Haar/ kapsel topic #1

Haha ja krijg niet echt veel reacties :frowning:
Maar hoe is je eigen haar nadat je het eruit haalt? Lees op veel verschillende websites dat als je dit gewoon professioneel laat doen er niks aan de hand is maar ben toch bang dat het mijn eigen haar beschadigt. Ik heb al niet zo heel veel en sterk haar.

Eigenlijk wat je zelf al zegt. Als je het bij een goede professionele extension salon laat zetten en (héél belangrijk) ook daar weer uit halen, heeft je eigen haar er weinig tot niks van te leiden. De keren dat ik heb gezien dat er eigen haar beschadigd was geraakt, waren de extensions super slecht gezet, te hoog, te laag, te slordig of op de verkeerde manier verwijderd of zelfs zelf eruit gehaald.

Wel belangrijk is natuurlijk dat je ze ook zeld goed verzorgd en niet verwaarloosd. Dit wil onder andere zeggen dat je een goede bijpassende shampoo en conditioner moet aanschaffen, alleen borstelen met een borstel die geschikt is voor extensions, goed en veel borstelen zodat je geen klitten krijgt en ze niet in de knoop raken (heel belangrijk!), geen conditioner op de bondjes etc. Maar dit zal een goede salon je allemaal tot in details uitleggen. Bij sommige salons krijg je zelfs de na verzorging mee na je behandeling.

Ik zou zeggen als je echt geĂŻnteresseerd bent ga dan eens op zoek naar een goede extension salon, lees recensies op internet en bel ze of ga eens langs voor wat meer informatie en uitleg.

1 like

@Rozecoupeschaar het is wel zo toch dat je altijd je haar moet stylen? Dus föhnen, krullen of stijlen? Dat heeft dan natuurlijk wel invloed op je eigen haar.

Ik was mijn haar nu 2 keer in de week. Kan dat met extensions ook of moet je je haar dan wel vaker wassen?

@Diafragma ja beauty bij roos heeft ook mijn voorkeur! Ziet er heel netjes en mooi uit.

1 like

Als ze echt goed zijn gezet hoef je er inprincipe niet veel aan te doen. En bij krullen vallen ze vaak er sowieso mooi doorheen. Maar dus als ze goed zijn gezet vallen ze zo door je eigen haar, dat je niet ziet dat er extensions in zitten. Dan moet het natuurlijk wel dezelfde structuur etc als je eigen haar hebben. Logisch, maar als je zelf steil haar hebt en je zet er golvende extensions in, moet je ze natuurlijk wel stylen.

2x per week kun je gewoon aanhouden. Extensions worden niet vet of wat dan ook (tenzij je er veel versteviging oid in doet)

1 like

Ik ben een beetje in een niemandsland van shampoo’s beland.

Ik heb lang redelijk sluik snel vet-woedend snel-klittend haar. Ik ben opzoek naar een goede shampoo en conditioner. Ik heb al van goldwell van de dualsenses lijn geprobeerd (aanrader kapster) en de revolution plek bondrestore. Beide zijn niet dé shampoo voor mij. Wie heeft er een goede tip? Het liefste zonder SLS/SLES, maar puur en alleen omdat ik op internet heb gelezen dat dat beter is haha. Mocht je een goede shampoo hebben die dit wel heeft, shoot anyway! Mag duurder zijn dan de gemiddelde Kruidvat-shampoo overigens

2 likes

Ik merk dat volume/thickening shampoos het in het algemeen goed doen icm mijn vette haar omdat het haar door het volume toch wat minder tegen mn hoofd aan zit of zo?

Shampoos voor vet haar werken ook natuurlijk maar zijn vaak dan weer niet voedend genoeg en maken mn haar dan wel minder snel vet, maar ook lelijker heb ik het idee

Ik vind deze echt top! Ik moest bijna elke dag mn haar wassen omdat de aanzet heel vettig was terwijl de rest wat droger is en met deze kan ik zeker 3 dagen zonder wassen.

6 likes

Dit klinkt als mijn haar, net ook deze besteld om te proberen! Zo irritant dat ik mijn haar moet wassen (en daarna weer in model krijgen etc) alleen omdat het bij de wortels vettig is

2 likes

Ik ga hem gewoon bestellen en kijken wat het doet voor mijn haar. Dankjewel!

