Haar/ kapsel topic #1

Ik vind het echt absurd veel, maar ik verf het dan ook zelf. Momenteel gewoon bruin, maar ook balayage heb ik zelf gedaan, samen met een vriendin dan wel, want dat krijg ik bij de achterkant niet voor elkaar. Maar ik ben ook wel een cheapskate qua kapper, ik vind 40 euro voor wassen-knippen-föhnen ook al veel, sinds ik het aan het begin van corona zelf heb gedaan houd ik het ook daarbij totdat ik een keer weer echt wat spannenders wil dan alleen wat korter.

Lastig dus haha, bedankt voor jullie mening. Dit hoeft idd niet iedere paar weken te worden betaald. Alleen de uitgroei dan. Ik heb ook best lang haar waardoor ik weer extra betaal.
Ik heb ook de neiging om er maar gewoon “simpel” bruin in te gooien. Kost me 30 euro. Mja dat is toch minder mooi🙃

Ja de rode (mayfair) van de colorblaster van indola is heel erg fijn! En ook de rode van revlon. Zijn beide conditioners met veel pigment. Wat je ook kan doen als je een heel fel rode kleur hebt is een kleur van direction or crazy color mengen met je eigen masker of conditioner en dat gebruiken.

1 like

Thanks beiden! Zal er naar kijken!

Nu het buiten weer wat vochtiger wordt, heb ik heel gauw last van nieuwe/afgebroken haren op mijn hoofd die een soort van gaan krullen/pluizen, ziet er echt niet uit… iemand tips hiertegen?

Een vraag aan alle kapsters/kappers hier
Heb me haar nu in een soort kortere Bob net over me kaaklijn
Nu hebben zowel 2 kappers het onwijs uitgedund en laatst met een mes gesneden aan de voorkant
Hierdoor zie je aan de onderkant van me voorste plukken zeg maar dat het er onwijs dun uit ziet en heel lijzig
Nu ben ik er zelfs zo klaar mee aangezien het overal onwijs uitgedund er uit ziet en er nu bijna geen model in te krijgen is ondanks net geknipt, om het een flink stuk korter te laten knippen.
Maar aangezien ik een bol en rond gezicht heb ben ik er best onzeker over
Heeft er iemand misschien tips of foto’s van leuke korte kapsels bij iemand met een boller en rond gezicht ? En een goede kapper in regio Zoetermeer? Die is blijkbaar ook heel moeilijk te vinden nl :woman_facepalming:t3:

Kan je de voorste plukjes niet wat korter laten maken? Of nog een klein stukje van je haar laten knippen zodat de dunste stukjes eraf zijn ?

Of iets met styling producten, zoals textuur spray. Dat het wat dikker lijkt.

Misschien weet iemand hier het. Mijn moeder heeft van nature rood haar, nu ze wat ouder is 59 jaar word haar haar steeds lichter. Begint beetje grijs te worden. Ze heeft het nu aantal keer geprobeert te verven maar de verf is er na ± 3 weken alweer uit. Ze verft het met permanente verf, vroeger bleef de verf wel goed zitten. 2 x per jaar laat ze haar , haar permanenten en dit blijft wel goed zitten. Kapper weet ook niet wat het probleem kan zijn.

Ik heb sinds een maand de mousse helemaal uitgevonden. Ik gebruik de Osis grip mousse en daar krijg ik veel volume en hold door. Maar nu het herfst is en het s ochtends koud en vochtig is, merk ik dat als ik na een fietstocht op mijn werk aankom mijn hele haar super hard en plakkerig is. Wat doe ik fout? Als ik wegga van huis is het zacht…

Bij mij had die colorblaster van indola niet veel effect (sierra voor terug wat dieper bruin te krijgen), zijn enkel de rode goed?

Mijn kapster vroeg welke producten ik zo nog gebruik en toen ik het over olaplex (gebruik 3 en de shampoo, conditioner enz) had zei ze dat ze ook 1 echt nog aan te raden vond, maar vind nergens waar je deze kan kopen, behalve heel kleine potjes in travelkits enz?

Mijn haar is de afgelopen tijd van zichzelf best donker geworden. En ik wil het eigenlijk niet bleken, maar ik wil het zooo graag in een toffe kleur verven. Roze gaat m waarschijnlijk niet worden, maar zou op deze kleur een paarsachtige/aubergine spoeling zichtbaar zijn? En wat voor iets kan ik dan het beste kopen?

