Ik heb psoriasis en een undercut en verf het verder ongeveer elke 2 maanden met kappersverf. Ik zou het gewoon doen.
Ik vind Maria Nila heel fijn!
Heeft iemand de Dyson Airwrap? En hoe bevalt ie? Ik heb schouderlang fijn/dun haar en een gewone föhn maakt mijn haar zo droog en pluizig. Is het ook fijn om mee stijl te föhnen? Ik hoop dat ik dan ipv een föhn, krultang en stijltang gewoon met 1 tool kan doen. Zie veel reviews van bloggers enzo maar helft is gesponsord denk ik.
Ik vind hem heel fijn! Heb de versie voor lang haar. Ik gebruik het opzetstuk om het echt helemaal stijl te maken niet vaak, dus daar kan ik niet echt iets over zeggen. Maar de ronde borstel en de opzetstukken voor krullen vind ik wel fijn! Het enige nadeel vind ik eigenlijk dat je haar er een beetje vochtig voor moet zijn en dus niet helemaal droog. Ik was mân haar maar 1 keer per week, dus als ik dan op dag 4 bijvoorbeeld krullen wil maken kan dat niet meteen op droog haar. Maar dat is opzich makkelijk op te lossen door je haar een beetje nat te sprayen met een plantenspuit haha, dus niet echt een mega nadeel ofzo.
Maarja, het is wel duur, en met een normale krultang kun je ook krullen maken. Het grootste voordeel vind ik dat het minder hitte gebruikt en je inderdaad zoals je zelf al zegt 1 tool hebt voor meerdere dingen.
Oh top dank je voor je reactie! Vooral inderdaad minder hitte lijkt me met mijn droge haar beter. Dat je haar nat moet zijn is niet zo erg, ik was het om de dag ongeveer dus als ik het daarna gelijk in model kan föhnen/stylen is dat prima.
Ik ga er nog eens over nadenken haha.
Ik weet niet of je in de buurt van Utrecht woont of er weleens komt, maar in Hoog Catharijne is er zoân Dyson kiosk dus misschien kun je hem daar een keer proberen? Neem aan dat ze hem daar ook gewoon hebben. Volgens mij zijn (of waren) er ook stands in de Bijenkorf
Ja toevallig ga ik straks even bij de Bijenkorf checken of ze hem hebben hahah
Ik gebruik mijn airwrap echt bijna iedere dag, ik ben niet zoân held met haar krullen ed. en met dit ding is het echt easy peasy. Mijn haar ziet er nu altijd uit alsof ik net van de kapper kom en het is minder schadelijk voor je haar dan telkens met een krultang krullen. Ik gebruik het borstel opzetstuk (om stijl te maken dus) ook vaak om mijn haar even snel die gepolijste look te geven. Je moet even uitproberen wat met betrekking tot de krullen voor jouw haartype goed werkt, bij mij is dat met vochtig haar werken en ik zet de krullen vervolgens even met een schuifspeldje vast om ze goed in model af te laten koelen. Dan blijft het gegarandeerd goed zitten. Ik gebruik ook nog weleens grote kleefrollers na het krullen voor veel volume, maar dat is meer voor een avondje uit enzo. Al met al ben ik echt heel enthousiast, voor mij zeer zeker het geld waard! Als ie stuk zou gaan zou ik morgen meteen een nieuwe halenđ
Oooh thanks! hahah wat goed. Je hebt me overtuigd. Ik was nog even naar de winkel gegaan om te kijken en hij voelt ook wel echt fijn en de standen etc etc. Dus ik ga hem denk ik toch wel aanschaffen. Ik ben namelijk ook niet zoân held met krullen etc en ik heb nu vrij kort haar maar wil het een beetje mooi los zitten dan moet ik echt föhnen met een borstel en daarna stijlen etc. waardoor ik eigenlijk altijd maar een staartje maak ofzo want dat vind ik te veel gedoe anders. Dit leek me idd veel handiger. Komend weekend maar even cadeau doen aan mezelf
En @Drawster hebben jullie nog tips voor het maken van krullen? Die zakken bij mij namelijk wel heel snel uit met de airwrap. Ik heb laatst mousse gebruikt voor het krullen en dat hielp wel wat, maar ik was bang dat mijn haar daar vet van zou worden dus ik had ook maar een klein beetje gebruikt. Misschien volgende keer wat meer doen, maar verder heb ik geen idee. Ik heb ook de lange opzetstukken.
