Wil je uitwasbaar of niet?
Dat weet je dan zelf ook al wsl maar manic panic vond ik vreselijk. Kussen zat eronder, met regen liep het uit. Never nooit meer
Echte panic dus. Ik had dat ook met de roze haarverf van dat merk.
Ik weet inderdaad dat de houdbaarheid van Manic Panic om te huilen is, maar weet zo geen alternatief.
Arctic Fox, Lime Crime, Pulp Riot, Good Dye Young, Crazy Colour, Attitude Hair Dye, Hermanâs Amazing Hair Color zijn een aantal merken met felle kleuren.
En als je iets wilt wat écht blijft zitten (en er niet zomaar uitwast) dan Goldwell Elumen.
Thanks voor de antwoorden! (hier kan ik wat mee en ga verder op onderzoek!)
Ben ik weer na een tijdje⊠ik gebruik nu dus de Mielle haarolie 2x in de week voordat ik mijn haren was. Ik masseer het in en laat het dan ongeveer 2 uurtjes intrekken en was dan mijn haren. Maar ik heb na het wassen dus erg veel haren in het doucheputje. Dit had ik voordat ik begon met het olieën van mijn haren niet. Herken jij dit? Ik durf het bijna niet meer te doen maar lees ook weer bij Thehealtyhur op instagram dat het voor kan komen bij het starten. Maar aangezien ik een paar jaar terug extreem veel haren ben verloren durf ik het bijna niet meer.
Iemand andera die dit herkend?
Maar als het nu mooi zit, hoef je het toch morgen niet te föhnen? Steek je het mooi (half) op en klaar ben je.
Oh wat gek. Nee dit herken ik niet! Wanneer borstel je je haar? En hoe vaak was je je haren, naast de olie-dagen?
Ik heb altijd wel wat haaruitval, dat is ook normaal, maar niet opvallend meer op mân olie dagen zegmaar.
Ik kan me voorstellen dat het kan bij de start omdat je dus je hoofdhuid masseert en daardoor ook de doorbloeding daar verbetert. En dat zwakke of dode haarzakjes daarmee mee gaan. Maar als je je er niet gerust bij voelt, dan zou ik het houden bij een keer per week.
Ik borstel het in de ochtend en in de avond. En op oliedagen voordat ik de olie in mijn haar masseer. Ik was het maar twee keer in de week en dat is dus ook wanneer ik de olie gebruik. Ja wat jij dus zegt geeft Thehealthyhur ook als verklaring. Dat deze haren al in de âuitvalstandâ zijn en uiteindelijk op een later moment alsnog uitvallen. En door het masseren met olie deze haren dus los komen. Ik had twee flesjes gekocht (want aanbieding) en de eerste is nu half leeg. Misschien maak ik ze wel op om te zien of het verbeterd. Dankjewel voor je reactie in ieder geval!
Ready om er bijna 10 cm af te knippen vandaag. Letâs gooooo.
Mijn hoofdhuid onder mijn haar is de laatste tijd heel geĂŻrriteerd (droog, jeukt een beetje en heeft soms ook een licht branderig gevoel) en elke shampoo die ik probeer lijkt het even beter te maken, en daarna erger. Heeft iemand aanraders? Ik gebruikte vroeger weleens aesop calming shampoo maar die lijkt niet meer te koop te zijn. Ik dacht ook aan misschien iets van Lush.
Ik gebruik nu bijna 2 maanden dermocalm shampoo van Kerastase en ben echt zo blij. Had voorheen hetzelfde als wat jij hebt, een maandje een goed resultaat en dan weer terug bij af, maar bij deze heb ik dat (nog) niet.
Thanks! Heb gelijk deze shampoo besteld, hopelijk helpt het even goed als bij jou.
Naar de kapper⊠Als mijn hoofdhuid zo is dan laat ik het uitdunnen zodat er weer lucht bij kan. Verder gebruik ik die haverlijn van Garnier als shampoo.
Aan Lush moet je echt niet beginnen als je een gevoelige hoofdhuid hebt, hun shampooâs zitten vol parfum en dat wil je nu zeker niet!
Naast de shampoo die geadviseerd werd raad ik aan je hoofdhuid 's nachts goed in te ameren met Jojobaolie (puur, dus niet van Holland en Barret maar bijv. Natural Heroes). Dat kalmeert en voed je huid, is ook heel goed voor je haar en het wast heel gemakkelijk uit.
Eucerin | DermoCapillaire Kalmerende Urea Shampoo vind ik een fijne shampoo voor als je last hebt van een droge, jeukerige hoofdhuid. Ik wissel deze af met guhl shampoo. Ik zoek nog wat anders ipv guhl shampoo, maar maak eerst deze flessen op.
Productadvies shampoo - Dr. Jetske Ultee (dr-jetskeultee.nl) Hier staan nog wel meer fijne opties tussen trouwens. Ook wel wat goedkopere.
Voor de mensen met fijn haar dat snel vet wordt, welke producten gebruiken jullie bij het stylen? Ik ben wat aan het kijken voor een hitte beschermer en een volume spray maar het duizelt echt al die opties. Ik zat ook al wat te zoeken hier, maar kon in elk geval voor de hitte beschermer niet iets vinden.
Als ik mijn haar föhn (maar dat doe ik eigenlijk alleen in de wintermaanden) dan gebruik ik deze van Andrélon, heeft volume en ook Heat protection.
Maar eigenlijk als die fles ooit op is dan wil ik het serum met heat protection en de air dry cream van JVN kopen, want volgens mij werken die echt goed! De air dry cream voor volume en het serum als Heat protector.
En ik gebruik tussen wasbeurten door als ik mijn haar wat te slap of vet vindt een droog shampoo in compact poeder vorm (deze)
Lâincroyable Blow Dry van Kerastase vind ik heel fijn. Maakt niet zwaar of vet en zorgt bij mij voor een goeie hold.
@appa en @Zitzak bedankt voor de tips! Ik ga op zoek.
Kom ik er iets na het föhnen achter dat ik allemaal afgebroken haren heb. Nu moet ik dat met die borstel nog wel oefenen en zat die wel een paar keer vast maar zoveel stukke harenđ„Č Weet niet of ik nog wel zin heb in oefenen, haha
Hier ben ik ook echt heel benieuwd naar. Als ik ook fotoâs zie van de zijkant/bovenkant van mijn hoofd dan ziet het er ook zo dun uit