We hadden een rapportgesprek over m’n zoontje en kreeg van de juf terug dat hij vorige week iets heel grappigs zei. Ze hadden het over de verschillende organen en lichaamsdelen aan de binnenkant. Kinderen noemden maag, darmen, nieren etc. Maar m’n zoontje die begon heel serieus over de luchtpijp en longblaasjes . De juf moest heel hard lachten dat hij zoiets leuks vanuit huis meekrijgt.
Zoon, 3 jaar bij het naar bed brengen;
‘Mam wil je maneschijn zingen?’
In de maneschijn, in de maneschijn
‘ZO IS GENOEG IK WIL NAAR BED’ okeeee
Mijn dochtertje van 2,5 bij het dag zeggen tegen mijn moeder (ze is echt mega fan van haar, gillen als ze dr ziet, dramatisch op haar afrennen etc.)
“Daaag oma! Daag! Dag!!! Omaaaa!!”
Mn moeder loopt de hoek om, uit beeld
Kind draait zich naar mij: “zo… die is weg”
Hahaha wat een wonderlijke wezens zijn het toch
Haha mijn dochter deed hetzelfde maar dan met Sinterklaas. Die kwam langs op de opvang, maar dat weekend was ook de intocht. Ze was helemaal enthousiast over ‘klaasje’ en ‘paardje’. Maar op de opvang kwam natuurlijk geen paard en ze vond er niets aan dus zei ze alleen maar ‘doedoe klaasje, doedoe ’
Haha joeeee
Dochter van 3: “Kun je ook zo een beest tekenen die heel hard kan rennen, met een lange nek?”
Ik: “Bedoel je een giraffe?”
Dochter: “Nee die hard kan rennen…
denkt diep na oooo een struikvogel”
Neefje van 7 pakt een Sint cadeautje uit “pff… sokken… daar ben ik niet zo blij mee. Daar heb ik er al heel veel van!”
Mijn kinderen hebben een vtech radio en daar staan dus ook ‘leerzame’ liedjes op, bijv. het alfabet of de dagen van de week. maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag!
Mijn dochter was helemaal verbaasd: ‘dit ding weet ook echt alles he?’
Mijn 2 jarige zingt ‘pindakaas kapoentje’
Mijn zoontje van 2 noemt een ijsbeer een ijsje-beer ik keur het goed
Appel-poes!!
(Appelmoes)
In de supermarkt wil mijn dochter een stuk kaas pakken. Ik zeg: ‘doe die maar niet, dat is jonge kaas’ (met de nadruk op jónge) en pak een ander stuk. Zegt ze: ‘is die goed mama? Is dat de meisjeskaas?’
Ahwww. Mijn dochter (ook 2) heeft het structureel over een ‘neusje’ als ze neushoorn bedoelt
Ik vond dit zo schattig en las het vanochtend vroeg voor aan mijn vriend. Dreumes hoorde het ook en heeft 5 min lang “IJSJE! IJSJE!” geschreeuwd
Wie zoet is krijgt lekkers
Peuter, 3 jaar: ‘ wie stout is een hoek’
Precies dit is de reden dat mijn dochter geen jonge kaas eet. Ook al heb ik al 100x verteld dat het jonge kaas en niet jongens kaas
Heerlijk, ik zie het nu voor me hoe Sinterklaas iemand tegen z’n bol butst
Kind heeft een nieuw stopwoordje (van mij) ‘Joe joe’.