Na de warme stand gebruik ik de koele stand (die cold shot) voor ik de airwrap eruit haal en dan zet ik de krul vast met een roller. Verder eigenlijk hetzelfde als @Drawster. Vochtig haar, rollers en haarspray. Maar misschien werkt het bij jou beter als je haar juist nog wat natter is of juist wat droger is (maar niet helemaal droog natuurlijk haha)? Ik heb geen idee, maar hoop dat je iets vindt dat bij je haar past want het is wel zonde als ze zo snel uitvallen
Heeft iemand ervaring met Monday haircare? Ik zag het vandaag voor het eerst staan in de AH en was hyped door de verpakking.
Wat vinden jullie de beste haarborstel die gentle is met het uitkammen van klitten en ook een beetje betaalbaar is? Heb het idee dat ik al snel haren uit mân hoofd trek met het borstelen
Sinds een paar dagen heb ik een Tangle Teezer wet Detangler en vind het tot nu toe heel fijn. Het voelt als een zachte borstel en mijn haar glijdt er doorheen. Het is ook speciaal om nat haar mee uit te kammen, maar kan ook op droog haar.
Tangle teezer inderdaad!
heb je de curly girl method al eens bestudeerd
Is het een idee een andere kapper te zoeken? Iemand die meer mee denkt wat de mogelijkheden zijn?
Ik zeg ook de tangle teezer wet brush. Al jaren mijn favoriete borstel, gebruik hem ook op droog haar
Dit is mijn korte everyday techniek, alleen föhn ik mijn haar veel korter met het normale föhn opzetstuk zodat het haar vochtiger blijft om het goed te kunnen krullen. Mijn ervaring (en dus van vele anderen) is dat met vochtig haar werken beter blijft zitten! Dus haar föhnen tot 70/80% droog (of natspuiten) en dan krullen met de krul opzetstukken. Het mag best wel wat nat zijn. Afhankelijk van je haar is het dunne opzetstuk beter voor echt meer krullen krullen en de dikke voor meer een golvende/wavy/uitgezakte krul look. Even met de heetste stand en dan nog even met de koude stand (dus de knop omhoog geduwd houden) om de krul te âsettenâ. Dan zet ik de krul vast op mijn hoofd met een schuifspeldje. Dus per plukje krullen, gelijk vastzetten. Als je klaar bent haarlak erover en vlak voordat ik iets ga doen allemaal eruit halen, haarolie erin en het uitschudden. Hoe langer je de schuifspeldjes in laat zitten, hoe beter het resultaat. Ik doe dus altijd eerst mijn haar en daarna mijn make-up. Soms doe ik als ik bijvoorbeeld 's avonds een etentje heb, 's middags mijn haar alvast.
Dit is mijn ik ga een avondje uit of heb een gelegenheid techniek. Of dus eigenlijk precies hetzelfde als de schuifspeldjes versie, alleen rol je er na het krullen een kleefroller in om de krul zo mooi volumineus te laten af koelen en zet je deze vast met een speldje. Ik gebruik zelf 48mm kleefrollers, gewoon bij bol gekocht.
De enige haarproducten die ik gebruik zijn de Olaplex bond smoother (6), haarlak (de bekende LâorĂ©al Elnett) en een haarolie. Hoe meer product, hoe zwaarder en hoe moeilijker de krul blijft zitten. Bij mij althans. Een ander heeft weer meer behoefte aan wat body in het haar dus bijv. met mousse (ben je bang voor vet haar kan je dat weer oplossen met droogshampoo).
Op YouTube zijn er echt talloze tutorials te vinden met allerlei haarroutines, het loont echt om er een paar te gebruiken en te experimenteren. De airwrap is een topding, maar haar blijft haar en het is geen wondermachine. Hopelijk heb je hier wat aan!
En een fohnborstel om het sneller te stylen? Met een product tegen pluis misschien