Haar/ kapsel topic #1

Over shampoo gesproken, wat is jullie favoriete shampoo/conditioner van Kerastase of Redken?
Ik heb lang, dun, futloos haar zonder volume wat redelijk uitvalt nu en snel vet wordt. Heeft iemand aanraders? Misschien ook qua styling producten voor volume enzo?

Ik ben de halve dag bezig geweest met highlights zetten in mijn eigen haar. Helaas is er geen/nauwelijks verschil haha. Les voor de volgende keer: plukjes haar echt doordrenken in verf ipv slechts vochtig maken, volgens mij was dat de fout hier

Als je last hebt van uitval zou ik Kerastase Genesis kunnen aanraden. Echt een top lijn. Verder vind ik de Kerastase Extentionist of Redken Extreme heel fijn (beide voor kwetsbaar haar, gespleten punten etc)!

Ik gebruik gewoon die van kruidvat voor baby’s, ruik je niks van bij mij

3 likes

Heb deze ook! Vriend moet altijd lachen als die weer bij de wastafel staat.

1 like

Mijn haar is steeds zo tyfus droog een dag na het wassen :sob: hebben jullie tips voor iets wat je in droog (als in: niet gewassen) haar kan smeren wat niet super vet is en waardoor het minder pluist? Ik wil het niet vaker hoeven wassen maar nu staat het alle kanten op

Sinds recent gebruik ik van Balmain het serum. Maakt mijn haar zijdezacht, stukken minder pluis en ruikt heerlijk. Maar uitkijken met te veel gebruiken.

2 likes

@Kurisu Wilde hetzelfde zeggen. Ik kreeg het Balmain Argan Elixir in de Bijenkorf adventkalender en het maakt mijn haar echt meeeega glad, zelfs 4 dagen nadat ik het heb gewassen. Mijn haar is van zichzelf wel al extreem stijl (en beschadigd dus nu wel iets pluiziger).

2 likes

Ik googlede het en het is wel echt absurd duur :sob:

2 likes

Jaaa inderdaad uit de adventkalander en heb die meteen full size gekocht. Ik heb echt lang haar dus wel wat nodig. Ik gebruik het zelf op het haar van mn zoontje. Hij heeft wat droog golvend haar, met dit is net war mooier en hoeft er geen gel of wax in.

@Kurisu johnbeerens heeft regelmatig korting erop. Het is duur, maar mn ervaring met serum is dat de duurdere beter zijn dan uit de drogist. Ik heb er echt al heleboel geprobeerd. kerastase elixir ultime vind ik ook heel fijn. Die had ik hiervoor, maar ik wissel na een jaar graag van serums.

2 likes

Ik gebruik steeds vaker een föhnborstel, dus ik wil mijn haar iets beter verzorgen. Hebben jullie misschien tips voor een fijne heat protector en iets verzorgends? Ik las hierboven al over die van Balmain, dus die gaat op mijn lijstje. Weten jullie misschien een fijne spray voor handdoekdroog haar?

Ik vind de heat protection spray van moroccan oil fijn! Ruikt lekker en sprayt makkelijk. Is wel prijzig maar het merk doet altijd mee met glamour day en is ook wel eens afgeprijst bij John Beerens.

1 like

Ik ben door een keer slecht bleken en veel stress de helft van m’n haar kwijt. Heb nu speciale Kerastase shampoos gekocht, slik vitamines en ben ga de tiktok rijst water hack proberen. Heeft iemand anders nog tips? Heb echt een heel erg zielig bosje haar over

Weet niet of je biotine onder vitamines schaart maar dat helpt ook

joooo van 30 voor 9 euro. Ik bestel direct een paar potjes haha

1 like

Heb net zelf m’n haar geverfd met een felle kleurspoeling (La Riche directions Rubine bij de aanzet en Rose red in de lengtes) en het is diep roze/paars geworden, echt cool alleen noemt m’n vriend me nu ‘rode ui’ pfff haha maar het is wel echt die kleur.

En na/tijdens het verven was de hele badkamer roze + mijn handen en oren en nek ook, heb echt een uur staan schrobben in totaal

3 likes

Nog even een late reactie, maar gebruik jij dan de perfect defense spray, de heat styling protection, of de protect & prevent spray? Online lees ik dat ze alle drie helpen voor hitte bescherming namelijk :sweat_smile:

Ik haal bij de Jumbo altijd een potje arrowroot poeder van Smaakt (en doe dat in een leeg kruidenpotje of gebruik het met een grote make up kwast). Vind ik fijner dan talkpoeder en geurloos.

1 like

Perfect defense gebruik ik! Die sprayt net als een bus haarlak zeg maar. Protect & prevent ziet er wel goed uit voor de zomer, misschien ga ik die dan ook proberen.

1 like

Thanks! Ik heb hem besteld :relaxed: