Haar/ kapsel topic #1

Heb je je wel eens ingelezen in waarom haar luchtvochtigheid wilt opnemen? Ik weet het exacte er niet van maar in de " Curly Hair community " gaat het er vaak over. Heel poreus haar heeft bijv proteïne nodig, in je shampoo/conditioner of leave in, of wekelijks een masker. Daarnaast zijn er ingrediënten als glycerine die als humectant werken; trekken vocht naar zich toe uit de lucht. Dat wil je dus niet in je haar als het vochtig buiten is.

1 like

Ik was mijn haar vaak twee keer achter elkaar. Ik weet niet waarom maar de tweede keer gaat het altijd veel meer schuimen en wordt het veel schoner. Maar dat is ook niet echt wat je wilt met een dure shampoo. Als jouw haar prima zit met sulfaat shampoo zou ik dat lekker blijven gebruiken.

Zelfde met siliconen, mensen zeggen altijd ja maar dat legt een laagje om je haar en verzorgt niet echt. Nou en, haar is toch dood, het gaat er toch om hoe het zit en voelt? Als dat goed werkt met siliconen zie ik geen reden om ze niet te gebruiken.

3 likes

Ik was ook altijd twee keer, mij werd verteld dat de eerste keer al het vuil eruit gaat en de 2de keer je shampoo ook echt wat kan doen voor je haar.

Ik was ook mijn haar altijd 2 keer. Al sinds mijn 16e toen ik tegen de kapster klaagde dat mijn haar niet goed schoon werd en altijd wat vettig bleef. Haar advies was toen om gewoon 2 keer te wassen.
Was echt een light bulb moment. Ik was er zelf nooit op gekomen om 2 keer te wassen hahaha

1 like

Ja ik ook! Voor mijn gevoel helpt het echt.

Ik heb zelf ook heel dun haar maar sinds kort ziet het er veel beter uit dan een paar sprieten. Bij mij is het toch een combinatie van extra vitamine B en idd goede shampoos.

Eerst de lengtes en als laatste pas je uitgroei! Door de warmte van je hoofdhuid werkt het sneller, dus als je alles tegelijk doet wordt het bij de wortels veel lichter.

1 like

Welke merken haarverf vinden jullie fijn? Ik gebruik poly palette en heb aubergine haar, maar ik wil het graag wat intenser roze/paars hebben dan nu (het neigt nu een beetje naar rood/bruin). Hebben jullie aanraders?

Ik heb last van roos kwam ik net achter. Wat is een fijne anti-roosshampoo? Ik heb de zoekfunctie gebruikt en kwam er eentje van Zarqa tegen. En hoofd insmeren met jojobaolie? Is dat een goede routine? Ik heb trouwens geen jeuk, maar wel schilfers. Heb nu een shampoo van neutrale en de tuinen en m’n conditioner is ook van neutral. Leken me wel prima producten🤷🏻‍♀️

Brad Mondo heeft hier hele fijne filpjes over op YouTube!

@Maestoso toen ik mn haar nog kleurde kocht ik meestal een verf van l’oreal, vond ik kwalitatief veel beter dan Poly Palette.

2 likes

Ik heb sinds een aantal weken dat mijn haar ontzettend muf ruikt na een paar uur. Het is de geur van vet haar in combinatie met natte hond. M’n haar wordt ook al vet na een uur of 15. Normaal waste ik mijn haar om de dag (deed ik al heel m’n leven) en was het de ochtend van het wassen nog niet ‘nodig’ maar wel prettig omdat het in de loop van de dag te vettig zou worden. Nu heb ik na 15 uur al haar waarin je kan frituren en dat ontzettend stinkt. Ik schaam me er gewoon voor. :pensive: Ik durf mijn haar niet los te dragen omdat je dan de geur heel erg goed ruikt.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn en hoe ik dit kan oplossen?

Ja, ik gebruik al jaren dezelfde shampoo en heb niet het verschil dat het anders is tijdens of vlak na het wassen. Dan voelt het ook schoon aan.
Mijn haar doe ik na het wassen in een knot en het droogt dan aan de lucht. Dit doe ik al jaren ivm mijn werk. Als ik vrij ben laat ik het aan de lucht drogen.

Ik heb niets anders veranderd aan m’n haarroutine, dat is waarom ik het ook zo vervelend vind denk ik… :slightly_frowning_face:

Ik had heel lang geleden zo’n soort conditioner voor je hoofdhuid zeg maar van Zarqa, die vond ik wel fijn! Wat ik nu doe als ik schilfers heb is m’n hoofdhuid scrubben met koffiegrut. Werkt voor mij echt heel goed, maar misschien geen aanrader als je dik haar hebt, wordt echt een bende namelijk.

2 likes

Ik ben nu bij m’n vader en heb meteen om koffieprut gevraagd. Hij had helaas net z’n apparaat schoongemaakt toen ik aankwam, maar hij wil wel een dubbele koffie drinken voordat ik wegga:’)

1 like

Ah wat lief van je vader haha. Ik zou dus eerst scrubben, en dan wassen en conditioner. En die koffie zit dan dus overal haha. Maar hopelijk werkt het!

1 like

Welke producten raden jullie aan om krullen met de airwrap goed te laten zitten? Heb fijn stijl haar mocht dat nog verschil maken

Directions vind ik heel fijn, en Adore ook! Adore is wel heel dun maar kan je ook goed mengen met conditioner.

2 likes

Oude post, heb even de zoekfunctie gebruikt. Ik heb namelijk hetzelfde probleem en vroeg me af of je iets hebt gevonden dat werkt?

Of iemand anders die een tip heeft?
Eerst verfde ik gewoon over mijn haar heen met een koelere kleur, maar ivm mijn dramatische hoofdhuid doe ik dat liever niet meer. Inmiddels heb ik koperkleurig haar met een assig-bruine uitgroei van 7 cm, SOS

Ik heb dus precies hetzelfde probleem! Weet inmiddels al wel wat niet werkt en dat is de no orange shampoo van Fanola. Die doet dus echt helemaal niks.

1 like

Iemand een tip waar je niet al te dure zijden scrunchies kan kopen? Wil graag overstappen naar andere elastiekjes aangezien mijn haar dood is.