Haar/ kapsel topic #1

de no yellow shampoo van fanola!

1 like

Hmm dan zou ik het ook niet weten. Ik zou de kapper even een berichtje sturen.

Paar keer wassen dan is het als het goed is zo minder :relaxed::wink:

1 like

Kan zijn dat sommige plukken wat brozer zijn geworden na het blonderen en daardoor de shampoo meer opnemen! Zou het goed verzorgen met een masker en dat komt vanzelf wel goed denk ik.

2 likes

Ja haarverf pakjes zijn slecht en ja je kan niet van donker bruin na blond. Maar ik wil het en durf momenteel wegens paniek lang bij een kapper te zitten. Iemand hier ervaring mee hoe je dat het beste doet? :slight_smile:

Heb je een foto van de balayage die je had? Ik heb ook donkerbruin haar en heb eind deze maand een afspraak voor balayage!

Wij hebben hier een kappersgroothandel waar je als particulier ook kan kopen. Een vriendin haalt daar altijd blondeer en een toner en bij haar wordt het ook altijd heel mooi. Misschien zoiets zoeken bij jou in de buurt?

1 like

Ohja.

Wat voor producten gebruiken jullie in je haar. Ik heb lang genblondeerd haar en stijl. Voor versteviging gebruik ik mousse en in de puntjes olie. Maar vind mousse niet altijd prettig. Wil wat anders proberen , alleen is er zoveel dat ik geen idee heb

Denken jullie dat geen sulfaten/siliconen veel voordelen zal hebben voor dun stijl haar? Ergens denk ik dat siliconen wel een voordeel kunnen hebben voor mijn snel afbrekend haar, maar ik zie veel tiktoks/yt meiden die dat niet meer gebruiken en echt zulk mooi glanzend vol haar hebben gekregen.

hele late reactie! ik heb niet echt hele goede foto’s, maar:

Samenvatting

de foto waar het nog lang is was na de 2e keer verven, de foto waar het kort is was 8 weken later bij de 3e verfbeurt! maar de foto’s zijn niet mega goed of duidelijk :crazy_face:

6 likes

Dankjewel! Heb hem opgeslagen om aan de kapper te laten zien, heel mooi!

1 like

Ik ga 1 mei naar de kapper! Highlights zetten (nog nooit gedaan maar ik wil blonder) en knippen, heb er zin in

7 likes

Ik heb rijstwater “gemaakt” en ga het morgen testen. Zo benieuwd!

@Marquez @PrincessPeach
Jullie hadden mij de elsève total repair en Gliss Kur serum aangeraden en mijn haar ziet er al zoveel beter uit na 3 weken!! Dus thanks voor de tips :grinning:

2 likes

Oh, leuk om te horen!

Ik ga vrijdag eindelijk na een jaar weer naar de kapper! Ik zit te denken aan een pony te laten knippen. Ik heb veel maar dun haar. Is niet zo’n goed idee hé? Ga het vrijdag sowieso met mijn kapster overleggen maar zijn er hier meer mensen met een pony (en toevallig dan ook dun haar)?

Ik ga 1 mei naar kinki voor highlights, zin in

5 likes

Dat is er biiiijjjnaaa uit! Moet je nagaan hoe lang dat heeft geduurd.
Hier even een update foto met pony:

Was een beetje “bang” dat mijn kapster boos zou worden om het kleurmasker. Die vond het echter goed staan en zei dat we het ook wel een keer als permanente verf kunnen doen. Nee bedankt :joy:

7 likes

Ik was het drie keer in de week.
Heb mijn har al in heel veel verschillende kleuren gehad, toen ik jonger was. Paars, blauw en zwart bijvoorbeeld. Dacht dat zo’n spoeling wel leuk zou zijn voor een paar wasbeurten. Het werkt heeeeel goed, maar het is ook dom van mijzelf geweest om het op ongeverfd haar te smeren. Het is ook leuk om in de zomer in alleen de punten te doen bijvoorbeeld, maar helemaal mijn haar ermee insmeren zou ik niet meer doen. Nu heb ik “geluk” dat ik van mijzelf rossig ben, anders was het nog “gekker” gaan lijken. Maar mocht je geverfd haar hebben en je wil een opfris beurt, zou ik het zeker gebruiken! En als je gewoon eens een keer gek kleurtje ook, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat je er maanden mee rond loopt :joy:

1 like

Ik heb 12 jaar vrijwel nooit sulfaten en siliconen gebruikt, en wat ik zelf heb ondervonden is dat fijne producten met een stuk makkelijker is dan fijne producten zonder vinden. Ik heb een paar maanden terug de omgekeerde switch als die jij in gedachten hebt gemaakt, en mijn haar ziet er nu consistent een stuk beter uit met een stuk minder moeite, omdat lichte siliconen het blijkbaar beter beschermen en glanzender maken dan stylingproducten op basis van vette alcoholen en natuurlijke oliën. Je kunt het natuurlijk proberen, ik denk niet dat het per definitie slecht zal zijn voor jouw haartype, maar ik denk dat je je beter kunt focusen op het vinden van producten die bij jouw haartype passen ongeacht wat hun precieze formulering is! Sulfaatvrij en zéker silicoonvrij (er zijn zo ongelofelijk veel types siliconen!) zijn in het grootste deel van de gevallen ook maar gewoon een marketingtruuk.

5 likes