Draait de borstelkop ook?
Nope, die draait niet mee.
Ik vond de YouTube-review van Milabu heel informatief om even te kijken, wellicht een tip!
Ik heb het twee weken terug gekocht. Kreeg net mijn zorgbonus binnen dus meteen gehaald. Wel de LONG versie, want erg lang haar. Ik vind het echt geweldig. Vooral de föhn, blow dry föhn borstel en uiteraard de krullers. Mijn haar zit mooi, is super zacht, volume bovenop. En stukken minder pluis dan eerder.
Waarom heb ik dit topic niet eerder ontdekt?! Ga straks het hele topic even lezen .
Ik heb sinds een aantal maanden de Dyson Airwrap. Ik heb lang, dun, maar wel veel haar. Ik hoopte met de airwrap mijn haar makkelijk en snel te kunnen krullen. Makkelijk en snel dat lukt, maar blijft absoluut niet lang zitten. In dat opzicht valt hij mij tegen. Wat ie wel doet is snel en makkelijk föhnen en als ik die uitgezakte krul heb, blijft mijn haar wel een aantal dagen een mooie gefinishte look houden ondanks dat de krul totaal weg is. Het ligt er mijns inziens dus echt aan wat voor haar je hebt en met welk doel je hem aanschaft. Ik heb trouwens de âlang haar variantâ.
Edit: Aanvulling is dat ik bij het krullen verder geen producten gebruik (haarlak oid). Maar dat doe ik ook niet als ik het op een andere manier krul en dat blijft wel lang zitten.
Ik weet niet of jullie allemaal blond haar hebben maar kan dat ook met bruin haar of word je dan grijs van het witte poeder?
Je kunt het mixen met een beetje cacao poeder
Misschien een open deur haha, maar zijn bij de long versie de opzetstukken gewoon langer? Of zit er ook nog een ander verschil in?
Hahaha ja dat las ik daarna inderdaad maar ik denk dat dat me toch te ver gaat
Ik gebruik het ook gewoon met bruin haar zonder iets erdoor en ik word niet grijs.
Opzet stuk van de krullers zijn zeker een stuk langer. Ik kan je dat zeker aanraden. Je krult dan veel langere stuk van je haar mee ipv 1/3 vanaf beneden. Ik heb van te voren veel op YouTube gekeken waarin ze beide versies vergelijken.
Tipje, de Kerastase shampooâs zijn nu 30% korting op bol.com. Ik ga denk ik zo mijn eerste Kerastase-aankoop plegen
Kwam vanochtend tot de conclusie dat dit jaar echt super goed voor mijn haar is geweest. Heb sinds mijn 12de nog nooit zo weinig mijn haar geverfd.
Het glanst en krult echt super mooi nu
Nu hopen dat dit zo blijft in 2021
In die shampoo met SLS zitten misschien wel weer build-up ingredienten, dat zou verklaren waarom het er toch niet uit gaat. in een clarifying shampo zitten die niet, zit vaak niets verzorgends in, alleen reinigend. je zou ook een spoeling met appel cider vinegar kunnen doen, als je echt niets bij de hand hebt: groen afwasmiddel en daarna wel echt conditioner gebruiken
ik vind zelf de sunday shampoo van bumble&bumble fijn, wel iets duurder maar ja je gebruikt heel weinig dus duurt lang voor ie op is.
heb van de action wel eens deze gehad https://gracefulglow.com/beauty/quick-tip-pantene-clarifying-shampoo/
ik let er altijd op of een shampoo doorzichtig is maar ben even kwijt of ik mezelf dat heb aangeleerd of dat het echt iets is mbt ingredienten
Bedankt voor de tip! Ik merkte nadat het opgedroogd was dat het idd toch niet goed eruit was, dus heb bij de kruidvat deze shampoo gekocht van N.A.E, maar 8 euro:
https://www.kruidvat.nl/n-a-e-equilibrio-purifying-shampoo/p/5213426
Heb daar nu twee keer mân haren mee gewassen en de build-up is helemaal weg! Zo blij mee. Ook een tip voor anderen die met dit probleem lopen dus. Mân haar voelt eindelijk echt goed schoon. Het is inderdaad een heel doorzichtige shampoo, terwijl mân âverzorgendeâ shampoo veel milkier en dikker is qua substantie. Ik ben nu wel een beetje bang om die weer te gaan gebruiken haha, maar zal toch een beetje af moeten wisselen want nu is mân haar weer te droog aan het worden.
of een goede - juiste ingredienten voor jouw haar- conditioner zoeken ?
Ja al vraag ik me dan wel af welke ingrediënten er dan precies in zouden moeten zitten⊠het moet dus niet teveel siliconen bevatten (want snel vet haar) maar ook niet te weinig (want snel droog)? Ik ben helemaal nieuw hierin, kocht gewoon altijd wat in de aanbieding was haha dus vind het nogal lastig
haha snap ik! niet alleen siliconen voeden haar he, maar bijv ook ingredienten als aloe vera, castor olie, kokosolie. en daarnaast: van teveel voeden kan je haar juist droog worden en het kan ook weer wisselen met de luchtvochtigheid buiten. love it!
je kan door middel van wat internettestjes en je haar wel checken of je proteine of moisture nodig hebt, zijn wel vaak gericht op krullen, maar goed het gaat even om je eigenschappen: https://www.cghair.nl/haartest
verf je je haar? dan is het bijna altijd dat je proteine moet toevoegen (hydrolyzed protein of keratin zit wel in veel siliconenvrije conditioners, ook gewoon van kruidvat huismerk etc)
een wekelijks masker in plaats van conditioner kan ook wonderen doen
bijv olaplex 3 zonder proteine, kruidvat great lengths masker met proteine
en smeer je er nog iets in na het wassen? je kan bijv ook voor een siliconenvrije leave-in conditioner gaan (wel ook keuze maken tussen proteine of niet proteine)
Ah lief dat je zo meedenkt. Ik probeer ongeveer 1 keer per week een haarmasker in te doen, maar thatâs it eigenlijk. Gebruik verder ook nauwelijks haarproducten, op droogshampoo na. Laat mân haren vaak aan de lucht drogen en stijl/krul nauwelijks dus doe ook geen heat protectant in. Heb wel highlights gehad maar is inmiddels al een halfjaar geleden dus zal nu grotendeels uitgegroeid zijn? Ik ga me eens verdiepen in mân haar type en de ingrediĂ«nten lijsten van de producten die ik gebruik!
Over shampoo gesproken, wat is jullie favoriete shampoo/conditioner van Kerastase of Redken?
Ik heb lang, dun, futloos haar zonder volume wat redelijk uitvalt nu en snel vet wordt. Heeft iemand aanraders? Misschien ook qua styling producten voor volume enzo?
Ik ben de halve dag bezig geweest met highlights zetten in mijn eigen haar. Helaas is er geen/nauwelijks verschil haha. Les voor de volgende keer: plukjes haar echt doordrenken in verf ipv slechts vochtig maken, volgens mij was dat de fout hier