Ja dat is die mielle haarolie dus ook waar ik naar refereer, rozemarijn en munt
Grijs haar heeft geen pigment meer en is stugger en daardoor heel lastig te verven. Het zal de verf simpelweg niet opnemen en al helemaal niet bij verf uit de drogist. Ik zou hiervoor naar de kapper gaan die wel goed spul heeft en je kan helpen.
Ja ik doe het juist op mân hoofdhuid alleen! Ik masseer het erin
Btw mijn doel is gezonder haar en minder jeuk. En gezonder haar heb ik er zeker van! Of het iets met je haargroei doet durf ik niet zeggen bij mij persoonlijk, heb van mezelf al veel en dik haar. Weet wel van vriendinnen die ik het heb aangeraden dat zij verschil merken na een lange tijd + op TikTok gaan heel veel videoâs erover, vooral rozemarijn olie en rozemarijn water. Dat dat echt werkt!
Die Mielle olie kun je bij Kruidvat krijgen voor 9,99 maar omdat het nu zo gehypt wordt is die minder goed beschikbaar. Heb er laatst nog een gevonden
Etos verkoopt 'm ook voor 10,29 oid. Via de website kon ik zien dat ze 'm in de buurt nog toevallig op voorraad hadden bij 1 vestiging
Huh maar ik verf al 20 jaar mân haar, soms met drogistverf, meestal kapper, en mijn grijze haren zijn dan wel gewoon gekleurd? Waarom zou dat dan ineens anders zijn als het er meer zijn? Er zijn toch vet veel mensen met grijs haar die het verven?
Dit roept heel veel vragen bij me op, hahahaha. Sorry.
Oke dat kan. Dit is puur gebasseerd op kennis. Doe ermee wat je wil en succes met het verven van je haar
Ik ben ERG excited over de nieuwe shampoo/conditioner die ik heb gekocht, Redken Acidic Bonding. Misschien ben ik een snob, maar het verschil met drogisterij producten is voor mij zo groot.
Ik heb deze een half jaar geleden ofzo ook gekocht op aanraden van de kapper en ik merk ook wel echt verschil. Sinds ik deze shampoo en conditioner gebruik voelt mân haar echt een stuk beter aan. Wel jammer dat 't zo duur is
Eh het voelt alsof je dit een beetje bozig of kortaf zegt, maar misschien interpreteer ik dat verkeerd. Ik stel gewoon vragen uit nieuwsgierigheid en trek niet in twijfel wat je zegt verder, of dat je weet waar je het over hebt. Of dat was in elk geval helemaal niet hoe ik het bedoelde. Was gewoon verbaasd, thatâs all.
@pastelzwart Dankjewel voor de uitgebreide toelichting. Heb het zelf nooit zo gemerkt dat mân grijze haren niet pakten, dus misschien heb ik gewoon geluk gehad. Ik zal het ook nog even aan mân kapster vragen, maar in principe is het niet iets wat ik per se wil hoor, zat er gewoon over na te denken. Zovan: hoe cool zou 't zijn als je geen âsilver hairâ had maar goud.
Ik ben een aantal weken geleden begonnen met het masseren van mijn hoofdhuid met olie (1x per week), en merk dat ik dan na het masseren ook allemaal losse haren eruit kan halen als ik het met mijn vingers doorkam. Ik denk inderdaad dat deze al op het punt stonden om uit te vallen. Maar je bent dus niet de enige!
Ja toch!? Ik denk alleen dat als ik er weer heel veel werk aan zou hebben ik het niet ga doen hoor, ik ben niet voor niets gestopt met verven en dan heb ik straks weer te maken met een uitgroei. Ik dacht als er nou een optie is zoals een kleurspoeling die langzaam weer vervaagt ofzo dan kan je 't een keer proberen en anders wordt 't gewoon langzaam champagne en weer zilver na paar keer wassen ofzo. Maar kan me helemaal voorstellen dat dat dus niet werkt vanwege wat jullie al zeiden idd.
Mij is volgens mij ooit door @Rozecoupeschaar verteld dat grijs haar juist heel goed verf pakt.
Aah bedankt voor je reactie! Ik heb het ook als ik mijn haar niet olie. Dus het zal ook wel de periode zijn ofzo!
Nee is heel verschillend. Ik moest zelf even terug lezen wat ik had gezegd want kon me dat niet voorstellen. Maar dat bericht toen ging over grijs haar blond verven. Dat grijs makkelijker blond verven is dan vanuit bruin naar blond of zwart naar blond.
