Nee is heel verschillend. Ik moest zelf even terug lezen wat ik had gezegd want kon me dat niet voorstellen. Maar dat bericht toen ging over grijs haar blond verven. Dat grijs makkelijker blond verven is dan vanuit bruin naar blond of zwart naar blond.
Voor grijs haar te laten dekken moet je in principe altijd een (dubbel) grijsdekkende verf gebruiken met 6% of 9%. Als het met een pakje van de drogist goed dekt heb je altijd geluk gehad. Ik heb dit regelmatig anders gezien (vlekken, niet gedekt op grijs maar wel op de rest en noem maar op). Maar het is zo verschillend hoe grijs haar dekt dat ik zou aanraden er gewoon mee naar de kapsalon of groothandel te gaan voor advies.
@Lakshmana je zou best een spoeling of toner kunnen proberen, kan juist een gaaf effect geven als niet alles heeft gepakt. Vaak blijft er dan alleen een mooie gloed over die inderdaad weer vervaagd. Maar dat weet je kapper je goed uit te leggen! En goud of champagne toners bestaan zeker. Ook in gekleurde shampoo of conditioner die zo’n gloed geven.