Thanks voor je antwoord! Ga inderdaad kijken of ik misschien niet beter kan overstappen naar lichtere siliconen. Er worden langs zo veel kanten dingen gezegd, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Dat ligt wel aan je haartype.
Ik gebruik het beiden al jaren niet maar ik heb krullen
Zou ik het een keer stijl willen dragen denk ik wel dat ik er een bak siliconen in zou gooien.
Overstappen naar ecologische producten (dan wel met een natuurlijk sulfaat) kan ook enorm veel doen!
@Milkyway even herhaalde opmerking van de post hierboven: ligt echt aan je haartype én wat je met je haar wil qua styling
De meeste sheamoisture is voor kroeshaar/krullen ontwikkeld. De coconut&hibiscus lijn ruikt echt goddelijk maar is voor mijn 2c/3a/3b-haar al te zwaar om het fluffy en krullerig te dragen.
httpss://i.pinimg.com/736x/50/c8/6c/50c86ca11bdfbbe85f79691def8bd181.jpg
Ik wil graag olaplex gaan gebruiken, vrij droog en beschadigd haar en merk dat ik een hoop glans kwijt ben.
Kan ik stap 3 t/m 7 gebruiken zonder stap 1 en 2 bij de kapper? Heeft het dan ook effect?
Ja heeft zeker effect. Stap 1 en 2 hoef je er niet perse bij te gebruiken. Mijn haar is er heel erg van opgeknapt.
Heeft iemand van jullie producten van Gisou uitgeprobeerd? Hype is met name het honingmasker en honingserum. Ik twijfel zo ontzettend. Wil het uitproberen, want heb ook vrij dik en lang haar als Negin (en ook afkomstig uit die regio). Maar is best prijzig allemaal.
Geen tips wat betreft mutsje/folie, maar bij mijn kapper doen ze er atijd nog een toner overheen na het bleken, dan krijg je een mooiere tint.
Welke conditioner heb je gekocht? Ik heb krullen die snel dof worden en snel breken, en heb een tijdje de jbco-lijn gebruikt. Die vond die erg fijn, mijn haar reageert vrijwel altijd goed op producten met castorolie, hoewel ik zoals ik hierboven zeg nu liever producten met siliconen gebruik!
Ik gebruik zowel het masker als de olie en heb van mezelf vrij droog en snel pluizend haar. De shampoo heb ik ook een poosje gebruikt, maar werkte niet zo goed voor mij. En van de olie heb je maar heel weinig nodig voor een gezondere look. Ik ben er dus best blij mee, alleen is het prijzig idd
Producten die specifiek voor black hair zijn geformuleerd zijn vaak heel erg duidelijk in hun doeleinden en maken minder vage claims dan de meeste commerciĂ«le producten. Als er âfor damaged, transitioning hairâ staat, kun je ervan uitgaan dat het ook daarvoor bedoeld is, en als jij dat niet hebt is het waarschijnlijk niet het beste product voor jou. De shea butter lijn van Shea Moisture is ook één van de zwaardere lijnen:
Ik vind het persoonlijk ook erg tricky om producten te gebruiken omdat influencers met mooi haar er fan van zijn, tenzij hun haartype helemaal overeen komt met dat van jou!
Het afgelopen jaar heb ik mijn haar een beetje âverwaarloosdâ. Ik gebruik tijdens het douchen eigenlijk alleen shampoo en af en toe een haarmasker. Tijdens het stijlen heb ik vaak een simpele creme. Onder andere de anti frizz van John Frieda. Mn haar is een tijdje terug een goed stuk korter geknipt dus het dode is eruit.
Maar ik merk dat het niet genoeg is. Mn haar is vaak pluizig. En ook na het stylen is het gewoon niet zo âmooiâ. Blijft toch pluizig en voelt niet zo vavavoom mooi en af.
Mijn haar wordt altijd snel vet. Dus daarom vermijd ik conditioner een beetje. En ben ook altijd voorzichtig met spul in mn haar smeren.
Zag toevallig een insta reel van F aye Bone met een fohnborstel en haar haar is zoo mooi gepolijst daarna. Ik wil dat ook. Ze gebruikt spullen van Authentic beauty company maar dat is lastig verkrijgbaar (en prijzig).
Hebben jullie tips voor mij? Heb al wat geprobeerd terug te zoeken maar kan het net niet helemaal vinden. Zouden jullie adviseren om conditioner te gebruiken? En/of daarna een haarolie, haarlotion?
Haar F aye bone voor
Na
Heeft iemand ervaring met de sprays van Balmain? Het rook zooo lekker bij de kapper, maar ik vraag me af of het ook echt iets voor je haar doet op langere termijn.
Gewoon een haarspray bedoel je toch? Ter versteviging? Die heb ik en het serum ervan. Serum gebruik ik om de dag na wassen van mn haar en werkt goed. Ruikt ook erg lekker. De spray zelf gebruik ik weinig, alleen af en toe om de pony in model te houden. Werkt prima, maar heb weinig vergelijking met andere producten.
Heb jij de Argan moisturizer elixer van Balmain? Heb hem al een tijdje als favoriet gemarkeerd maar vind hem vrij prijzig.
Vind jij hem het geld waard?
Waarom wil je niet terug? Een heel aantal posts hierboven (toen de kappers weer opengingen) zijn er een aantal van ons ook terug gegaan met positieve ervaring en een mooi resultaat.
Persoonlijk denk ik dat het zelf doen alleen maar meer âschadeâ brengt als je er geen ervaring mee hebt.
Wat @Blush ook al zegt inderdaad, maar ik zou echt uitkijken met donkerbruin haar zelf proberen op te lichten!
Ik heb dat 2 jaar geleden geprobeerd en dat ging echt dramatisch. Werd oranje, toen ik dat er met een toner uit wilde halen werd het blauw, toen heb ik er in paniek meerdere keren overheen geverfd en toen kreeg het een hele rare gloed. Kapster wilde er niks aan doen omdat mân haar extreem droog was geworden. Dus ik heb het toen een heel jaar laten rusten, 20 cm vanaf geknipt en het daarna bij de kapper laten doen. En sindsdien heb ik gezworen nooit meer zelf met haarverf te kloten.
Snap dat dat moeilijk is! Is het een salon met meer kappers? Dan kan iemand anders je helpen. Bij mij is dit nu 2x gebeurd en bij beide keren kreeg ik iemand anders en een keer zelfs de baas.
Je moet het zelf weten natuurlijk, maar bij een andere kapper heb je dan sowieso dubbele kosten. Lijkt me ook balenâŠ
Topper Keep us updated!
Ja idd die! Doet zeker wat voor mân haar. Ik heb wel echt lang haar dus doe er niet zo lang mee helaas. Is idd prijzig, maar zân prijs waard. Ik heb al veel geprobeerd: RedKen, kerastase, moroccon oil etc.
Thanks! Ga hem meteen bestellen