Haar/ kapsel topic #1

Ik gebruik sinds een paar maanden regelmatig olie en zo’n hoofdhuidborstel. Heb wel het idee dat het iets doet qua dat ik minder haaruitval heb en het lijkt iets voller ook.

Heb ook wel eens van die haargummies gebruikt van Kruidvat, maar dat vond ik geen succes. M’n haar ging er sneller door groeien, maar toen ik er eenmaal mee stopte, kreeg ik veel meer haaruitval dan normaal.

1 like

Ik wissel die van Olaplex en een simpele van Kruidvat af. Die van Kruidvat masseer ik op m’n hoofdhuid 1x per week ‘s avonds voor ik ga slapen (en dan ‘s ochtends m’n haar wassen) en die van Olaplex is eigenlijk alleen omdat ik het een paar keer geblondeerd heb. En die hoofdhuidborstel gebruik ik eigenlijk altijd als ik m’n haar was. Beetje zachte rondjes draaien als ik er conditioner in heb zitten.

2 likes

Beetje een gekke vraag, maar wie weet is iemand hier kapper en/of weet het antwoord: ik ben gestopt met het verven van mijn donkerbruine haar. Heb al sinds m’n 20e grijze haren (nu 32) en ben een beetje klaar met verven / vind 't eigenlijk best tof, die zilveren highlights. Nou zat ik er een beetje over na te denken, zilver… goud… ik draag gouden sieraden.

Als ik nou straks een warme blonde kleurspoeling doe, blijft m’n donkerbruine haar dan donkerbruin en de zilveren haren blond / “goud”?

Of werkt dat niet zo? En fade dat er dan langzaam uit of moet ik dat ook weer laten uitgroeien?

2 likes

@Pienchi ik heb hier wel vaker gepost over dat ik mijn haren al jaren behandel met olie, moet je ff terugzoeken in mijn posts hier ff op m’n naam klikken en dan m’n geplaatst berichten in dit topic! Miss helpt dat al wat

Mielle haarolie gebruik ik iig, maar niet perse voor voller haar

2 likes

Ja dat is die mielle haarolie dus ook waar ik naar refereer, rozemarijn en munt

2 likes

Grijs haar heeft geen pigment meer en is stugger en daardoor heel lastig te verven. Het zal de verf simpelweg niet opnemen en al helemaal niet bij verf uit de drogist. Ik zou hiervoor naar de kapper gaan die wel goed spul heeft en je kan helpen.

1 like

Ja ik doe het juist op m’n hoofdhuid alleen! Ik masseer het erin

2 likes

Btw mijn doel is gezonder haar en minder jeuk. En gezonder haar heb ik er zeker van! Of het iets met je haargroei doet durf ik niet zeggen bij mij persoonlijk, heb van mezelf al veel en dik haar. Weet wel van vriendinnen die ik het heb aangeraden dat zij verschil merken na een lange tijd + op TikTok gaan heel veel video’s erover, vooral rozemarijn olie en rozemarijn water. Dat dat echt werkt!

Die Mielle olie kun je bij Kruidvat krijgen voor 9,99 maar omdat het nu zo gehypt wordt is die minder goed beschikbaar. Heb er laatst nog een gevonden

1 like

Etos verkoopt 'm ook voor 10,29 oid. Via de website kon ik zien dat ze 'm in de buurt nog toevallig op voorraad hadden bij 1 vestiging

1 like

Huh maar ik verf al 20 jaar m’n haar, soms met drogistverf, meestal kapper, en mijn grijze haren zijn dan wel gewoon gekleurd? Waarom zou dat dan ineens anders zijn als het er meer zijn? Er zijn toch vet veel mensen met grijs haar die het verven?

Dit roept heel veel vragen bij me op, hahahaha. Sorry.

2 likes

Oke dat kan. Dit is puur gebasseerd op kennis. Doe ermee wat je wil en succes met het verven van je haar

2 likes

Ik ben ERG excited over de nieuwe shampoo/conditioner die ik heb gekocht, Redken Acidic Bonding. Misschien ben ik een snob, maar het verschil met drogisterij producten is voor mij zo groot.

