Ik heb zo geen directe tips want dat ligt wel een beetje aan je haar eigenschappen, maar je zegt zelf wel al dat met die van de kapper het vette uitgesteld werd. Daar zitten waarschijnlijk gewoon betere kwaliteit ingrediënten in, die jouw haar (en hoofdhuid) ook fijner vindt dan wat je nu hebt. Daarnaast kan een crème spoeling ook niet de juiste zijn voor je, meer conditioneren is niet altijd beter, afhankelijk van of er proteïne of moisture in zit en wat jij nodig hebt. Daarnaast (haha love it) kan elk haar ook slecht reageren op kokos of aloë of bijv. castor olie. Dat zijn dingen waar je alleen achter komt door testen en elke keer de ingrediëntenlijst door te spieken. Je kan via internet wel je haareigenschappen vinden, waarschijnlijk heb je door het geblondeerde haar sowieso een conditioner met proteïne nodig maar pin me er niet op vast (
https://www.cghair.nl/wat-is-cg/bepaal-jouw-haareigenschappen)
Je zou kunnen kijken naar dr organics of de tuinen huismerk (als die nog bestaan). Die zijn niet zo duur en supervaak in de aanbieding. Bij Erica (ook zo’n de tuinen winkel) hebben ze ook een huismerk. Eerste paar keer denk je wss dat je haar droog is maar gewoon even laten wennen. Daarna pas conditioner gaan toevoegen zodat je ook weet wat goed of slecht gaat. (Bij een collega van mij werkte dit supergoed al en heb hier ook goede verhalen over gehoord:. https://www.douglas.nl/Najel/Verzorging/Haar/index_b588804.html)
Een clarifying shampoo is een shampoo waar alleen reiniger in zit en geen bestanddelen voor voeding/zachtheid/ed. waardoor je hier “build up” mee kan verwijderen. Alle spullen die je in je haar smeert gaan er vaak helemaal niet zo goed uit, dus dat bouwt zich op en dat kan leiden tot vet haar of (op mijn krullenkop) heel zwaar en sluik. Je reset je haar zeg maar even met een maandelijkse beurt (of langer). Je kan nu ook rigoureus voor je begint een keer afwasmiddel gebruiken maar dat is wel echt even agressief maar ontvet wel.
Ik gebruik trouwens thuis olaplex nr 3 als masker voor m’n gekleurde haar, een keer in de twee weken ongeveer. Ben je bekend met olaplex? I