

Ik had mijn dochter (net 3 jaar) al een paar keer gevraagd of ze iets in de wasmand wilde gooien. Ze luisterde niet dus uiteindelijk probeerde ik het een beetje geïrriteerd van een afstandje erin te gooien, maar ik gooide mis.
Dochter: ‘Mama, als je dat nou gewoon even rustig vraagt, dan kan ik het gewoon voor je doen hoor.’

Zo niet klaar voor deze attitude :ok_woman:

29 likes

“Mama ik zet mijn schoenen in de badkamer.”
“Waarom?”
“Gewoon, omdat ik dat wil.”

Oke, ja seems legit

Oh, en mijn vriend is half indo dus hij en onze dochter worden snel bruin. We zijn op vakantie, zegt ze (net 3 jaar).
“Papa, wij zijn al bruin en mama lekker niet he.”

Ja bedankt

14 likes

“Opa, je moet wel dankjewel papa zeggen”

Kind: “dankje”
Ik: …
Kind: “wel alsjeblieft zeggen mama”

Zo bijdehand maar zo schattig en lief.

10 likes

Oh ja, ik herinner mij ineens nog een uitspraak. Mijn dochter probeerde beestjes altijd te vangen met haar voeten. Dan zei ik “niet doen! Dan gaan ze dood!”
Op een gegeven moment was het hondje van mijn schoonmoeder overleden, dus ik probeerde haar uit te leggen wat er gebeurde.
“Hondje is er niet meer he.”
“Maar waar is die nu dan?
“Hij is nu een sterretje”
“Maar waarom dan?”
“Eh… ja… hij is overleden, hij is dood.”
“Oh…OOOOOOOH IK HEB ER OP GESTAMPT!”
:sweat_smile::sweat_smile:

16 likes

Ik had vanochtend een hele boze kleuter (4.5), die echt in al zijn boosheid riep: “IK VIND JOU EEN STOMME MAMA, IK GA EEN NIEUWE BESTELLEN!!!”

tjsa jongen, dat gaat helaas niet

16 likes