4 likes

Ik heb deze een half jaar geleden ofzo ook gekocht op aanraden van de kapper en ik merk ook wel echt verschil. Sinds ik deze shampoo en conditioner gebruik voelt m’n haar echt een stuk beter aan. Wel jammer dat 't zo duur is :sweat_smile:

1 like

Eh het voelt alsof je dit een beetje bozig of kortaf zegt, maar misschien interpreteer ik dat verkeerd. Ik stel gewoon vragen uit nieuwsgierigheid en trek niet in twijfel wat je zegt verder, of dat je weet waar je het over hebt. Of dat was in elk geval helemaal niet hoe ik het bedoelde. Was gewoon verbaasd, that’s all.

@pastelzwart Dankjewel voor de uitgebreide toelichting. Heb het zelf nooit zo gemerkt dat m’n grijze haren niet pakten, dus misschien heb ik gewoon geluk gehad. Ik zal het ook nog even aan m’n kapster vragen, maar in principe is het niet iets wat ik per se wil hoor, zat er gewoon over na te denken. Zovan: hoe cool zou 't zijn als je geen “silver hair” had maar goud. :laughing:

6 likes

Ik ben een aantal weken geleden begonnen met het masseren van mijn hoofdhuid met olie (1x per week), en merk dat ik dan na het masseren ook allemaal losse haren eruit kan halen als ik het met mijn vingers doorkam. Ik denk inderdaad dat deze al op het punt stonden om uit te vallen. Maar je bent dus niet de enige!

1 like

Ja toch!? Ik denk alleen dat als ik er weer heel veel werk aan zou hebben ik het niet ga doen hoor, ik ben niet voor niets gestopt met verven en dan heb ik straks weer te maken met een uitgroei. Ik dacht als er nou een optie is zoals een kleurspoeling die langzaam weer vervaagt ofzo dan kan je 't een keer proberen en anders wordt 't gewoon langzaam champagne en weer zilver na paar keer wassen ofzo. Maar kan me helemaal voorstellen dat dat dus niet werkt vanwege wat jullie al zeiden idd.

1 like

Mij is volgens mij ooit door @Rozecoupeschaar verteld dat grijs haar juist heel goed verf pakt.

1 like

Aah bedankt voor je reactie! Ik heb het ook als ik mijn haar niet olie. Dus het zal ook wel de periode zijn ofzo!

3 likes

Nee is heel verschillend. Ik moest zelf even terug lezen wat ik had gezegd want kon me dat niet voorstellen. Maar dat bericht toen ging over grijs haar blond verven. Dat grijs makkelijker blond verven is dan vanuit bruin naar blond of zwart naar blond.

Voor grijs haar te laten dekken moet je in principe altijd een (dubbel) grijsdekkende verf gebruiken met 6% of 9%. Als het met een pakje van de drogist goed dekt heb je altijd geluk gehad. Ik heb dit regelmatig anders gezien (vlekken, niet gedekt op grijs maar wel op de rest en noem maar op). Maar het is zo verschillend hoe grijs haar dekt dat ik zou aanraden er gewoon mee naar de kapsalon of groothandel te gaan voor advies.

@Lakshmana je zou best een spoeling of toner kunnen proberen, kan juist een gaaf effect geven als niet alles heeft gepakt. Vaak blijft er dan alleen een mooie gloed over die inderdaad weer vervaagd. Maar dat weet je kapper je goed uit te leggen! En goud of champagne toners bestaan zeker. Ook in gekleurde shampoo of conditioner die zo’n gloed geven.

4 likes

Heeft iemand hier tips voor een 2 goede föhns? Ik gebruik altijd een normale föhn om m’n haar droog te blazen en dan daarna dit ding om het een soort kapper achtige blow dry te geven.

Ivm schade in mijn huis zijn beiden stuk en ik mag van mijn verzekering dus nieuwe kopen en het bonnetje indienen. Budget hebben ze niet echt gegeven en de verzekering hoefde ook niet te weten welke föhns ik nu had, dus heb niet perse een budget maar het moet ook niet te gek worden natuurlijk…

Ik heb alleen geen idee waar op te letten of wat nu momenteel echt goede fijne föhns zijn? Ik heb heel lang haar, wil graag dat het goed en snel droog is, maar wil het ook makkelijk een beetje mooi laten vallen door wat slag te maken met zo’n borstelfohn. Zijn er föhns die dit 2 in 1 hebben zodat ik geen 2 losse meer nodig heb? Wat is heel fijn qua borstel? Of welke droogt juist snel? Ik heb echt geen ideeee haha.

1 like