Haar/ kapsel topic #1

Thanks voor je reactie! Olaplex 1 t/m 6 gebruik ik al vanaf het begin ter blondeertijden (5 jaar geleden).
Qua shampoo kan ik nog wel even kijken of ik iets beters kan vinden.

Vind zelf de Kerastase Résistance of Redken Extreme shampoo en conditioner heel fijn voor beschadigd haar. Mijn haar is er heel erg van opgeknapt.

Ik heb die van Kerastase, echt top spul!

1 like

Ik zag ook een filmpje over een fohnborstel, die zette elke pluk vast zodat die in de krul goed kan afkoelen. En misschien je haar een beetje vochtig maken. Of had je dat al geprobeerd.

Ik merk nu ik zelf lang haar heb dat krullen ook niet goed blijven zitten. Vooral met een dikkere krultang.

1 like

Zou dit echt werken, zo’n losse buis op je eigen föhn? Het lijkt me haast too good to be true, maar ik behaal net als @Maestoso minimaal resultaat met de föhnborstel. Dus dit lijkt me ideaal!

1 like

Hahaha oh jee dit lijkt me te mooi om waar te zijn. Ze hadden ook ooit zo’n ‘lifehack’ waarbij je je haar moest fohnen in een maatbeker ofzo hahahahaha en dat werkte niet

2 likes

Ik heb advies nodig!!. Over een week eindelijk naar de kapper, mijn haar is heel dood dus er moet sowieso een stuk af. Maar twijfel ook wat ik qua kapsel verder moet doen. Ik heb fijn tot normaal haar, vrij lang op het moment waardoor het een beetje slap/sluik bovenop het hoofd zit en pluizig aan de onderkant omdat het dood is. Ik wil iets meer volume bovenop of dat het lijkt dat mijn haar dikker is. Ik heb een ovaal gezicht, een iets grotere/scherpere neus (heb ooit gelezen dat je dan geen scherpe lijnen in je kapsel moet nemen maar idk).

What shall I do
  • Een blunt cut, maar wel lang houden en alleen puntjes
  • Blunt cut en wat korter, tot je borst
  • Subtiele lange laagjes met wat face framing pieces, wel lang houden en alleen puntjes
  • Subtiele lange laagjes met wat face framing pieces, wat korter knippen tot mijn borst
  • Andere geweldige suggestie:

0 stemmers

Durf je geen foto te plaatsen? Ik wil wel stemmen, maar zonder foto is het eigenlijk niet te doen.

1 like

Ik zal m er ff bij voegen!

1 like

Ik houd erg van blunt lobs, maar ik vind op die eerste foto je zo mooi zitten en zo mooi bij je staan, daarom zou ik voor laagjes gaan en voor wat kortere plukken, beetje het Victoria’s Secret-modellen-kapsel staat jou volgens mij super mooi!

2 likes

Thanks!! En met kortere plukken bedoel je die plukjes aan de voorkant bij het gezicht?

Ja precies, jij had er mooiere termen voor. :grinning_face_with_smiling_eyes: Side bangs lijken me ook wel cool staan bij jou.

Edit: nee ik bedoel juist zo’n pony met middenscheiding, curtain bangs, haha.

1 like

Vind ik ook mooi curtain bangs! Maar ik weet niet of ik dat bij mezelf mooi vind :joy: ben altijd zo’n watje en durf niks bij de kapper.

1 like

Heeft iemand het kleur masker van Andrelon al geprobeerd? Ik heb blond haar met een rode gloed van mij zelf. Ik wil graag of het bruine masker proberen of de rode. Het zou er na 3 wasbeurten uit moeten zijn, maar zou dat ook echt zo zijn? Ik heb geen zin om mijn haar permanent te moeten verven namelijk.

@Rozecoupeschaar ? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Geen ervaring mee. Maar heb deze al een paar keer voorbij zien komen op tiktok en hij werkt heel goed. Een meisje met blond haar had de bruine gepakt en die was echt heel mooi geworden! De rode is wel echt knal rood en leek zelfs rozig. Ik zou wel op letten met dat het na drie wasbeurten er uit is. Daar kan ik weinig over zeggen alleen dat ik bijna zeker weet dat die rode er sowieso nooit helemaal uit is na 3 wasbeurten. De bruine zal er makkelijker uit gaan maar ligt ook aan je eigen haar, hoe blond het is, hoe poreus het is etc. Dus als je een veilige optie wil zou ik de bruine doen.

Ik zal eens kijken of ik de filmpjes kan vinden dan heb je een idee van de kleuren.

Hier een van de rode en bruine:

https://vm.tiktok.com/ZMe2VoTwX/

https://vm.tiktok.com/ZMe2Vtkbn/

1 like

Jaa dat is waar
 Ik ga denk ik de rode en de bruine kopen en een fles anti roos shampoo. Ik zie nu toch bijna niemand en wil het uitproberen. Vind de rode/roze ook wel heeeeul tof! Ik zou het eind resultaat delen hier. Dank je voor je reactie! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Edit:

Dit is mijn haar. Het is gezond, behalve de punten. Die moeten er af. Ben echt benieuwd!

Leuk ik ben benieuwd! De rode vind ik ook heel mooi inderdaad, als je dat aandurft zou ik die zeker proberen. Succes!

1 like

Zo jammer, drie kruidvaten bij langs geweest maar alles uit verkocht! :slightly_frowning_face:

Edit: online besteld! Ik kan het donderdag ophalen in de winkel. Ik neem de rode en mijn moeder neemt de donkerbruine, dus die kan ik dan ook proberen.

1 like

Ik tegenwoordig steeds vaker dat siliconen ook microplastics zijn. Als ik m’n conditioner scan met de micro plastic app geeft ie ook de siliconen aan.
Hoe denken jullie daarover?
Ik wil geen microplastics gebruiken.