Haar/ kapsel topic #1

Mijn haar is ook altijd een bizarre klittenzooi na het wassen. Niet door een bepaalde oorzaak maar gewoon combinatie van dun/fijn haar wat heel droog is. Het enige wat mij helpt is zo’n simpele antiklittenspray van de kruidvat. Heb je dat al geprobeerd toevallig? Daar spray ik m’n natte haar mee in en dan heel voorzichtig met een grove kam er door heen.

En misschien bij de kapper het hele verhaal uitleggen? Bij mij doet ze er van die chille maskers in waardoor het vaak echt nog een paar dagen/2 weken minder klitten heeft. En vaak heeft hele stukken er af knippen bij mij geen zin, blijft altijd klitten. Maar heb in het verleden wel eens kappers gehad die helaas automatisch dachten droog=eraf knippen. Huidige kapster denkt iets beter mee gelukkig haha.

Moet je het echt veel kammen, of zou je het ook meer vast kunnen dragen zonder kammer? Ik heb wel heel ander haar dan jij n was het maar 1x per week, wat ik alleen kan met weinig borstelen. Ik borstel het alleen vlak voor de douchebeurt wanneer ik mijn haar ga wassen (ivm slag en pluis) en wanneer ik het wel eens borstel merk ik de volgende dag meteen dat het veel vetter voelt.

Neuh valt wel mee. Ik heb best wel kort haar en ik wil misschien het nog uitgroeien ook. Weet het nog niet zeker. Maar het gaat nu overigens wel oké! Ik moet gewoon over die drempel.

Heb van de week bij Etos droogshampoo besteld van Andrélon langer fris en die vandaag in gedaan. Gister ochtend mijn haar gewassen en vandaag pas wat in gedaan, dus dat is al wat voor uit gang! Plus nu met droogshampoo ook weer een halve dag verder, morgen ochtend weer wassen en het voelt nu niet super vies nog!

@apeiros het zegt me zo niks haha. Als je tips hebt dan graag. Gebruikte er eentje van de kapper, daar stelde ik het vette al wel wat mee uit. Laatst heb ik gekleurd haar shampoo gehaald van Kruidvat eigen merk. onder de kleur is het geblondeerd dus klittenboel, dus ook cremespoeling.

Zit met mijn handen in het haar. Wat nu niet mag :joy::zipper_mouth_face:

Oh dit heb ik ook! Mijn natuurlijke krullen zijn ook helemaal verdwenen en ik heb opeens zoveel klitten en dor haar. Geen tips dus, ik overweeg de waterontharder uit te zetten als ik mijn haar was al betekent dat ook dat we weer kalk moeten wegpoetsen in de badkamer.

1 like

Ik heb zo geen directe tips want dat ligt wel een beetje aan je haar eigenschappen, maar je zegt zelf wel al dat met die van de kapper het vette uitgesteld werd. Daar zitten waarschijnlijk gewoon betere kwaliteit ingrediënten in, die jouw haar (en hoofdhuid) ook fijner vindt dan wat je nu hebt. Daarnaast kan een crème spoeling ook niet de juiste zijn voor je, meer conditioneren is niet altijd beter, afhankelijk van of er proteïne of moisture in zit en wat jij nodig hebt. Daarnaast (haha love it) kan elk haar ook slecht reageren op kokos of aloë of bijv. castor olie. Dat zijn dingen waar je alleen achter komt door testen en elke keer de ingrediëntenlijst door te spieken. Je kan via internet wel je haareigenschappen vinden, waarschijnlijk heb je door het geblondeerde haar sowieso een conditioner met proteïne nodig maar pin me er niet op vast (
https://www.cghair.nl/wat-is-cg/bepaal-jouw-haareigenschappen)

Je zou kunnen kijken naar dr organics of de tuinen huismerk (als die nog bestaan). Die zijn niet zo duur en supervaak in de aanbieding. Bij Erica (ook zo’n de tuinen winkel) hebben ze ook een huismerk. Eerste paar keer denk je wss dat je haar droog is maar gewoon even laten wennen. Daarna pas conditioner gaan toevoegen zodat je ook weet wat goed of slecht gaat. (Bij een collega van mij werkte dit supergoed al en heb hier ook goede verhalen over gehoord:. https://www.douglas.nl/Najel/Verzorging/Haar/index_b588804.html)

Een clarifying shampoo is een shampoo waar alleen reiniger in zit en geen bestanddelen voor voeding/zachtheid/ed. waardoor je hier “build up” mee kan verwijderen. Alle spullen die je in je haar smeert gaan er vaak helemaal niet zo goed uit, dus dat bouwt zich op en dat kan leiden tot vet haar of (op mijn krullenkop) heel zwaar en sluik. Je reset je haar zeg maar even met een maandelijkse beurt (of langer). Je kan nu ook rigoureus voor je begint een keer afwasmiddel gebruiken maar dat is wel echt even agressief maar ontvet wel.

