Haar/ kapsel topic #1

Heeft iemand hier tips voor een goede haarverf? Ik heb blond haar maar met donkerblonde uitgroei nu dus ik wil er weer 1 geheel van maken, eigenlijk een beetje donkerblond (niet bruin). Iemand aanraders?

Mijn uitgroei wordt zo snel vet geen idee hoe het komt
Ik tel de dagen af om naar de kapper te gaan.

Ik weet alleen echt nog niet wat ik wil

1 like

Ik wil een afspraak inplannen bij de kapper maar weet even niet zo goed of het onder kleur of highlights valt. Ik heb flinke uitgroei (ben donkerblond) De rest van mijn haar is verkleurd zwart met highlights en heeft een rode tint gekregen. Eigenlijk wil ik alles naar mijn eigen kleur toe krijgen maar ik weet echt niet hoe ik dat online moet formuleren. Kan dat het best via highlights? Of moeten ze echt alles opnieuw kleuren?

Zou gewoon ff je kapper bellen en de situatie uitleggen :blush:

hahaha misschien wel he, vind dat altijd zo ongemakkelijk :joy:

Ik heb dit 2 jaar geleden gedaan, ze hebben mijn haar toen ontkleurd en daarna in praktisch exact mn eigen kleur weer geverfd, met daar doorheen highlights. Was wel een aanslag voor mn haar, maar als je het maar goed (blijft) verzorgen dan hersteld het wel weer. Ik was in 1 behandeling klaar, maar ik moet er wel bij zeggen dat mn haar veel korter was dan het jouwe…

@pastelzwart @anon12348926 hebben jullie niet gewoon build-up en dat de kapper straks een heel goed reinigende (clarifying) shampoo gebruikt en dat je er dan weer een tijdje af bent tot het weer is opgebouwd en weer snel vet wordt

geverfd haar is over het algemeen beschadigd (hoog poreus) en neemt meer product op, op uitgroei kan dit bijv blijven liggen afhankelijk van je haar eigenschappen, iets wat dan je haar lekker zacht maakt in de punten kan bovenop veel te zwaar zijn

3 likes

Heb al even geen update geplaatst over het Andrelon masker. Dit is een foto na ongeveer 8 a 10 keer wassen. Ik ben de tel een beetje kwijt getaakt haha. Het is er nog steeds niet uit… Ik heb nog geen zin gehad om een uur anti roos shampoo in te laten trekken. Ga dat denk ik zondag wel echt doen want ik loop wel een beetje voor lul. Op de foto lijkt het misschien okay, in het echt zie je mijn eigen haarkleur er steeds meer en meer door heen komen.

Eind conclusie:
Het werkt goed! Het is er niet na drie wasbeurten uit. Ik heb het op niet geverfd haar gedaan, dus misschien blijft het daarom langer zitten. Het is leuk om geprobeerd te hebben, maar ik ga het niet weer gebruiken. Mijn nichtje van 7 vindt het echter fantastisch en ik ga haar puntjes er mee in smeren haha.

Als het er helemaal uit is zou ik het wel weer even laten weten!

7 likes

Ah shit, dat is wel heel jammer dat het zo lang een rode gloed geeft. Niet echt handig voor mij :wink: Maar het ziet er op de foto niet slecht uit hoor! Ben benieuwd of anti roos shampoo nog werkt.

1 like

Ik vind die lange bob je echt fantastisch staan zo! Denk met curtain bangs erbij helemaal.

3 likes

helemaal mee eens! denk dat dit je heel mooi gaat staan @lisaanna

1 like

Wow mijn haar is nu exact zo, zelfs de kleur, en ik ga ook ongeveer zo kort over 2 weken!
Heb vorige keer curtain bangs gedaan maar heb daar ze dun haar voor en vond het veel werk…
Denk wel dat het je goed zal staan!

2 likes

Aaww goede zeg! Ik ga hem onthouden

Oei mijn kapper postte dit net op insta, misschien een goede waarschuwing voor wie het nog wil proberen!

3 likes

Hahhaha kut :joy:

Noujaaaa het wordt gelukkig steeds lichter.
Ik gebruik het in ieder geval niet weer

Ja schrok er wel van dat kappers het blijkbaar niet goed eruit krijgen! Heb het zelf een tijd geleden ook roze geverfd met een shampoo van Indola en daar zie ik ook na heel vaak wassen nog steeds een lichtroze gloed in mn haar, moet morgen naar de kapper dus hopelijk wordt het niet limegroen :grimacing: was niet echt de look waar ik voor wilde gaan haha

Ik wil mijn haar niet verven omdat ik mijn eigen haarkleur (zonder het kleurmasker) prima vind en het uiteindelijk wil doneren. Dus ik hoop maar dat het er gewoon uit gaat uiteindelijk…

Het scheelt dat ik door corona bijna niemand zie :joy:

1 like

Is dat niet een beetje standaard met dit soort producten? In mijn omgeving ken ik alleen maar mensen bij wie er ook eeuwen lang een gloed in het haar bleef zitten. Heel wat zilvershampoo heeft dat gekost. Zo zonde want het idee is erg leuk.

Is dat hetzelfde als de purifying shampoo of is dat weer iets anders? Gebruik je die shampoo elke keer dat je je haren wast of 1 keer in de zoveel tijd? Er zijn zoveel zoveel mogelijkheden qua shampoo dat je het op een gegeven moment ook niet meer weet

Oo oke, dat is dan helder want ik dacht dat dat weer allemaal verschillend was :grin: Je hebt gelijk, het is inderdaad uitproberen wat bij je past want ieder haar is weer anders