Haar/ kapsel topic #1

De afgelopen tijd heb ik mijn haar laten groeien, en ik merk dat ik er last van heb met slapen. Het klit erg makkelijk aan de achterkant. Soms zet ik het vast met een knot bovenop, maar dat zakt uit. Soms vlecht ik het, maar dat zit achter, en ik slaap veel op mijn rug. Hebben jullie tips voor wat te doen met je haar 's nachts? Ik heb fijn en steil haar, maar wel veel.

Bij mij scheelt het heel veel wat voor kussensloop ik om m’n kussen heb zitten. Als ik met een satijnen kussensloop slaap, heb ik vrijwel geen klitten. En met een normale (katoen denk?) kussensloop is m’n haar 1 grote klit.

En verder misschien 2 vlechtjes proberen met van die hele dunne elastiekjes? Dat het wat meer naar de zijkant zit?

1 like

Heeft iemand tips voor een droge en jeukende hoofdhuid in de winter? Het is echt heel droog waar ik woon (luchtvochtigheid in huis vaak 20-30) en ik merk dat ik na het douchen maar ook als het weer vetter wordt een jeukende hoofdhuid heb, ik heb ook schilfertjes. Normaal nooit roos, alleen in de winter - dus lijkt me daar aan te liggen.

Moet ik vaker een maskertje doen, of zijn er shampoos of conditioners die hier goed bij helpen? Ik woon in Schotland, dus geen NLse merken aanraden aub :smiley:

The Ordinary Hair serum is daarvoor echt een aanrader. Zitten allemaal ingrediënten in die vochtbalans herstellen. Niet vet en precies aan te brengen. En het wordt vanuit de UK verstuurd, dus geen vertragingen :slight_smile:

1 like

Misschien helpt een mengsel van azijn en water bij jou. Dit is heel reinigend en heeft nog meer voordelen voor je hoofdhuid en haar

1 like

Ik heb heel veel gehad aan een tip van hier, door de shampoo van Philip Kingsley te gaan gebruiken. Nooit meer last van schilfertjes gehad, terwijl ik me daarvoor echt tot bloedens toe kapot krabde en onder de witte dingetjes zat

1 like

Wow super, zo snel ook :smiley: Dankjewel voor jullie tips! Ik ga beginnen met azijn want dat heb ik in huis!

Weet niet hoe duur het is maar let wel op invoerkosten nu na de brexit.

1 like

Valt nog steeds onder europa toch, alleen niet meer onder de EU. Dan krijg je toch alsnog geen invoerkosten?

Edit, sorry, wel dus, boven de 150 euro.

Nice! Let me know of het hielp tegen de jeuk :slight_smile:

Ik slaap ook altijd op mijn rug en ik doe mijn haren altijd in een knot. Die zakt inderdaad wel wat uit, maar dat merk je toch pas ‘s morgens. Ik krijg op deze manier in ieder geval nauwelijks klitten!

1 like

Bedoel je die variant voor jeukende hoofdhuid?

1 like

Misschien zo’n uitwasbare uitgroeispray gebruiken totdat je weer bij de kapper terecht kan? L’Oreal heeft een goede, heet de Magic Retouch.

2 likes

Ik doe mijn haar in een gedraaide knot bovenop mijn hoofd (dus zoals je wel eens een palmboom staartje ziet bij kindjes, heel hoog op mijn hoofd hahaha) met een dik scrunchie-achtig elastiek eromheen. En 's ochtends zit die knot nog stevig op mijn hoofd.
Het ziet er alleen niet uit, maarja niemand ziet het. Mijn man noemt die knot altijd ‘the poof’ omdat het dan zo poofy bovenop mijn hoofd zit :sweat_smile:

Soms doe ik het in een vlecht, maar de knot is sneller en minder moeite :+1:

1 like

Ja klopt! De groene, of naja, met een groen labeltje
Oh zelfde als @Jeg haha

1 like

Vraagje.

Ik heb mijn haar laten blonderen, mooie frisse blonde kleur. Toen ben ik zelf een tijdje in de weer gegaan met roze/oranje semi permanente spoeling. Allemaal leuk en aardig, maar wispelturig als ik ben wil ik nu weer terug naar dat blonde #zobenik. Heb al geprobeerd met veel wassen (o.a. met head & shoulders) de meeste kleur eruit te krijgen, maar ik blijf een lichtroze/strawberry blonde gloed houden. Weet iemand misschien iets wat ik thuis kan gebruiken wat zou kunnen helpen of is dit echt iets voor de kapper?

Ik heb ook een vraagje, over olaplex.

Door corona ben ik jaar weinig naar de kapper gegaan en mijn haar is nu langer dan ooit (laatste keer geknipt is twee maanden geleden). Ook al zie ik geen nog geen dode punten, ik merk wel dat de onderste laag erg droog en klitterig wordt. Dat is ook het stuk waar als enige nog oude highlights in zitten.

Ik hoop mijn haar voorlopig nog niet te hoeven knippen, en heb veel gelezen over Olaplex stap 3 om je haar te verbeteren, zou dat een optie zijn voor mijn haar, of is dat echt voor geheel en pas geverfd haar? En hoe vaak moet je het herhalen?

Kan je volgens mij prima gebruiken op ongeverfd haar ook hoor! Beschouw het gewoon als een haarmaskertje

Ik gebruik het inderdaad ook op ongeverfd haar als een soort treatement elke week. Ik breng het dan aan op nat haar en laat 2/3 uur intrekken met een douchemuts over mijn hoofd. Daarna was ik mijn haar met shampoo en een conditioner. Merk sinds dat ik olaplex gebruik mijn haar minder is gaan klitten, maar elke dag olie in de puntjes doet ook wonderen.

Edit: heb trouwens dun lang stijl haar

1 like

Jup ik gebruik het op dezelfde manier. Heb het 1x zelfs een hele nacht laten intrekken maar hou niet van dat gevoel dus dat doe ik niet meer
Na het wassen is je haar in ieder geval suuuperzacht , moet het nog maar eens opnieuw kopen :smiley: