Haar/ kapsel topic #1

Volgens google 1100 watt.

1 like

Kan iemand me helpen?
Mijn haar is verschrikkelijk pluizig en ik heb heel erge last van korte haartjes. Als ik mijn haren in een knotje doe zie ik nog uit als een leeuw zeg maar. Ook al gebruik ik serum, wax of gel niets lijkt te helpen. Ik heb een satijnen kussensloop en was en fohn mijn haren maar eens per week, maar dit lijkt allemaal niets uit te maken.

Volgens mij werd dit (of een soortgelijk) filmpje gedeeld. Moet zeggen dat het wel helpt tegen het trekken.

1 like

@caramelletje @pastelzwart

Geen Invisibobble gebruiken!! Die krengen hebben mijn haar echt vernield, ik had altijd klitten op de plaatsen waar mijn haar in de Invisibobble zat.
Ik gebruik sindsdien smalle scrunchies, en heb een stuk minder last van klitten en random kortere haren.

5 likes

En even je shampoo goed onder de loep nemen misschien? Dit is mijn ervaring met haar dat een sterke neigin tot pluizen heeft. Als ik alleen shampoo met SLS gebruik droogt mijn haar enorm uit en breekt mijn haar snel af. Maar als ik tijden alleen shampoo zonder SLS gebruik, maar met proteine wordt het ook heel droevig en pluist het heel erg en staan mijn babyhaartjes erg omhoog. Dus ik wissel het af, twee keer wassen met heel milde shampoo zonder SLS, maar met proteine, en dan eenmalig met een cleansing shampoo met SLS/EDTA maar zonder proteine. Ik was het ongeveer 1x per week en borstel het alleen voor het wassen, want borstelen en fohnen zorgt bij mij ook voor ontzettend pluishaar.

In de winter kun je trouwens het beste haarproducten gebruiken zonder humectansen (hygroscopische ingredienten die vocht onttrekken aan de omgeving, zoals bijvoorbeeld glycerine, honing, panthenol) gebruiken. De luchtvochtigheid in de winter is vaak erg laag, en door de droge lucht kan de humectans geen vocht aantrekken voor je haar, maar zelfs vocht aan je haar onttrekken.

2 likes

Welke shampoos zijn dat die jij gebruikt?

@pastelzwart @Quinoa @VickyViolence

Bedankt voor alle info en de video!
Ik droeg mijn haar pre corona altijd los, maar geen zin in haren overal in huis, dus lekker makkelijk een knotje dacht ik maanden geleden. Nooit geweten dat het daardoor zou kunnen komen. En inderdaad ook met een invisibobble. Heb ze juist gekocht omdat ze beter zouden zijn voor je haren!

Ik wissel nu de Maui Moisture Curl Quench Coconut Oil Shampoo, de Etos Nude Shampoo en Cantu Shea Butter Cleansing Shampoo af.

1 like

Wat doen jullie in je haar voor het krullen en wat erna?

Heeft iemand ervaring met deze borstel? Het is dus geen föhn, word wel warm. Resultaten zijn echt mooi, maar ben benieuwd of iemand deze zelf heeft.

Meer info

https://instagram.com/brush30.40?igshid=1wit3f44rv98n

https://www.instagram.com/p/CEq7LtvjB8p/?igshid=1sktbfrrl9h8d

Heeft iemand fijne tips voor het volgende?

• een shampoo zonder SLS met proteïne
  • een cleansing shampoo met SLS zonder proteïne

Met deze combinatie afwisselen ga ik proberen het pluis en het vochttekort in mijn haar tegen te werken!

Ja ik heb die gehad. Of er een die erop lijkt “Diva” borstel. Ik vond het een miskoop. Mijn haar bleef er erg pluizig onder, ondanks alles wat ik erin smeerde en het duurde lang voordat ik mijn haar in de Krul had.

1 like

Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Mijn huidige shampoo en conditioner doen niks voor mijn haar, dus heb ze meteen weggegooid, alleen nog geen vervangers gevonden. Ik ben al een paar dagen aan het zoeken naar geschikte shampoo’s, maar het is toch een stuk lastiger dan ik dacht.
Gebruik je geen conditoner? Ik dacht juist dat dat goed zou helpen tegen pluizig haar.

Wat een zoektocht he. Alhoewel shampoo en conditioner ook niet alles oplossend zijn natuurlijk. Sommige mensen hebben perfect haar ongeacht wat ze gebruiken en bij anderen pluist het, ongeacht wat ze gebruiken helaas.

En ik gebruik wel altijd conditioner en maskers ja! Heel erg wisselend welke, soms proteine maskers, soms met siliconen (liever niet met dimethicone, wel met amodimethicone wat makkelijker uit te wassen is), soms met oliën. Bijna alles vind mijn haar wel chill!

Haha dit heb ik ook altijd (had zo’n 10 jaar geleden een lok en daarvoor een pony maar is nooit weggegaan.
Heb het maar geaccepteerd :stuck_out_tongue:

1 like

Wat bedoel je met knippen, die babyhaartjes eraf? Ik zou het net laten groeien, anders blijft 't probleem terugkomen.

1 like

Wat je ook doet ik zou je babyhaartjes echt absoluut niet knippen! Daar krijg je echt een soort hele rare stekeltjes van die nog heel lang blijven en overeind blijven staan. Ik zou eerder proberen om ze een beetje plat te maken met producten als haarlak ofzo. Misschien zijn ze een beetje statisch ook? Maar niet knippen!! Wordt het alleen maar erger van.

3 likes

Kun je niet je pony de andere kant op kammen? Dus over je babyhaartjes heen.
Ik heb erg veel last van afgebroken haartjes rond mijn voorhoofd, maar nu ik mijn haren in een midden scheiding draag valt het minder op.

1 like

Mijn kapper zei altijd, haarspray op een tandenborstel en daarmee ‘temmen’. Dat werkte bij mij wel goed, maar bleef bij mij wel vrij kort maar zitten. Inmiddels is het wel al een groot deel bijgegroeid!

1 like

Zijn de shampoo en conditioner van Naif nou goede producten voor je haar?