Haar/ kapsel topic #1

Heb je al eens geprobeerd je haar de ene dag te wassen met shampoo en de 2e dag met conditioner of een cowash? Dus dan ook echt de conditioner gebruiken als shampoo. Heeft bij mij heel erg goed geholpen, het duurde even maar ik hoef nu mn haar nog maar 1 of 2 keer per week te wassen, de andere dagen spoel ik het alleen maar uit.

Ik vind de droogshampoo van batiste echt perfect!

Wat is jullie fijnste haarmasker en heat protector? Heb blond (beschadigd) haar dat echt aandacht en zorg nodig heeft.

Ik vind Kerastase heel fijn, zowel als masker (meerdere soorten, ook een zilverpaarse) als heatprotector, koop al jaren niets anders meer.

3 likes

Idd kerastase mijn favo merk. Gebruik daar de lijn voor extreem droge haar. Zwarte verpakking heerlijk.

3 likes

@Krabsalade thanks!

2 likes

Misschien werkt eucerin shampoo wel voor je. Ik zit zelf nog in de uitprobeer fase maar tot nu toe ben ik wel positief. Zelf ook last van snel vet haar. Comditioner heeft dit merk niet dus ik gebruik zelf neutral.

Ipv een haar serum gebruik ik nu jojoba olie in de haarpunten. Volgens mij werkt dit wel goed.

Ik gebruik net als @lemongrab talkpoeder.
Als ik het de avond van te voren doet, heb ik geen last van witte waas. En niet té veel doen, anders wordt het dof.
Helpt voor mij om het nu om de dag te kunnen wassen, voorheen moest ik elke dag wassen

Ik stoor me al een paar weken aan m’n haarkleur omdat het niet is geworden hoe ik het wilde. Nu heb ik morgen of donderdag niks te doen en wil ik misschien naar de kapper om het te laten verven.

Alleen ik kan niet zo inschatten wat er moet gebeuren om van mijn haarkleur naar de haarkleur op het plaatje te gaan. Is er iemand die dat toevallig een beetje kan inschatten? Full head of half head highlights, balayage of helemaal ontkleuren? En een toner uiteraard. Ga sowieso deze foto meenemen en daar om advies vragen, maar dan kan ik alvast een beetje uitrekenen hoeveel ik kwijt ga zijn qua prijs :sweat_smile:

Samenvatting

Dit is het nu

En dit wil ik

1 like

Geen idee want geen professional, maar lijkt alsof er wel meer gedaan is dan alleen highlights en dan soort honing blonde kleur?

2 likes

Ik heb een vergelijkbare kleur gehad en toen deed mijn kapster mijn hoofd helemaal inzetten met hele dunne highlights waardoor je niet echt streepjes/plukjes zag maar het haar gewoon blond/assig leek. Full head deed ik een keer in de zoveel tijd maar ik vond het nooit erg dat de onderste helft donkerder was

1 like

Babylights misschien?

2 likes

Heb deze eens meegenomen om te proberen (van action). Ik verwacht er niet veel van aangezien ze 1,95 per stuk hebben gekost :sweat_smile:

foto's ingrediëntenlijst

3 likes

Ik heb dit effect wel behaald met een balayage. In mei heb ik dit voor het laatst laten doen en toen was ik €220 kwijt volgens mij. Nu is mijn haar wel een stuk langer dan dat van jou en dat scheelt ook in de prijs, maar ik heb het een paar jaar terug bij een andere kapper voor 140 laten doen. Je krijgt sowieso wel een prijsindicatie van de kapper voor ze aan de slag gaan, maar als ik jou was zou ik uitgaan van ergens tussen de 150 en de 200.

2 likes

Oooh ik ben heel benieuwd! Post je een foto op insta naderhand?

Heb je het gedaan…?!

1 like

Heeft iemand hier ervaring met haarverlenging/verdikking van zascha?

1 like

Ik heb een natuurlijke middenscheiding, die ik al tientallen jaren naar de zijkant forceer. Toch voel ik de zijscheiding de laatste tijd niet meer. Alleen vind ik een middenscheiding ook niet echt flatterend staan. Nu weet ik niet meer wat ik met mijn kapsel aan moet. Iemand tips?

Ik heb heel veel gedoe gehad met mijn haar de afgelopen jaren. Een paar periode’s van extreme haaruitval en het wordt denk ik gewoon niet meer wat het was. Nu is mijn haar vrij lang (op mijn bh bandje) maar vooral aan de onderkant lijkt het dun. Ik zou dus voornamelijk extensions nemen voor het volume en niet voor de lengte.

Ik ben toch vaak onzeker over mijn haar en het lijkt me echt fijn om een keer gewoon een volle bos haar te hebben. Maar er hangen ook wel veel nadelen tegenover zoals het prijskaartje, de verzorging en hoe ziet je eigen haar eruit nadat de extensions eruit zijn?

Nu ben ik gewoon benieuwd of hier meiden zitten die extensions hebben of hebben gehad. Of bijvoorbeeld vriendinnen.

1 like

:raising_hand_woman:t4: Zelf gehad en zelf gezet haha. Ik kan ze zetten met bondjes en heb zelf een Flip in, clip ins en ook met bondjes gehad. Als je nog iets wil weten mag je het altijd vragen natuurlijk!

1 like