Samenvatting

afbeelding

@Rozecoupeschaar mag ik jou heel brutaal taggen voor bovenstaande vraag :pleading_face:? (Nog als toevoeging: hoeft geen knalkleur, een gloed die er na een paar weken uit is zou prima zijn)

Ik probeer mijn haar nu max twee keer in de week te wassen, maar wat is dit lastig zeg! Mijn haar voelt gewoon vet en vies aan. Hoe lang blijft dit zo?! Ik ben bereid om mijn haar nu weer te wassen, maar probeer vol te houden tot woensdagochtend (laatst gewassen op zaterdag).

Ik heb vanochtend inderdaad droogshampoo gespoten maar het voelt stug en vies aan. Welke gebruik jij?

Ja hoor dat mag! Vind het alleen lastig te zien van een foto want lijkt best donker. Ik zou een paarse variant van directions proberen (eventueel mengen met conditioner). Als hij niet fel word dan heb je waarschijnlijk alsnog een paarse gloed dus altijd beter dan niks. Roze zal waarschijnlijk niet pakken inderdaad, je hebt het meeste kans met paars of rood gok ik zo. Directions is wel verschillend met hoe lang het blijft zitten na een paar keer wassen. Ooit is hij er snel uit en de andere keer blijft het wel lang zitten… Met paars kan het wel zijn dat het na een paar keer wassen meer op blauw lijkt. Je hebt ook een soort paars/rood kleur die na een paar keer wassen dan weer meer roze/rood is. Verder met spoeling op iets donkerder haar niet zoveel ervaring omdat dat vaak niet goed pakt eerlijk gezegd. Hopelijk heb je er wat aan of zitten er hier nog dames die wel ervaring hebben met andere kleuren en/of donkerdere haren een kleurtje geven.

En sorry als dit een warrig verhaal is :joy:

Ik ga hier even naar kijken bij Directions! Dankjewel voor je reactie :blush: Als het uiteindelijk niet goed te zien is dan is dat ook niet het einde van de wereld haha, ik heb gewoon heel veel verf filmpjes gezien op youtube de laatste tijd en mijn handen jeuken :grin::grin:

Edit: ohja, ik heb heel lang en redelijk dik haar, kan ik dan het beste 2 potjes van 88 ml bestellen?

Ja als je alles wil doen wel denk ik. Je kan sowieso beter te veel dan te weinig hebben natuurlijk.

1 like

Ik ben sinds de haar kleuring met Directs, (thanks @Rozecoupeschaar @vitaminwater voor deze tips! vind het heel tof.) eindelijk eens gaan proberen om mijn haar wat minder te gaan wassen. Heb heel dun maar veel haar, voorheen waste ik mijn haar iedere dag 2x. Dus sochtends en smiddags. Voornamelijk omdat het smiddags dan al vet was. Nu probeer ik het uit te stellen en dan sochtends wassen en er dan een dag tussen te laten.

Merk echt dat ik me ontzettend vies voel, ondanks dat het er niet zo uit ziet. Doe er nu wat talkpoeder door heen (eerst even in de handen) en blijf het goed door kammen. Heb nu ook wat meer kussenslopen gehaald zodat ik kan afwisselen. die tips heb ik dus allemaal al. echter vraag ik mij dus af, of het z’n vies gevoel blijft geven? of word dit even door bijten en uiteindelijk beter en kan ik dan bijv naar 2 dagen niet wassen?

1 like

Echt een kwestie van doorbijten. Ik waste m’n haar om de dag, toen 2 keer per week en nu ongeveer 1 keer per week. Loop dan wel een paar dagen met een vette bak haar maar gooi t gewoon in een knot en zie toch niemand. Wordt vanzelf minder!

2 likes

Ja echt even doorbijten inderdaad! Ik ben ook van om de dag naar 1 keer per week gegaan. Misschien helpt het om te bedenken dat je huid in principe zelf-reinigend is (vroeger wasten mensen het vele malen minder of alleen met water) en juist dat vermogen gaat zich herstellen als je minder wast. Nu is echt de perfecte tijd om het uit te proberen Omdat je toch maar weinig mensen ziet en weinig kan doen en Hekman een muts op naar buiten :slight_smile:

1 like

Een andere shampoo kan ook wonderen doen! Misschien een natuurlijke(re) shampoo of een clarifying shampoo?

1 like