Haar/ kapsel topic #1

Als stylingborstel is deze wel echt heel erg fijn. Maar ik gebruik hem niet direct na het douchen, ik wacht altijd tot mijn haar bijna droog is.

2 likes

Dankjullie!!!

4 likes

Heb deze een maand gehad en echt killing voor je haar, kei droge dode plukken :sob:

1 like

Mijn haren zijn afgebroken en ik denk dat het door verven komt 🥲 Ik wil wel brunette blijven dus zit te twijfelen om met hennaplus creme te gaan werken. Iemand daar ervaring mee? Het schijnt iniedergeval veel minder schadelijk te zijn dan drogisterij meuk en zelfs uitwasbaar.

1 like

Hele late reactie sorry! Ik heb nu zelf (waarschijnlijk) corona dus kan nu helemaal niets haha. Bedankt voor je tip!

Zit er aan te denken om bij de groothandel zelf een donkerdere toner te kopen, mocht iemand nog aanraders hebben. En anders één kleur over mijn haar heen te zetten. Ik ga eens op onderzoek uit.

1 like

Ik heb na heel veel onzekerheid en verschillende manieren om het te verbergen een afspraak gemaakt voor een haarstuk. Mijn hoofdhuid op de kruin van mijn hoofd en is altijd zo zichtbaar dat ik het niet los kan dragen, door het verven is het nu ook afgebroken en het is gewoon niet leuk meer. Ik vind het een grote stap, maar kan ook niet wachten om mezelf eens echt zelfverzekerd te voelen en zonder zorgen mijn haar los kan dragen.

21 likes

Heeft iemand een tip voor een goede volume spray die qua ingrediënten cg proof is? (Dus liefst zonder sulfaten, siliconen)

2 likes

Het heeft bij mij geen effect, maar het heeft het ook niet erger gemaakt! Het enige wat bij mij helpt tegen jeuk is echt niet met nat haar gaan slapen, zelfs als het een klein beetje vochtig is is het de volgende dag al verschrikkelijk

2 likes

Dat doe ik eigenlijk nooit dus dat is het niet bij mij. Maar bedankt voor je reactie!

Volgens mij is deze CG:

Vanochtend voor het eerst geprobeerd, alleen op mn haarwortels en ik ben echt verrast door het volume!

Syoss Keratine is ook heel fijn maar volgens mij niet meer CG

3 likes

Welke kleur heb je nu?

1 like

Een fijn kappersmerk shampoo en conditioner. Graag zo ‘clean’ mogelijk en zonder onnodige toevoegingen. Iemand tips? Ook niet zo duur :slight_smile:

3 likes

Denk dat je in het haar / kapsel topic meer info kunt vinden.

2 likes

Ik ga me donderdag lekker laten pamperen weer bij de kapper, wil het koper laten kleuren en weer een pony

8 likes

Kevin Murphy bevalt mij heel goed

2 likes

Iemand hier zoiets weleens gedaan? Dit lijkt me echt heel vet, maar ik durf niet zo goed. Ik heb zelf dik donkerbruin haar met wat slag erin, ongeveer op schouderlengte nu.

En nog een vraag. Ik zie steeds meer grijze haren dus ik wil mijn haar dan gelijk verven in een iets donkere tint dan mijn eigen haarkleur. Maar ik heb wat psoriasis plekjes op mijn hoofdhuid. Iemand hier bekend mee of dat goed gaat met verven? Of beter een spoeling? @Rozecoupeschaar mss heb jij tips?

2 likes

Ik heb zelf nog nooit iemand met psoriasis op hun hoofdhuid gehad voor het verven. Ik weet het dus eerlijk gezegd niet. Ik zou dan het merk bellen waar wij mee werken om te vragen wat wel en niet kan. Wat sowieso kan is met een coupe soleil muts en dikke plukken verven, dat komt dan namelijk niet op de hoofdhuid, dus dat zou je ook kunnen overwegen.

Heel vet kapsel trouwens! Maar hou er wel rekening dat als je het weer wil laten aangroeien, je altijd met lengte verschillen zit of alles op die korte lengte moet knippen.

1 like

Ik heb psoriasis op mijn hoofdhuid en nooit last gehad! Soms is het wat jeukeriger na het verven, maar dat is maar een paar dagen. De psoriasis zelf wordt in elk geval nooit erger.

2 likes

Tipje voor de langharigen met droge punten onder ons: Voedend Haarmasker | Dille & Kamille echt 9/10! Vorige week gekocht en gebruik het bij elke wasbeurt, haar heeft echt een mooie glans en goed doorkambaar!!

5 likes

Ik heb m’n haar wel in verschillende stijlen wat opgeschoren gehad. Jaartjes geleden met halflang haar een sidecut, toen ik vanaf gemillimeterd m’n haar liet groeien heb ik de nek en zijkanten nog opgeschoren gehad. Ik zeg doen!

2 likes