Ik gebruik trouwens thuis olaplex nr 3 als masker voor m’n gekleurde haar, een keer in de twee weken ongeveer. Ben je bekend met olaplex? I

2 likes

Wow wat een lang verhaal en wat lief dat je er de tijd voor neemt! De tuinen bestaat nog maar heet nu anders, ik ga gewoon even kijken hoe het met deze shampoos gaat. Heb woensdag gewassen en de hele dag niks er aan hoeven doen (that’s a first) en gisteren heb ik droogshampoo er in gedaan en vanochtend gewassen. Dus daar ben ik al echt heel blij mee!

Nee, olaplex zie ik wel eens voorbij komen maar ik ken het verder niet

@Howth @Koekhuisjes er ging bij mij een belletje rinkelen over hoe het ook al weer zat met hard en zacht water en je haar wassen, ik heb vroeger nog wel eens opgezocht of mijn water te hard was. Het maakt echt een verschil in je wasroutine dus als je nog steeds dezelfde producten gebruikt als met hard water kan dat natuurlijk wel eens clashen. Uiteindelijk is zacht water geloof ik wel beter voor je haar. Met hard water komen producten er moeilijker uit en het creëert een laagje, die misschien in jullie geval wel fijn was?

2 likes

Als het vaak gekleurd of gebleekt is zou ik ook eens naar olaplex kijken. Wordt aan verf toegevoegd om te zorgen dat je haar minder breekt maar je hebt ook treatments voor thuis, olaplex 0 en olaplex 3. Het is wat duurder dan Kruidvat maar als het uiteindelijk werkt en je doet er langer mee is het misschien wel dezelfde investering.

Van Kruidvat is het great lengths masker trouwens een prima prijs kwaliteit verhouding voor een masker met proteïne.

1 like

Ja, ik lees overal dat het beter is voor je haar als je zacht water hebt. Helaas is het dus bij mij andersom en zit het vreselijk.
Ik ga dan toch maar op zoek naar andere producten om te gebruiken nu. Balen, want wat ik gebruikte werkte prima en het is altijd zo’n (dure) zoektocht.

Ik sta op het punt om Fudge zilvershampoo en conditioner te kopen. Hebben jullie hier ervaring mee?

1 like

Ja, wel met de shampoo. Wat wil je weten?

Of het het droog maakt.

Ja vind ik wel, erger dan bij andere zilvershampoos. Maar het werkt wel als een tiet, dus ik gebruik het meestal alleen aan het einde tussen twee verfbeurten in, en dan om de drie/ vier wasbeurten ofzo. Als ik mijn vaker, dus bijvoorbeeld om de wasbeurt met Fudge was, wordt mijn haar echt lila. Tussendoor was ik het dan met een normale shampoo of een iets minder heftige zilvershampoo.

2 likes

Wow, thnx. Wat raad jij voor nu aan: haar tot op de schouders laten knippen en opnieuw beginnen of het nog proberen met olaplex?

Mijn zusje heeft heel de olaplexlijn gekocht en zweert erbij. Dus ik twijfel om het aan te schaffen

Fudge is juist de shampoo die mijn haar het minst droog maakt van alle zilvershampoo’s. En met minst droog bedoel ik dan helemaal niet droog, gewoon als een ‘normale’ shampoo zeg maar.

1 like

@tantejet Ik vind Fudge echt een aanrader! Ik doe altijd een drupje bij m’n normale Andrelon (onder de douche, dus niet in de fles) en krijg heel vaak complimenten over m’n kleur als ik het op die manier heb gewassen. Conditioner van Fudge voegt voor mij niet veel toe. Persoonlijk zou ik daar een goedkoper merk voor nemen.

1 like

Ik zoek hele sterke gel die hard opdroogt, die kort haar goed in bedwang kan houden. Taft gel vind ik te slap. Iemand tips?

Got2B Glued! Wel heel plakkerig op je handen.

Ik heb ze allebei, omdat de shampoo het droog maakt. De conditioner maakt je haar weer zacht! Maar dat kan ook met een goedkopere variant

1 like

Dat geeft niet. Thanks!