Haar/ kapsel topic #1

heeft iemand misschien een tip voor een goede krultang/wand-achtig ding voor redelijk kort haar, maar wel zwaar/veel haar? Ik wou een lange bob laten knippen maar het is meer richting de korte bob nu, wil het leuk stijlen maar ben niet zo goed hierin… Zou zo’n set misschien iets kunnen zijn?

Ja ik zoek ook een tang, een waarmee je meer beach waves dan echte krullen kan maken. Ik heb haar tot op mijn schouders, dun maar wel veel. Iemand een tip?

Ik gebruik die dikke Pearl Wand daarvoor.

1 like

Die had ik inderdaad gezien! Werkt deze ook fijn bij korter haar? Las daar wisselende reviews over

Ik heb m’n haar nu tot op m’n sleutelbeen en daarvoor altijd korter en gebruik hem al jaren met plezier! Juist als je alleen een slag wil gaat dat prima met dit ding met halflang haar.

Ik heb die andere Pearl Wand die dun uitloopt ook, ook heel fijn, maar die maakt wel echt krullen. Blijven wel super goed zitten, beter als met die dikke.

1 like

Ik heb vrij dun en sluik haar en ben de laatste tijd in de weer met bepaalde sea salt sprays en droogshampoos met wisselend resultaat. Heeft iemand een tip voor de perfecte droogshampoo die volume geeft, en sea salt/texture spray die je haar echt goede textuur geeft?

Daarop aansluitend: ik wil mezelf graag een mooie krul/stijl tang of föhnborstel cadeau doen. De dyson airwrap lijkt me geweldig maar die ligt buiten mijn budget :sweat_smile: wat is wel echt een fijne tool om wat slag te maken in mijn steile haar en waarmee zorg ik dat het ook echt blijft zitten en niet na 20 minuten uitzakt? Ik ben een beetje een noob op dit gebied zoals jullie ongetwijfeld merken.

Je kunt de Diva warmteborstel proberen of de Babyliss pro warmteborstel. Ik vond beide goed werken bij mijn dikke haar met slag. Geeft zeker volume bovenop. Bij krultangen merk ik zelf dat er bovenop geen volume is.

Ohja probeer eens volume spray, die spray je bij de wortels van je haar. Vind dat persoonlijk veel fijner dan droog shampoo.

1 like

Nou inderdaad! Paar weken geleden op de gok wat ingeslagen en gisterochtend voor het eerst gebruikt. Ik schrok er gewoon van :sweat_smile:

Ik zoek felle paarse haarverf die niet snel uitwast. Het is een cadeautje voor m’n nichtje, ze heeft eerder al colorista en kruidvat (of Hema?) eigen merk geprobeerd maar dat ging er snel uit. Iemand tips?

Directions of crazy color? Wast ook wel uit maar blijft als het goed is veel langer zitten dan zo’n colorista kleurtje.

1 like

Ik vind bij andere droogshampoos en volumepoeders dat ze mijn haar zo viezig laten aanvoelen, ik heb ook het idee dat mijn haar eerder vet wordt als ik het gebruik. Is dat bij deze ook?

Dankje! Ik ga ernaar kijken

Heel herkenbaar! Als mijn haar viezig is en ik na lang twijfelen droogshampoo gebruik valt het in gore dikke slierten. Ben ook erg benieuwd!

Ga echt even bloedonderzoek doen! Ik had ook extreem veel haaruitval en de dokter gooide het op ontzwangeren want was net bevallen. Maar ik blijk dus een trage schildklier te hebben. Ik had ook hele pruiken in het doucheputje en durfde mijn haren ook amper te borstelen. Ik slik nu medicatie en mijn haaruitval is gewoon weer normaal. Ik heb me een beetje laten afwimpelen en heb spijt dat ik niet eerder bloed heb laten prikken.

Mooie haarkleur heb je! Mijn kapster had ongeveer dezelfde kleur als jou. En zowel zij als ik hebben Sebastian Cellophane gebruikt. Dit is een spoeling die 8-12 weken blijft zitten en hoe langer je deze gebruikt bouw je het op en kan je langere tijd zonder. Dit is ook een product die niet schadelijk is. Ik heb een extreem gevoelige huid en last van eczeem en ik gebruik deze haarbehandeling zonder problemen. Het is een glansbehandeling en deze kan je alleen als glans doen maar ook met kleur om je eigen haarkleur te versterken. Dus het pept je haarkleur op! Ik weet niet of je er in Denemarken aan kan komen maar ik ben heel enthousiast over dit product!

Ik ben op zoek naar een föhn borstel waarmee ik vooral volume in mijn haar kan krijgen, heeft iemand tips?

Babyliss pro lijn heb ik vaak gebruikt.

Gebruiken ze ook standaard bij Rob Peetoom.

Maar ik ga binnenkort de Dyson Airwrap kopen.
Ik heb deze Babyliss al jaren, maar het maakt zo’n lawaai zeg.

1 like

Lawaai als in standje opstijgende 747?

Op gegeven moment kon ik er niet meer goed tegen het lawaai. Een hoogklinkend geluid. Toen heb ik de Diva warmteborstel gekocht. Doet hetzelfde maar dan zonder lawaai. Alleen die vind ik voor mijn haar niet zo fijn. Ik heb echt ongelofelijk dik pluizig Aziatisch haar.

1 like

Ik heb deze en die is echt heeeel fijn!

Hoeveel watt heeft hij?