Haar/ kapsel topic #1

Ik heb steil dun haar tot halverwege mijn borsten en ik ga morgen naar de kapper en ik weet zoals gewoonlijk weer echt niet wat ik moet doen. Maar met wat ik nu heb ben ik ook niet blij.

Ja vind ik echt heel erg duur. Met name als je bedenkt dat je dat dan waarschijnlijk na 2/3 maanden weer moet herhalen?

Het is een hoop geld, maar een echt goede kapper is gewoon duurder dan een random salon. Ik ben heel vaak naar ‘goedkopere’ kappers geweest maar ik was dan nooit echt tevreden over het resultaat. Ik moet wel zeggen dat ik dik, donker aziatisch haar heb, dus wellicht als je ‘makkelijker’ haar hebt dat het dan anders is. Zodra je een goede basis hebt (balayage/highlights etc), hoef je alleen nog maar je uitgroei bij te laten verven en af en toe een toner eroverheen. Ik heb een paar weken geleden €240 afgerekend bij de kapper, maar ik vind het het dubbel en dwars waard.

1 like

Ik zit meestal voor balayage aan de 200€. Een hoop geld, maar balayage hoef je niet perse elke zoveel weken/maanden bij te werken.

In januari heb ik het helemaal opnieuw laten doen, en tussen door alleen wat face framing highlights. Dus als je het dan bij elkaar op telt voor een heel jaar valt het weer mee!

1 like

Ik heb vorige maand bij een kapper in Amsterdam Centrum 175 euro uitgegeven voor een heel hoofd highlights en een toner. Het 4 uur gezeten en het is prachtig gedaan. Ze worden niet helemaal tegen mijn hoofd aangezet, waardoor het mooi uitgegroeid en niet echt bijgewerkt hoeft te worden. Ik doe dit 1x per jaar. Het is veel geld, maar ik vind het het geld waard.

wat is de beste conditioner/haarmasker om rood-geverfd haar een boost te geven en kleur te behouden?

Bij welke kapper ben je geweest?

Haha oke duidelijk, ik zoek een andere shampoo. (En dan wel meer geld om te besteden bij Paula’s Choice hah win!)

Ik vind het echt absurd veel, maar ik verf het dan ook zelf. Momenteel gewoon bruin, maar ook balayage heb ik zelf gedaan, samen met een vriendin dan wel, want dat krijg ik bij de achterkant niet voor elkaar. Maar ik ben ook wel een cheapskate qua kapper, ik vind 40 euro voor wassen-knippen-föhnen ook al veel, sinds ik het aan het begin van corona zelf heb gedaan houd ik het ook daarbij totdat ik een keer weer echt wat spannenders wil dan alleen wat korter.

Lastig dus haha, bedankt voor jullie mening. Dit hoeft idd niet iedere paar weken te worden betaald. Alleen de uitgroei dan. Ik heb ook best lang haar waardoor ik weer extra betaal.
Ik heb ook de neiging om er maar gewoon “simpel” bruin in te gooien. Kost me 30 euro. Mja dat is toch minder mooi🙃

Ja de rode (mayfair) van de colorblaster van indola is heel erg fijn! En ook de rode van revlon. Zijn beide conditioners met veel pigment. Wat je ook kan doen als je een heel fel rode kleur hebt is een kleur van direction or crazy color mengen met je eigen masker of conditioner en dat gebruiken.

1 like

Thanks beiden! Zal er naar kijken!

Nu het buiten weer wat vochtiger wordt, heb ik heel gauw last van nieuwe/afgebroken haren op mijn hoofd die een soort van gaan krullen/pluizen, ziet er echt niet uit… iemand tips hiertegen?

Een vraag aan alle kapsters/kappers hier
Heb me haar nu in een soort kortere Bob net over me kaaklijn
Nu hebben zowel 2 kappers het onwijs uitgedund en laatst met een mes gesneden aan de voorkant
Hierdoor zie je aan de onderkant van me voorste plukken zeg maar dat het er onwijs dun uit ziet en heel lijzig
Nu ben ik er zelfs zo klaar mee aangezien het overal onwijs uitgedund er uit ziet en er nu bijna geen model in te krijgen is ondanks net geknipt, om het een flink stuk korter te laten knippen.
Maar aangezien ik een bol en rond gezicht heb ben ik er best onzeker over
Heeft er iemand misschien tips of foto’s van leuke korte kapsels bij iemand met een boller en rond gezicht ? En een goede kapper in regio Zoetermeer? Die is blijkbaar ook heel moeilijk te vinden nl :woman_facepalming:t3:

Kan je de voorste plukjes niet wat korter laten maken? Of nog een klein stukje van je haar laten knippen zodat de dunste stukjes eraf zijn ?

Of iets met styling producten, zoals textuur spray. Dat het wat dikker lijkt.

Misschien weet iemand hier het. Mijn moeder heeft van nature rood haar, nu ze wat ouder is 59 jaar word haar haar steeds lichter. Begint beetje grijs te worden. Ze heeft het nu aantal keer geprobeert te verven maar de verf is er na ± 3 weken alweer uit. Ze verft het met permanente verf, vroeger bleef de verf wel goed zitten. 2 x per jaar laat ze haar , haar permanenten en dit blijft wel goed zitten. Kapper weet ook niet wat het probleem kan zijn.

Ik heb sinds een maand de mousse helemaal uitgevonden. Ik gebruik de Osis grip mousse en daar krijg ik veel volume en hold door. Maar nu het herfst is en het s ochtends koud en vochtig is, merk ik dat als ik na een fietstocht op mijn werk aankom mijn hele haar super hard en plakkerig is. Wat doe ik fout? Als ik wegga van huis is het zacht…

Bij mij had die colorblaster van indola niet veel effect (sierra voor terug wat dieper bruin te krijgen), zijn enkel de rode goed?

Mijn kapster vroeg welke producten ik zo nog gebruik en toen ik het over olaplex (gebruik 3 en de shampoo, conditioner enz) had zei ze dat ze ook 1 echt nog aan te raden vond, maar vind nergens waar je deze kan kopen, behalve heel kleine potjes in travelkits enz?

Mijn haar is de afgelopen tijd van zichzelf best donker geworden. En ik wil het eigenlijk niet bleken, maar ik wil het zooo graag in een toffe kleur verven. Roze gaat m waarschijnlijk niet worden, maar zou op deze kleur een paarsachtige/aubergine spoeling zichtbaar zijn? En wat voor iets kan ik dan het beste kopen?

Samenvatting

afbeelding

@Rozecoupeschaar mag ik jou heel brutaal taggen voor bovenstaande vraag :pleading_face:? (Nog als toevoeging: hoeft geen knalkleur, een gloed die er na een paar weken uit is zou prima zijn)

Ik probeer mijn haar nu max twee keer in de week te wassen, maar wat is dit lastig zeg! Mijn haar voelt gewoon vet en vies aan. Hoe lang blijft dit zo?! Ik ben bereid om mijn haar nu weer te wassen, maar probeer vol te houden tot woensdagochtend (laatst gewassen op zaterdag).