Haar/ kapsel topic #1

Oh ja heel graag! Heb al vaker antiroos shampo geprobeerd en dat gaat een week goed en daarna is het weer terug. Ben een paar jaar geleden al eens bij de dokter geweest (nog voor ik begon met verven had ik het ook wel eens) en die zei dat het gewoon een beetje geïrriteerd was en meer niet.

Een hele poos terug had ik ook last van schilfers en dacht dat het roos was, tot een kapster me vertelde dat het geen roos was, maar gewoon een gevoelige hoofdhuid waar ik last van had. Waste het daarna met kerastase shampoo voor de gevoelige hoofdhuid (dermocalm) en het was zo goed als weg.

1 like

@anon31745129 Deze is het! https://www.kruidvat.nl/resdan-forte-kuur-medicinale-anti-roos-shampoo/p/1465262

1 like

Onder de douche kammen met conditioner erin. Als je sochtends je aankleed wat water in je haar spuiten voor het stijlen

Ik heb ook zo Hollands saai plat haar, zonder volume, maar sinds ik de shampoo bar van jr ligget gebruik valt het echt een stuk beter! Sowieso geen sulfaten en siliconen maakt veel verschil, maar ik heb echt het gevoel dat die bar er jog een nieuwe dimensie aangeeft :slight_smile: image|355x303

2 likes

Ik heb haar tot iets boven mijn schouders maar ik wil heel graag weer lang haar! Hoeveel kost haarverlenging dmv extensions of weave ongeveer? Ik heb echt werkelijk geen idee.

Ze willen je gezichtsvorm “corrigeren” naar zogezegd de meest “ideale” gezichtsvorm (=ovaal) en dat doen ze dan door strategisch high- en lowlights te plaatsen.
Nee geen foto’s! Ik ben ook erg benieuwd hoe het er dan uitziet. Ik zag dit als optie bij een kapper op Treatwell en het stukje tekst kwam na googlen van Brainwash haha.

Ik heb nu even gegoogled naar foto’s maar wat ik zie zijn voor mij gewoon high en lowlights. De gezichtvormen lijken wel anders maar dat komt volgens mij meer doordat ze op die foto’s ook het haar dan even hebben gekruld of net anders dragen, niet door de kleuren.

2 likes

Ik heb dit al heel vaak gezegd op dit forum, maar probeer om cocamidopropyl betaïne te vermijden. Ik gebruik nu shampoo van Sebamed en daar zit dat niet in.
De dermatoloog die ik een tijd geleden heb bezocht zei dat heel veel mensen daar slecht tegen kunnen zonder dat ze het zelf weten.

1 like

Dit klinkt voor mij heel interessant! Hoe vaak gebruik je dit ongeveer? En doe je het dan op handdoekdroog haar na het wassen?

1 like

Late reactie, maar ik heb hetzelfde met mijn haar. Ook slag en ik kan het alleen doorborstelen als het nat is, als ik dat droog doe heb ik een pluizenbol. Niks doen is ook geen optie want dan ben ik net een zwerver.
Ik kam droog haar nu altijd met een hele grove kam, zoals op het plaatje. Dan blijft de slag mooi zitten, zonder pluis en hoef ik er verder ook geen stylingproducten oid in te doen.

1 like

Ik ben op zoek naar een leuk kapsel voor een bruiloft (zus van de bruid) wat ik zelf kan maken. Iets wat een hele dag goed blijft zitten maar wel mooi is. En bij voorkeur zonder haren in mijn nek. Wie heeft er een tip?

Je afbeelding doet het niet bij mij, welke kleur verpakking heb jij? En waar koop je het?

Hoe lang is je haar?

1 like

Ongeveer een handbreedte over mijn schouders

Ik heb ooit een keer bij Claire’s of zo een soort dun elastiek haarbandje gekocht met een stukje foamrol eraan en daar kon je in 3 minuten een hele mooie rol in je nek maken maar deze kapsels doen ongeveer hetzelfde.

9 likes

Die zijn leuk!

Thanks! Ik ga het proberen!

Ik heb krullen en heel erg dik haar.
Heb al jaren een schuine pony/lok

Maar elke keer als ik mijn haar doe dan vind ik het er niet uit zien terwijl anderen het wel mooi vinden…

Elke dag zeg jk wel eens: grr ik haat mijn haar.

Sorry moest ik gewoon even kwijt :grin:

ik heb de original formula, en bestel het via iherb (us website, dus wel even opletten dat je onder 21 euro blijft om geen import te betalen) of amazon

2 likes

Op de kop hangen en flink er door heen gaan met je hand zodat je als ware ken haar los haalt van je hoofdhuid en zodat er goed lucht door heen kan, op een van de warmste standen is het beste. Eventueel wat mousse, volume spray of zoutspray op je aanzet sprayen. En föhnen todat het écht helemaal droog is. Als het vochtig blijft zakt het meteen weer terug plat.

2 likes