Haar/ kapsel topic #1

Even twee budgets tips! Ik gebruikte altijd een zilvershampoo van mijn kapper (L’Oreal cool blonde), maar ik heb laatst die van Andrélon gekocht en die werkt een stuk sneller. Ik liet het even lang zitten als de L’Oreal versie en nu zijn mijn lichtste plukken haast zilvergrijs in plaats van blond. Dus hij werkt super goed en snel! Verder heb ik een droogshampoo van Kruidvat eigen merk (original fresh) en die doet z’n werk ook prima. Hij ruikt een beetje naar zeep/zoals de blauwe Dove deodorant en dat vind ik wel lekker fris. Aanrader dus :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik twijfel of ik van olaplex stap 0 en 3 t/m 7 koop. Mijn haar is vrij dun en pluist snel. Heb nu shampoo, conditioner en serum van Kevin murphy. Ook gebruik ik morocanoil op nat haar na het wassen. Af en toe een masker.

Mijn kapper werkt niet met olaplex, maar met een merk met natuurlijke haarverf zodat het minder beschadigd.

Hebben jullie ervaring met olaplex zonder stap 1 en 2 in de salon?

Ja alleen gebruik ik dus tijdens het bleken wel ook altijd 1 en 2 bij de kapper, maar volgens mij maakt dat verder niets uit.
3 vind ik sowieso een goede aankoop voor iedereen met beschadigd haar.
4 vind ik meh, hij schuimt niet zo en ik heb soms het idee dat hij mijn haar niet echt goed schoonmaakt.
5 is gewoon een goede conditioner. Ik gebruik hem nu altijd als vervanging voor 3 omdat ik lui ben.
6 zou ik bij dun haar niet doen, dan zou ik eerder voor 7 gaan omdat 6 vrij dik en zwaar is.
7 prima serum maar doet niet iets bijzonders heb ik het idee. Naar mijn mening gewoon hetzelfde als een arganolie of biosilk serum bijvoorbeeld.

Even noob vraag hier.

Is zoiets aan te raden om weer een beetje een basis te hebben voor wanneer je je haar weer klaar wilt hebben voor een nieuwe kleur?
Of hebben jullie eventueel andere aanraders om het thuis te doen?

Nouuu ik heb het gedaan hoor!
Het rode haarmasker van Andrelon.
Het is roze, maar dat is lastig vast te leggen op de foto. Ik heb het alleen gedaan maar volgende keer zou ik iemand om hulp vragen. Het heeft niet overal even goed gedekt dus ik heb het twee keer moeten doen. Ik heb ook veel en lang haar en in je eentje is het toch wat lastig. Als het er (makkelijk) uit gaat, zou ik het zo weer doen!

38 likes

Dat is nog best een flink verschil, mooi!
Ben benieuwd hoe lang het blijft zitten

1 like

Mooi! Echt vet dat het zo’n resultaat geeft, had het niet verwacht van een masker.
Hoe lang heb je het laten intrekken?

1 like

Ik ben al een tijd op zoek naar een fijne ronde borstel föhn. Nu zag ik dat ro.my b.oom.sma er eentje gebruikt die precies doet waar ik naar op zoek ben, maar ik heb geen idee welke borstel dat is. En vragen heeft denk ik niet zo veel nut… heeft iemand enig idee?

Hij is dus wel echt rond en heeft lichtblauwe details. Weet overigens niet of hij ook echt warme lucht blaast of dat je hem misschien alleen op droog haar kunt gebruiken zoals een krultang.

@Snowman dank jullie wel! :smiling_face_with_three_hearts:

Ik heb het 10 minuten laten intrekken en daarna 5 minuten op de stukken wat ik per ongeluk over had geslagen

1 like

Zij reageerde bij mijn dm’s altijd heel lief en best snel. Dus je kan het proberen! Ik kan je helaas niet verder helpen sorry!

Ik twijfel om een blauwe shampoo of een paarse shampoo te kopen. Ik heb mijn haar zelf gehighlight en vind het in zonlicht een beetje oranje lijken. Is er iemand die meer verstand heeft van color tones en mij kan aanraden om voor blauw/ of juist paarsshampoo te gaan?

@Rozecoupeschaar postte daar laatst iets handigs over

2 likes

Thanks voor de tip! Zit even te googlen, is de naam misschien Clean blonde? Ik zie namelijk alleen Cool Brunette, en geen cool blonde

Ik vind de andrelon zilvershampoo dus echt super werken. Gebruik hem al jaren. En vet vaak 1+1 gratis. Deze week weer bij de appie.

1 like

Ik heb ‘m zelf gevonden! Serieuze detective skills hoor hahaha. Maaar hij is overal uitverkocht en ook wel gigantisch. Heb nu een andere gekocht die wat makkelijker het resultaat geeft wat ik wil, ofja dat hoop ik. Volgens YouTube moet het lukken haha

1 like

Ik heb productadvies nodig! Ik heb redelijk lang, dik haar met een beetje slag waar ik best blij mee ben ‘s ochtends maar in de loop van de dag gaat het er onverzorgd en warrig uit zien. Omdat het heen en weer over m’n schouder valt krijg ik op die hoogte klitten, al helemaal in m’n nek, en gaat het pluizen. Alle kappers die ik ooit heb gesproken zeggen dat ik er olie in moet kneden maar eigenlijk doet dat niks :’) Ook heeft het een beetje deze droge structuur.

Voorbeeld

Ik zou gewoon willen dat het in wat gladdere lokken zou vallen en dat dat ook een beetje zo blijft gedurende de dag haha. Het is volgens mij niet echt beschadigd op wat dode punten na. Iemand advies voor shampoo, conditioner, haarmaskers, creme, olie, technieken, anything zodat ik niet uit frustratie m’n haar er weer eens helemaal af knip :joy:

Jojobaolie? Ik merk dat kokosolie bij mij niet werkt maar van jojoba is het echt zijdezacht. Helemaal als ik er na het uitspoelen een maskertje in doe. Ik las overigens ook veel goede ervaringen over rijstwater.

Worth the try! Wat voor maskertje vind jij fijn? En wat is jouw volgorde qua producten? Haar wassen, masker, dat uitspoelen, dan olie in handdoekdroog haar?

Ik doe meestal de jojoba olie een uur van te voren in mijn haar! Dan maak ik mijn haar dan wat vochtig zodat de olie wat makkelijker te verdelen is. Daarna was ik het uit : Shampoo> en sluit ik af met een masker van Guhl. Je kan ook na het wassen afsluiten met wat olie, maar bij mij blijft het er dan wat vettig uit zien.

1 like

Oooo oke dat kan natuurlijk ook haha, ik zie shampoo altijd als een soort reset maar wat je ervoor doet kan natuurlijk ook uitmaken. Ik ga het proberen!