Voor grijs haar te laten dekken moet je in principe altijd een (dubbel) grijsdekkende verf gebruiken met 6% of 9%. Als het met een pakje van de drogist goed dekt heb je altijd geluk gehad. Ik heb dit regelmatig anders gezien (vlekken, niet gedekt op grijs maar wel op de rest en noem maar op). Maar het is zo verschillend hoe grijs haar dekt dat ik zou aanraden er gewoon mee naar de kapsalon of groothandel te gaan voor advies.
@Lakshmana je zou best een spoeling of toner kunnen proberen, kan juist een gaaf effect geven als niet alles heeft gepakt. Vaak blijft er dan alleen een mooie gloed over die inderdaad weer vervaagd. Maar dat weet je kapper je goed uit te leggen! En goud of champagne toners bestaan zeker. Ook in gekleurde shampoo of conditioner die zoân gloed geven.
Heeft iemand hier tips voor een 2 goede föhns? Ik gebruik altijd een normale föhn om mân haar droog te blazen en dan daarna dit ding om het een soort kapper achtige blow dry te geven.
Ivm schade in mijn huis zijn beiden stuk en ik mag van mijn verzekering dus nieuwe kopen en het bonnetje indienen. Budget hebben ze niet echt gegeven en de verzekering hoefde ook niet te weten welke föhns ik nu had, dus heb niet perse een budget maar het moet ook niet te gek worden natuurlijkâŠ
Ik heb alleen geen idee waar op te letten of wat nu momenteel echt goede fijne föhns zijn? Ik heb heel lang haar, wil graag dat het goed en snel droog is, maar wil het ook makkelijk een beetje mooi laten vallen door wat slag te maken met zoân borstelfohn. Zijn er föhns die dit 2 in 1 hebben zodat ik geen 2 losse meer nodig heb? Wat is heel fijn qua borstel? Of welke droogt juist snel? Ik heb echt geen ideeee haha.
Misschien is dit wel veel te veel voor de verzekering, echt geen idee, maar zou je geen Dyson Airwrap kunnen kopen? Die heeft een föhn opzetstuk, een opzetstuk met ronde borstel en nog wat andere opzetstukken. Ik vind hem zelf echt mega fijn.
Haha ja ik heb geen idee⊠ik had zelf wel bedacht dat als een van de twee het ooit zou begeven dat ik dan wilde investeren in een föhn die 2 in 1 is. Omdat ik nu telkens met 2 apparaten loop te klooien. Nou ja nu zijn ze beiden dus niet meer bruikbaar, en zelf zou ik dan dus idd overwegen om zoiets aan te schaffen. Maar omdat het via de verzekering is voelt het dan niet helemaal fijn om dat te doen? Maar ja aan de andere kant is dit niet iets dat ik bewust heb gesloopt/veroorzaakt ofzo en voelt het dus krom om dan weer jaren met 2 apparaten te sjouwen als ik ergens heen ga
Ik heb de Mielle olie ook gekocht en ondertussen 2x gebruikt. Ik had een paar korstjes op mân hoofhuid die steeds terugkwamen omdat ze uitdroogden en jeukten en ik ze telkens terug openkrabte. Door de olie te laten inwerken voor het wassen is de structuur een beetje veranderd waardoor dit veel minder is en die plekjes dus sneller kunnen genezen! Heel blij mee tot nu toe
Van de andere effecten heb ik nog niet veel gemerkt maar krijg het er ook makkelijk uitgewassen enz dus alleen maar positief erover
Euhm ik weet niet of nu hier of in het medisch topic ofzo moet posten maar anyway:
Mijn nichtje heeft luizen en ik heb haar begin deze week gezien. We hebben kappertje gespeeld en geknuffeld Haar mama en broertje hebben inmiddels ook al enkele luizen gevonden. Ik had geen jeuk⊠tot ik het bericht natuurlijk las maar dat kan ook fantoomjeuk zijn!
Ik heb mijn haar al volgesmeerd met conditioner en mijn vriend heeft het met een kam (een gewone fijne want heb geen luizenkam) doorgespit maar niets gevonden. Ik ga morgen om een luizenkam maar zijn er verder nog andere dingen die kunnen helpen, misschien wat home remedies ofzo? Ik ben echt paranoĂŻde nu