Haar/ kapsel topic #1

Ik gebruik sinds kort op aanraden van mijn kapper een shampoo, conditioner en argan olie van maria nila omdat mijn haar altijd droog was. Sinds ik deze producten gebruik zit mijn haar zó goed, zelfs als ik er niks mee doen. Het voelt ook zo heerlijk aan, echt genietennn.

3 likes

Oh precies dit heb ik ook regelmatig! Het gaat altijd na een maandje ofzo ook weer weg. Je kunt met de zoekfunctie zoeken want toentertijd zijn mij een aantal tips gegeven voor producten die die ‘build-up’ zouden moeten kunnen weghalen. Ik heb die zelf echter nooit gebruikt want ik wilde het nog even aankijken voor ik weer een nieuwe shampoo aan mijn toch al uitgebreide collectie zou toevoegen. Daarnaast ben ik ook nog steeds niet overtuigd of dít het echt is, of dat het toch iets hormonaals is.

Edit: Ik heb het wel pas sinds ik mijn haar in zijn geheel bleek/verf. Daarvoor nooit last van gehad. Ik weet niet zeker of het er iets mee te maken heeft.

Ik was mijn haar eens in de zoveel tijd met een clarifying shampoo, die verwijdert alle buildup in je haar!

@Depeche ah bedankt voor de tips! Zal ook even de zoekfunctie gebruiken dan! Wil er echt vanaf, voelt zo vies terwijl ik het wel echt goed was

Ik heb geld gekregen voor kerst en ik wil graag de dyson airwrap kopen. Heeft iemand m hier? En is het zn geld waard? :hugs:

1 like

Ik heb dit ook precies. Echt in het midden en als ik dan mijn haar kam lijkt het net alsof dat deel niet is gewassen. Ik had het een keer nagevraagd bij de kapper en ik ben eerlijk gezegd vergeten wat hij zei :woman_facepalming: maar volgens mij had het iets te maken met dat talg zich daar ophoopt… maar wat je eraan kan doen weet ik niet.

1 like

Ik gebruik deze van Christophe Robin!

3 likes

De shampoo, conditioner en argan olie van de soft lijn.

1 like

Ik heb n.a.v. wat ik hier op het forum had gelezen even naar de ingredientenlijst van m’n shampoo gekeken en daar zit SLS in, wat in principe dus zou moeten helpen, in ieder geval tegen het oplossen van vet haar. Ik heb net die specifieke plekken op m’n hoofd geschrobt voor het leven met die shampoo haha en daarna gefohnt. Toen ging ik de fohn ook nog eens vol op die plekken richten en de hele badkamer stond plotseling vol rook, zal dus toch idd vooral build-up zijn (wat dan allemaal verdampt). Het is bij mij nu in ieder geval wel al een stuk minder, maar ik ga denk ik toch ook nog een clarifying shampoo aanschaffen omdat ik wel vaak droogshampoo en volumepoeder gebruik. Dan lijkt het me sowieso handig om regelmatig even grondig te reinigen. Hopelijk heb jij hier ook wat aan!

1 like

Zit zo met me haar wat droog,pluizig en futloos valt dat ik deze lijn heb aangeschaft en de blond serie zodat ik kan afwisselen
Ben benieuwd!

Hoop dat het ook voor jou werkt! Vooral die argan olie is top. Één drupje in je punten smeren is voor mij voldoende.

Ah top! Wilde m eigenlijk niet bestellen, want krijg in me kerstpakket van werk oa een haarolie van kerastase. Maar ze hebben van die holiday sets waar de argan olie voor een paar euro extra erbij zit. Dus toch maar voor een set met olie gekozen

1 like

Ik gebruik de Detox shampoo van Original en Mineral vóór de gewone shampoo van Original en Mineral. Vind het een erg prettig merk en mijn haar voelt na de Detox shampoo al erg schoon. Het is wel aan de prijs maar doe 3 maanden met een fles.

2 likes

Dank je wel voor je antwoord. Ik zal het ook gaan proberen. Fijn dat het al wat beter is bij jou.

1 like

Ik weet het niet, ben er wel blij mee maar of het 500 euro blij is… ik vind de krullen en slag mooi maar krijg mijn haar niet goed pluisvrij

1 like

Haha, ja ik ook! Maar dan met arrowroet powder (weet niet wat dat in NL is, pijlwortelpoeder?) en een miniscuul beetje cacaopoeder.

Nooit meer dat stroeve, plakkerige gevoel van droogschampoos.:face_vomiting:

Heeft iemand een goede fohnborstel aanrader (echt een hetelucht borstel). Ik heb deze van Babyliss nu (https://www.bol.com/nl/p/babyliss-1200w-multistyle-as121e-fohnborstel-set/9200000057180537/?Referrer=ENTcli_order_confirmation2008093611) maar ik heb het idee dat mijn haar hier heel erg van afbreekt. Ik heb geblondeerd beschadigd haar, dus ik wil mijn haar zo min mogelijk extra beschadigen (voor zover dat niet gebeurt door fohnen). Mijn budget is maximaal 75 euro. Ik gebruik de fohn voornamelijk om het mooi volumineus te fohnen, ik krul mijn haren er niet echt mee.

1 like

Ik ben fan van de Revlon-warmteborstel. Kost volgens mij rond de 60,- dus goed betaalbaar.

3 likes

Hier helaas hetzelfde @lightbox. Voor dat geld vind ik echt dat het perfect moet zijn en dat was het (voor mij) niet. Zou het dan nog moeten bijwerken met andere apparaten. Dus ik heb hem toch teruggestuurd. Moet er wel eerlijk bij zeggen dat mijn haar er misschien ook gewoon niet geschikt voor is, heb dik haar en een beetje pluizig/kroes. Maar kreeg er wel veel volume van, dus als je daarnaar op zoek bent is hij voor jou misschien wel geschikt!

1 like

Volgens mij zijn super veel mensen hier fan van, heb al veel positieve reviews gezien op tiktok/youtube/etc!

1 like