Maakt niet uit! Is dit het poeder wat je bedoelt? https://www.knipengoshop.nl/merken/indola/styling/indola-innova-texture-volumising-powder-10gr.html
Dan ga ik mijn winkelmandje maar even vullen
Ja dat is hem!
Bedankt voor je hulp! Ik heb beide producten besteld, morgen na het haren wassen maar even uittesten
Ja ik gebruik sowieso al droogshampoo om het wassen uit te stellen, maar mijn haar zit ook met droogshampoo alweer vrij snel plat. Voor mij dus niet helemaal het wondermiddel.
Al moet ik zeggen dat ik ze nog niet van Aussie heb geprobeerd, dus die ga ik kopen als mijn huidige fles op is
Ik zie dat je de producten al hebt besteld, dus is mijn reactie misschien wat achterhaald. Maar wellicht voor anderen.
Ik herken je probleem. Ik doe het inderdaad met meerdere producten. Zelf ben ik geen fan van volumepoeder, op een of andere manier werkt dat niet op mijn haar. Te plakkerig op mijn hoofd, te stroef aan mijn handen. Liever gebruik ik dan droogshampoo.
Maar eigenlijk begint het steviger maken van mijn haar al na het wassen. Ik spuit een spray die mijn haar verstevigd in de lengtes, want als het daar wat steviger is, krijg ik makkelijker volume bovenop. Ik gebruik hiervoor Atonic van Origina Mineral.
En aan de aanzet gebruik ik een rootspray of rootfoam. Deze bijvoorbeeld, ook van Original Mineral:

Maar deze kan je makkelijker bij de drogist krijgen:
Dit soort producten krijgt meer kracht als je ze droog fohnt.
Veel succes!
Lief! Bedankt voor je uitgebreide reactie Ik heb in ieder geval een paar uitgangpunten, eerlijk gezegd föhn ik mijn haar na het wassen nooit droog, ik laat het altijd aan de lucht opdrogen. Dus ik moet naast de producten ook maar filmpjes gaan kijken over hoe ik mijn haar kan föhnen.
Dit topic komt echt als geroepen. Ik heb haar op mijn hoofd, wat ik soms was en soms in een staart of knot doe en dan houd het wel op. Mijn haar is super dood en komt tot aan mijn oksel, mijn hoofd super rond en binnenkort ga ik dus naar de kapper maar heb echt helemaal geen inspiratie. Een kapsel laten knippen is prima, zolang het maar onderhoudsvrij blijft. Het klinkt wel alsof jullie allemaal veel beter zijn in het hele haar gebeuren dan ik, hebben jullie nog ideeën?
Ik vaak ook. Ik spray de Atonic op mijn natte haar en fohn alleen het laatste stukje droog. Dan krijg je wel extra stevigheid, maar niet de schade voor je haar. En dat is alleen een beetje droog fohnen, de warmte geeft de stevigheid.
Beste clarifying shampoo? Mân haar is echt binnen 24u weer vet
Ik vind het knap dat kappers kunnen praten met je. Vandaag was ik het haar van mijn vriend aan het knippen en verven en toen hij probeerde een gesprek te houden haalde ik eerst een hapje uit zn haar met de tondeuse en daarna smeerde ik toner in zn oor
Maar kappers zijn er op getraind. Gewoon vaker doen, alhoewel ik dan nog denk dat je dan misschien wel afgeleid zou zijn. Welke kleur is het geworden?
Ik heb zelf ook een rond hoofd en ben tot de conclusie gekomen dat een bob/lob heel goed kan, zolang je niet korter gaat dan je kaken. Is wel âhipâ nu volgens mij maar ik vind heel veel mensen een wat langere bob echt goed staan! Lijkt me sowieso lekker om een stuk van je lengte af te halen als het zo dood is. Ik weet niet wat voor soort haar je hebt maar iets simpels als wat laagjes knippen kan soms ook al voor heel veel verschil zorgen in hoe het valt!
Zilver!
Ik denk dat ik altijd afgeleid zal zijn inderdaad :â)
Als in ghost in the shell zilver? Mijn inner tech / goth-nerd is nou aan het kwijlen.
@Dazed, daar dacht ik ook al aan maar ik vroeg mij af of ik een lob wilde omdat het hip is of omdat ik mijn haar nou al te veel onderhoud vond. Er gaat absoluut een stuk af. Laagjes zijn ook een goed idee, had het de vorige keer gewoon op één lengte. Ik ga even nadenken over een rommelig geknipte lob. Vind het super mooi als youtubers het dan met van die slagen hebben maar dat gaat hem bij mij niet worden. Tenzij ik geluk heb maar ik weet nooit met wat voor haar ik wakker word.
Niemand?
Ik heb laatst bij de kapper een behandeling gehad van Sebastian Cellophanes. Dat kun je dus ook met een kleurtje laten doen en dat is ook semi permanent. Misschien is dat iets voor je?
Shampoos van Paul Mitchell vind ik daar wel fijn voor, vooral eentje met tea tree. Voelt net alsof je een menthos vlaag over je hoofd krijgt, moet je van houden.
Zag laatst ook een filmpje waarin ze met blauwe dreft (amerikaanse dawn) en citroen buildup verwijderen.
Zo herkenbaar!
Ik heb dit dilemma elk jaar, en dan knip ik maar weer een pony in de herfst en dan aan t eind vd winter laat ik hem weer bijgroeien omdat ik zomers een hekel heb aan zon plak haar op mn hoofd
Ja, voor mij wel. Lang zat om boven op mn hoofd vast te dragen!