1 like

Bij rechts zijn de voorste plukken stuk korter dan hoe het links eruit ziet. Je eerste plukken links eindigen onder je kin terwijl het rechts halverwege haar gezicht is. Maar misschien paste dat volgens de kapster niet bij je gezichtsvorm? Je kunt ook kijken of je met wat mousse of versteviging je haar iets stugger kan krijgen voor wat volume.

3 likes

Lijkt alsof het rechts ‘ botter’ of recht geknipt is? En idd iets van texturizing spray zou kunnen helpen voor de look

2 likes

Ik ben bezig met mijn haar te laten uitgroeien. Ben klaar met het korte haar en wil graag weer lang haar. Eens in de paar weken zit ik echt van; ik haal alles er weer af. Nu ook weer, het begint te pieken en te irriteren bij mijn oren en nek. echt zo verschrikkelijk irritant.
Het is al een stuk langer dan dat het was maar ik kan eigenlijk niet wachten tot het moment daar is dat ik er extensions in kan laten zetten.

Ik heb sinds gisteren een ‘sombre’ in mijn haar, zo noemt de kapster het haha, ken er niks van. Ik gebruik nu de ogx shampoo van Kruidvat, moroccan oil. Maar ik wil nu investeren in een betere shampoo die mijn kleur helpt te behouden. Bij de aanzet wordt m’n haar vrij snel vet, iemand tips voor een shampoo en bijhorende conditioner? Dankjewel

1 like

Ik denk dat de pony/lok bij jou meer in een overloop naar de rest geknipt is, terwijl bij het plaatje het meer lijkt alsof het ‘korte pony/de rest lang’ geknipt is. En misschien heeft het plaatje wat dikker/stugger haar, wat je zelf misschien iets meer zou kunnen bereiken met haarpoeder. Maar ik vind het wel mooi, hoe het bij jou geknipt is!

2 likes

Ik ben nu net over de oren heen met mijn zijkanten, aan de kant waar mijn langere stuk haar zit heb ik er ook wel last van maar minder. De kant die open is bij de oren doe ik nu maar beetje bobbypins in schuiven. Het haar in mijn nek die gaat echt alle kanten op, vooral als ik weer even krom heb gezeten dan staat het recht op. :") tips hiervoor zijn welkom. Denk misschien beetje met wax werken? zit daar de hele tijd aan te draaien ook (Een tik).

doel uit eindelijk gaat een wolf cut zijn. Heb best dun haar dus ik wil sowieso wat voller laten gaan maken met extensions enzo. Voor ertussen als het lang genoeg is dan wil ik wel heel graag alweer een pony. want ik wil geen bloot voorhoofd.

4 likes

Geen verstand van haar, maar zou je niet van een zeer korte wolf cut naar een langere variant kunnen en dan is de tussentijd steeds op bepaalde plekken extensions laten kunnen plaatsen? Ik zag dat Halsey zoiets had maar dan een beetje meer mullet-achtig.

2 likes

Ik heb ook werkelijk geen idee of dat al kan. heb nu boven op best al wel wat langer haar maar dat gooi ik naar rechts nu de hele tijd. Mijn nek heeft de kapster een maandje geleden nog bijgewerkt (Net voor de lockdown) maar ik twijfel of ik niet gewoon laat bijwerken mijn nek en dat later laat uitgroeien, of dat ik nu een mullet ga laten staan.

4 likes

Ja ik heb dus twee kruinen er zitten :roll_eyes: lijkt inderdaad beetje op dwarrels als je zit te draaien hahaha.

3 likes

I woke up like this. Ik probeer nu een poging om het weer lang te laten groeien en heb nog steeds momenten dat ik er weer een groot stuk af wil halen. Maar dan scheer ik mijn undercut weg en ben ik weer genezen van die drang om er flink wat lengte af te halen. De mullet is zelf verdwenen.

Alleen nu heb ik dat een stukje van mijn pony steeds naar de zijkant wit. :’)

1 like

Ik heb hem binnen! Heb hem nog maar twee keer gebruikt dus kan er nog niet echt iets over zeggen, maar ik heb wel het idee dat het helpt. Draag nu buiten bijna altijd een muts en normaal gesproken moet ik dan elke dag mijn haar wassen, nu om de dag gedaan. En ik heb ook het idee dat mijn haar opeens veel meer volume heeft? Dat vind ik eigenlijk nog een opvallender resultaat dan het minder snel vet worden. Heb jij dat ook?

1 like