Haar/ kapsel topic #1

Wat doen jullie in je haar voor het krullen en wat erna?

Heeft iemand ervaring met deze borstel? Het is dus geen föhn, word wel warm. Resultaten zijn echt mooi, maar ben benieuwd of iemand deze zelf heeft.

Meer info

https://instagram.com/brush30.40?igshid=1wit3f44rv98n

https://www.instagram.com/p/CEq7LtvjB8p/?igshid=1sktbfrrl9h8d

Heeft iemand fijne tips voor het volgende?

• een shampoo zonder SLS met proteĂŻne
  • een cleansing shampoo met SLS zonder proteĂŻne

Met deze combinatie afwisselen ga ik proberen het pluis en het vochttekort in mijn haar tegen te werken!

Ja ik heb die gehad. Of er een die erop lijkt “Diva” borstel. Ik vond het een miskoop. Mijn haar bleef er erg pluizig onder, ondanks alles wat ik erin smeerde en het duurde lang voordat ik mijn haar in de Krul had.

1 like

Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Mijn huidige shampoo en conditioner doen niks voor mijn haar, dus heb ze meteen weggegooid, alleen nog geen vervangers gevonden. Ik ben al een paar dagen aan het zoeken naar geschikte shampoo’s, maar het is toch een stuk lastiger dan ik dacht.
Gebruik je geen conditoner? Ik dacht juist dat dat goed zou helpen tegen pluizig haar.

Wat een zoektocht he. Alhoewel shampoo en conditioner ook niet alles oplossend zijn natuurlijk. Sommige mensen hebben perfect haar ongeacht wat ze gebruiken en bij anderen pluist het, ongeacht wat ze gebruiken helaas.

En ik gebruik wel altijd conditioner en maskers ja! Heel erg wisselend welke, soms proteine maskers, soms met siliconen (liever niet met dimethicone, wel met amodimethicone wat makkelijker uit te wassen is), soms met oliën. Bijna alles vind mijn haar wel chill!

Haha dit heb ik ook altijd (had zo’n 10 jaar geleden een lok en daarvoor een pony maar is nooit weggegaan.
Heb het maar geaccepteerd :stuck_out_tongue:

1 like

Wat bedoel je met knippen, die babyhaartjes eraf? Ik zou het net laten groeien, anders blijft 't probleem terugkomen.

1 like

Wat je ook doet ik zou je babyhaartjes echt absoluut niet knippen! Daar krijg je echt een soort hele rare stekeltjes van die nog heel lang blijven en overeind blijven staan. Ik zou eerder proberen om ze een beetje plat te maken met producten als haarlak ofzo. Misschien zijn ze een beetje statisch ook? Maar niet knippen!! Wordt het alleen maar erger van.

3 likes

Kun je niet je pony de andere kant op kammen? Dus over je babyhaartjes heen.
Ik heb erg veel last van afgebroken haartjes rond mijn voorhoofd, maar nu ik mijn haren in een midden scheiding draag valt het minder op.

1 like

Mijn kapper zei altijd, haarspray op een tandenborstel en daarmee ‘temmen’. Dat werkte bij mij wel goed, maar bleef bij mij wel vrij kort maar zitten. Inmiddels is het wel al een groot deel bijgegroeid!

1 like

Zijn de shampoo en conditioner van Naif nou goede producten voor je haar?

Mee eens! Gebruik het ook vaak

2 likes

Ik heb dit ook al een paar keer voorbij zien komen, maar weet jij of dit anders werkt nog dan volumepoeder?

1 like

Ah ja die klitten heb ik ook altijd met volumepoeder! Jammer dat het niet voor volume zorgt, dat is eigenlijk de enige reden dat ik droogshampoo gebruik.

2 likes

@Karl_Lagerfeld kijk onze legacy zich eens verspreiden!

@canvastas kijk maar goed naar de ava van karl, dat zijn je echte og-talkpoederinfluencers

3 likes

Ik maak tegenwoordig zelfs mijn eigen mix met kaneel en cacaopoeder voor mijn strawberry blonde coupe :ok_hand:t3: TALKPOEDER VOOR EVAHH

6 likes

Wowww next level
Ruik je dan niet heel erg naar een bakkerij ofzo

Jawel ik word soms misselijk van mezelf. En als het regent is het helemaal erg :joy:

9 likes

Het valt me de laatste tijd op dat ik op m’n achterhoofd, bij m’n kruin en echt aan de onderkant zeg maar, altijd vet en plakkerig haar heb. Maakt niet uit of ik het net gewassen heb of niet, het blijft altijd viezig aanvoelen, alsof de shampoo er niet goed uitgewassen is. Nu heb ik al even gegoogled en dan wordt idd gezegd dat het waarschijnlijk opgebouwde shampoo- en conditioner resten zijn die je moeilijk eruit krijgt. Ik kwam alleen niet echt concrete oplossingen hiervoor tegen. Iemand die dit herkent en/of weet wat ik ertegen kan doen?