Haar/ kapsel topic #1

Ik ga binnenkort naar de kapper en twijfel wat met mijn haar te doen. Het is nu erg lang (en dat wil ik ook houden), maar kapot. Dit is mijn haar nu:

• Recht geknipt
  • Rond geknipt (vanachter het langst, zijkanten korter)
  • EĂ©n laag
  • Meerdere laagjes

0 stemmers

Laagjes vind ik lastig te zeggen, bij mij wordt dat echt enorm lelijk maar vind het bij anderen wel weer leuk als het haar daardoor wat luchtiger/speelser (haat dat woord haha) valt zegmaar

Ja goeie. Ik heb een foto van mijn haar nu mee geupload :slight_smile:

Ik merk dat mijn haar door het te stijlen helemaal kapot is. Nu wil ik het minder gaan stijlen, maar dan pluist het enorm. Ik gebruik nu een olie (en hair gummies van kruidvat), maar de pluis blijft en het zit vreselijk. Liefst wil ik opnieuw de stijltang gebruiken, maar dan blijf ik in deze vicieuze cirkel zitten :stuck_out_tongue: Dussss iemand dé tip om pluis tegen te gaan?

Dit is waarschijnlijk niet wat je wil horen maar als je haar pluist omdat het beschadigd of kapot is kan je smeren wat je wil maar is denk ik een goede knipbeurt het enige wat je gaat helpen. En ondertussen geduld hebben en de verleiding van de steiltang weerstaan zodat het ook de kans krijgt om weer gezond te worden. En vooral goede basisverzorgingsproducten gebruiken, wekelijks een deep conditioner om het goed te hydrateren en voeden. Echt 1 wondermiddel is er niet denk ik dus zou eerst focussen op je haar terug gezond krijgen

Raden jullie het gebruik van hairgummies aan?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb nee gestemd omdat bijv. ook gezichtshaar er sneller van kan gaan groeien. Als je dat vrij veel hebt en je er net zo’n hekel aan hebt als ik dan zou ik het noet doen.

@MrJones ik vond deze heel fijn toen ik mn haar helemaal kapot geblondeerd en gestyled had:

https://www.loreal-paris.nl/producten/haarverzorging/leave-in/elvive-total-repair-5-cica-cream/

Lost het probleem van echt kapot haar niet op, dat moet gewoon uitgroeien, maar het laat het er wel veel beter uit zien.

1 like

Thanks! Ja mijn puntjes moeten er wel eens af. En die stijltang maar even links laten liggen.

1 like

Top! Die ga ik gebruiken!!

1 like

Ik krijg er enorme puisten van en idd mijn monobrow was te erg aan het worden

1 like

Wat zouden jullie aanraden voor redelijk droog haar met een schilferige /gevoelige hoofdhuid, jojoba olie of castor olie? Of iets anders? Holland & Barrett heeft goede aanbiedingen en moet daar toch bestellen, dus ik wilde weer proberen m’n haar te fixen :grimacing: maar ik zie door alle oliĂ«n het haar niet meer zeg maar

Ik heb zelf zo’n potje gekocht en heb niet het gevoel dat het veel deed eerlijk gezegd
 Hoor wel goede dingen over behandelingen bij de kapper.

1 like

Ik gebruik Olaplex bij de kapper. Mijn haar is nooit dood na het blonderen. Ik heb een tijdje nummer 4 en 5 thuis gebruikt. Was wel enthousiast over nummer 5, maar vond 4 minder. Maakte mijn haar snel zwaar en vet. Ik gebruik nu nog met enige regelmaat nummer 3 (masker). Ik denk het ook helpt als je in combinatie met de behandeling goede shampoo gebruikt.

2 likes

ik ben een beetje aan het inlezen voor het oplichten van mijn haar, wil het zelf gaan doen. Nu begrijp ik dat je op ‘schoon’ haar beter kunt verven dan daadwerkelijk blonderen door middel van bleek spul. En de plekken met verf van de vorige kleur, wel beter kunt bleken.
Klopt dat een beetje wat ik zeg?

Ben voor de bleek aan het kijken naar;

https://www.haarshop.nl/product/kappers-oxy-creme-1000-ml <- 3%

Of kan ik wellicht beter iets anders gebruiken?

Ik vind dit ook een heel fijn serum. Helpt echt heel goed ook tegen pluizig onhandelbaar haar

Oplichten kan alleen maar met bleek. Je kan je haar niet lichter maken met verf.

Deze heb je al eens eerder aangeraden in dit topic en ik ben er heel benieuwd naar, maar ik kan hem nergens vinden! Als ik hierop zoek kom ik uit bij de Elvive Total Repair 5 Rapid Reviver, is dat hetzelfde product maar in een nieuwe verpakking? Waar heb jij het gekocht?

Ik heb het toen bij Kruidvat gekocht maar ik zie dat het al weer bijna nergens verkrijgbaar is. Dit is een leave-in, dus joet hetzelfde, al is degene die jij nu linkt ook fijn!

1 like

Ik heb met een beetje hulp van hier (sorry weet niet meer van wie) zelf gehighlight en dat heeft goed uitgepakt. Heb ook deze poeder gebruikt icm met de 6% developer en een beetje no-yellow toner oid voor erdoor, allemaal van Kis. Het bleken ging bij mij wel heel snel trouwens dus denk dat 3% makkelijker is

1 like

Oo thanks! Dus het is geen gek merk. de no yellow is om te voorkomen voor gekke oranje plekken?