Ik heb dit ook - en ook last van schilfers. Ik las hierover, wel interessant https://www.cosmopolitan.com/style-beauty/beauty/a32393572/oily-hair-coronavirus-stress/
Geen ervaring met deze maar in theorie moet een blauwe shampoo beter werken tegen oranje dan een paarse. Paars werkt beter voor geel eruit te krijgen en blauw voor oranje. Maar ik durf natuurlijk niks te zeggen over wel of geen gloed achterlaten. Ik zou hem gewoon proberen en dan de tijd dat je hem in laat werken gewoon opbouwen. Werkt het niet en geen blauwe gloed, minuut langer inwerken en zo door.
Edit:
Sowieso handig voor degene die een bepaalde gloed uit hun haar proberen te krijgen. Gebruik altijd de complementaire kleur zoals op dit plaatje:
Heb al 3 jaar een föhnborstel, maar ik kan er gewoon niet mee overweg. Ik zie dan filmpjes en dan ziet het er vet easy uit, maar mijn haar glijdt best makkelijk uit die borstel en er blijft al helemaal geen krul in zitten. Ik zie dan vaak op filmpjes dat mensen er olie in doen, maar daar wordt mn haar alleen maar gladder van. Hier hebben mensen echt vaak super mooie kapsels door zoân borstel, wat is jullie gouden tip!!
Dit is ook mijn eeuwige struggle. Ook met gewoon fohnen met een ronde borstel trouwens
Vooraf mouse gebruiken! Dat maakt je haar wat âplakkerigerâ.
Ja dit @Maestoso of een saltspray die je haar stugger maakt. En zorgen dat je haar 90% droog is als je begint met je föhnborstel. Niet te dikke plukken pakken en echt even je tijd er voor nemen. En je haar afdelen zodat je overzicht houd. Oh en zorgen dat je je haar met föhnborstel ook echt 100% droog hebt als je klaar bent. Kleinste beetje vocht kan er voor zorgen dat het niet blijft zitten.
Thanks voor de tips! Ik ga ze morgen eens proberen. Ik heb erg dik haar, dus ik verdeelde het nooit echt in secties haha, misschien moet ik dat dan ook eens gaan doen. Heb wel saltspray, maar daar wordt mn haar erg vettig van, maar misschien gebruik ik het verkeerd haha. Ik ga het morgen eens testen en dan kom ik misschien terug met nieuwe vragen
Juist met dik haar moet je je haar goed verdelen anders komt er onvoldoende warmte om de plekken er blijft er geen Krul inzitten. Ik heb superlang dik haar en zoân borstel is fijn, maar duurt wel lang haha.
Ja maar wel meer 6 dan 7 omdat de 6 vooraan staat. En ik weet niet of je van dit specifieke merk bedoeld? Want bijvoorbeeld een 5.7 van Schwarzkopf kan een hele andere kleur zijn dan de 5.7 van Wella (bijvoorbeeld).
Ahh oke! Ja, ik wist wel dat de nummers van Schwarzkopf afwijken van andere merken, maar bedoelde qua verhouding inderdaad! Deze kleur is niet meer makkelijk verkrijgbaar, dus daarom dacht ik dat ik het wel zelf kon mengen.
Ja heb dat nu geprobeerd maar het lukt me gewoon écht niet. Ik zie op youtube dat ze dit resultaat krijgen
Summary
en ik krijg gewoon dit hahahahahaha (niet mijn foto)
Misschien dat ik de techniek nog in de vingers moet krijgen. Heb mn haar wel stroever en plakkeriger gemaakt met jullie tips @Rozecoupeschaar @Hurzle
Kapsalon had ook deze video geĂŒpload, maar ik krijg het echt niet zoals haar
Oh haha ja mijn haar wordt net als op foto 1. Heb je van jezelf glad haar? Misschien idd van te voren wat mousse of salt spray. En ik doe mijn haar verdelen en dag per stuk ook weer in delen. Dus eerst föhn ik de bovenste helft mooi glad en dan de onderste helft en die hou ik vast in een Krul. Zo doet mijn kapper dat ook.
Fohn je het wel echt helemaal goed droog? En kleine plukjes? Anders nog kleinere plukken proberen. Ik heb anders geen idee zo snel. En oefening baart kunst. Ik heb zelf nog ruzie met een dyson airwrap lookalike wat me nog steeds niet lukt zoals ik wil. Terwijl ik toch wel kan zeggen dat ik handig ben met haar (tools)
Ja ik fohn het wel echt droog! Maar ik fohn het ook op droog haar, misschien dat het daar mis gaat hahah. Denk dat ik gewoon meer moet oefenen. Die dyson airwrap lijkt me ook echt zo fijn, maar denk dat dat idd ook echt oefenen is! (als jij het al lastig vindt, ga ik me er al helemaal niet aan wagen haha)
Welke look a like heb je als ik vragen mag?
Ik blondeer mijn haar al jaren. Ik merk echter dat ik sinds een jaar bizar veel afgebroken plukken heb in mijn nek en bij mijn voorhoofd. Dit had ik voorheen nooit.
Kan het zijn dat mijn hoofdhuid nu gewoon vermoeid of aangetast is van het blonderen? En dat het nu denkt: fuck you, ik produceer geen sterk haar meer voor je.
Want verder ben ik juist voorzichtiger dan ooit. Ik draag alleen nog maar gigantisch satijnen fluffy scrunchies omdat ik het idee heb dat als ik alleen al naar een normaal elastiek of invisibobble kijk mijn haar al afbreekt.
Van alie!
⏠41,93 9ïŒ
Off | Elektrische Föhn Föhn Haar Krultang Roterende Borstel Haardroger Hairstyling Gereedschap Professionele 5 In 1 Hot-Air borstel
Ik heb erover gepost in het China webshop topic.
Vanaf hier en verder naar onder.
Oh wat awesome! Ik kijk haast nooit in dat topic dus ik had dat even gemist. Wellicht dat ik hem ook ga bestellen! Dat scheelt toch echt heel veel met de OG.
Je hebt denk ik gewoon teveel geblondeerd, daar breekt je haar letterlijk vanaf omdat het te beschadigd is.
Om het haar wat je nu hebt wat beter te krijgen kan olaplex 3 helpen.
( en een bezoekje kapsalon voor een knipbeurtje, maar ja lockdown)
En qua shampoos haarmasker conditioner kijk of je aan salonprodukten kan komen. Deze voeden en herstellen je haar beter. Het is duurder, maar je hoeft er ook minder van te gebruiken. Ik gebruik zelf tigi urban antidotes voor beschadigd haar ( shampoo, masker, conditioner) maar merken zoals Fanola, redken ook
Denk dat je gewoon even lief moet zijn voor je haar totdat de kapsalon weer open is.