Haar/ kapsel topic #1

Mee eens! Gebruik het ook vaak

2 likes

Ik heb dit ook al een paar keer voorbij zien komen, maar weet jij of dit anders werkt nog dan volumepoeder?

1 like

Ah ja die klitten heb ik ook altijd met volumepoeder! Jammer dat het niet voor volume zorgt, dat is eigenlijk de enige reden dat ik droogshampoo gebruik.

2 likes

@Karl_Lagerfeld kijk onze legacy zich eens verspreiden!

@canvastas kijk maar goed naar de ava van karl, dat zijn je echte og-talkpoederinfluencers

3 likes

Ik maak tegenwoordig zelfs mijn eigen mix met kaneel en cacaopoeder voor mijn strawberry blonde coupe :ok_hand:t3: TALKPOEDER VOOR EVAHH

6 likes

Wowww next level
Ruik je dan niet heel erg naar een bakkerij ofzo

Jawel ik word soms misselijk van mezelf. En als het regent is het helemaal erg :joy:

9 likes

Het valt me de laatste tijd op dat ik op m’n achterhoofd, bij m’n kruin en echt aan de onderkant zeg maar, altijd vet en plakkerig haar heb. Maakt niet uit of ik het net gewassen heb of niet, het blijft altijd viezig aanvoelen, alsof de shampoo er niet goed uitgewassen is. Nu heb ik al even gegoogled en dan wordt idd gezegd dat het waarschijnlijk opgebouwde shampoo- en conditioner resten zijn die je moeilijk eruit krijgt. Ik kwam alleen niet echt concrete oplossingen hiervoor tegen. Iemand die dit herkent en/of weet wat ik ertegen kan doen?

Ik gebruik sinds kort op aanraden van mijn kapper een shampoo, conditioner en argan olie van maria nila omdat mijn haar altijd droog was. Sinds ik deze producten gebruik zit mijn haar zĂł goed, zelfs als ik er niks mee doen. Het voelt ook zo heerlijk aan, echt genietennn.

3 likes

Oh precies dit heb ik ook regelmatig! Het gaat altijd na een maandje ofzo ook weer weg. Je kunt met de zoekfunctie zoeken want toentertijd zijn mij een aantal tips gegeven voor producten die die ‘build-up’ zouden moeten kunnen weghalen. Ik heb die zelf echter nooit gebruikt want ik wilde het nog even aankijken voor ik weer een nieuwe shampoo aan mijn toch al uitgebreide collectie zou toevoegen. Daarnaast ben ik ook nog steeds niet overtuigd of dít het echt is, of dat het toch iets hormonaals is.

Edit: Ik heb het wel pas sinds ik mijn haar in zijn geheel bleek/verf. Daarvoor nooit last van gehad. Ik weet niet zeker of het er iets mee te maken heeft.

Ik was mijn haar eens in de zoveel tijd met een clarifying shampoo, die verwijdert alle buildup in je haar!

@Depeche ah bedankt voor de tips! Zal ook even de zoekfunctie gebruiken dan! Wil er echt vanaf, voelt zo vies terwijl ik het wel echt goed was

Ik heb geld gekregen voor kerst en ik wil graag de dyson airwrap kopen. Heeft iemand m hier? En is het zn geld waard? :hugs:

1 like

Ik heb dit ook precies. Echt in het midden en als ik dan mijn haar kam lijkt het net alsof dat deel niet is gewassen. Ik had het een keer nagevraagd bij de kapper en ik ben eerlijk gezegd vergeten wat hij zei :woman_facepalming: maar volgens mij had het iets te maken met dat talg zich daar ophoopt
 maar wat je eraan kan doen weet ik niet.

1 like

Ik gebruik deze van Christophe Robin!

3 likes

De shampoo, conditioner en argan olie van de soft lijn.

1 like

Ik heb n.a.v. wat ik hier op het forum had gelezen even naar de ingredientenlijst van m’n shampoo gekeken en daar zit SLS in, wat in principe dus zou moeten helpen, in ieder geval tegen het oplossen van vet haar. Ik heb net die specifieke plekken op m’n hoofd geschrobt voor het leven met die shampoo haha en daarna gefohnt. Toen ging ik de fohn ook nog eens vol op die plekken richten en de hele badkamer stond plotseling vol rook, zal dus toch idd vooral build-up zijn (wat dan allemaal verdampt). Het is bij mij nu in ieder geval wel al een stuk minder, maar ik ga denk ik toch ook nog een clarifying shampoo aanschaffen omdat ik wel vaak droogshampoo en volumepoeder gebruik. Dan lijkt het me sowieso handig om regelmatig even grondig te reinigen. Hopelijk heb jij hier ook wat aan!

1 like

Zit zo met me haar wat droog,pluizig en futloos valt dat ik deze lijn heb aangeschaft en de blond serie zodat ik kan afwisselen
Ben benieuwd!

Hoop dat het ook voor jou werkt! Vooral die argan olie is top. Één drupje in je punten smeren is voor mij voldoende.

Ah top! Wilde m eigenlijk niet bestellen, want krijg in me kerstpakket van werk oa een haarolie van kerastase. Maar ze hebben van die holiday sets waar de argan olie voor een paar euro extra erbij zit. Dus toch maar voor een set met olie gekozen

1 like