Haar/ kapsel topic #1

Appelazijn in huis? Als je dat in huis hebt, mengen met water (denk ik, moet je even googelen) en dat in laten trekken in je haar. Volgens m’n oma werkt het :woman_shrugging:t2: En het kan anders ook geen kwaad voor je haar.

4 likes

Hahah ik hoop dat je verwachtingen uitkomen! Als je vragen hebt, stel ze maar

3 likes

Hoe veel minuten masseer jij je hoofdhuid?
Ik heb zo’n roze rubberen hoofdmasseerborstel. Daar kan je ook je shampoo goed mee op de hoofdhuid schrobben, heerlijk.

Misschien een beetje een domme vraag, maar ik heb morgen een afspraak voor highlights en toner bij de kapper, voor het eerst… heb mijn haar nog nooit professioneel laten verven en heb dus ook geen idee hoe dit werkt, laat het in principe ook niet knippen daar.

Ik was mijn haar zelf dus niet zo vaak, ook ivm krullen, maar het is nu wel wat vettig/slonzig. Heb alleen nu dus geen idee of ik het zelf van te voren moet wassen thuis of dat dit bij de kapper gebeurt? Vind het zonde om het dubbel te doen maar aan de andere kant ook weer gênant als ik met dit haar aankom en ze in principe niet wassen bij alleen verven… hoor graag jullie ervaringen!

Bij mij wassen ze altijd standaard mijn haar tussen de highlights en de toner in. En er wordt ook altijd aangeraden om niet met ‘te schoon’ haar te komen omdat er dan irritatie op je hoofdhuid kan ontstaan.

Ik zou er vanuit gaan dat ze je haar gewoon wassen na het uitspoelen van de verf dus ik zou het niet vantevoren wassen!

2 likes

Je kunt niet verven zonder het uit te spoelen, zelfde geldt voor de toner. En de shampoo is dan het probleem niet. Don’t worry, beetje vies is goed voor het verven en je loopt met gewassen haar de kapper uit.

4 likes

weet iemand wellicht een fijne kapper in Apeldoorn?
Ben nu ik aan het verhuizen ben op zoek naar een nieuwe en gezien mijn haar grow progress vertrouw ik niet alles en iedereen. but the mullet is growing.

Ik vind zelf de Beautyfabriek heel fijn! Ben er vandaag voor het eerst geweest en ben echt heel erg blij met mijn haar! Ze stylen het gelijk ook voor je haha (wel typische krullen, maar vond het zelf wel mooi)

Summary

Ben echt blij met mn haar hahaha, kan weer fresh voor de klas verschijnen
(heb het niet laten verven trouwens hoor, dus let niet op de uitgroei, dat is mn eigen schuld haha)

10 likes

Wow dat is echt prachtig! Love je haar :heart_eyes:

1 like

Ahh lief, dankje! Ik weet alleen niet hoe ze zijn met mullets, maar ik neem aan dat ze daar ook gewoon mee kunnen werken! Vond de prijs/kwaliteitverhouding echt dikke prima!

4 likes

Jaa eens! De Beautyfabriek is echt goed! Ook met kleuren.

1 like

Oeee je had hun al een keer aangeraden volgens mij voor de extensions! Nu is mn haar daar nog echt te kort voor. Ik ga nu echt eens boeken bij ze. Op de een of andere manier ben ik bang met het haar wat ik nu heb laten groeien, om thuis te komen met een kapsel waarvan het verkeerd/tekort is geknipt. dat ik weet opnieuw kan beginnen.

edit; oke beautyfabriek kan pas eind sept gematcht met mijn agenda. nu toch nog even mijn huidige kapster geboekt.

1 like

Heeft iemand hier tips voor zijde/satijnen kussenslopen? En zijn deze erg “warm/zweterig” met slapen?

Ik zag dat Hairlust er ook verkoopt maar deze zijn met bamboe en hun zeggen dat dat koeler is dan zijde/satijn. Maar is dit dan net zo goed voor je haar?

2 likes

Ik heb die van Slip, echt zijde en slaapt heel fijn! Helemaal niet warm of zweterig ofzo.

1 like

Top! Bedankt voor de tip!

2 likes

Als je hierin geïnteresseerd bent, is dit denk ik handig om te weten: Zijde is een stof, satijn is een weefwijze (dus je kan dus Bv katoen geweven satijn hebben, maar ook satijngeweven zijde). Het zweterige komt van de keuze voor de stof: synthetische stoffen zoals polyesther zijn zeeterig/plakkerig. Zijde is een natuurlijke stof en is dus helemaal niet zweterig, wel vrij duur.

5 likes

Ik heb twee van beauty pillow en die vind ik ook helemaal niet zweterig. Moest wel ff wennen aan het materiaal

4 likes

Bedankt voor jullie info @Krekel en @Kurisu !

1 like

Ik ben op zoek naar een stille fohn, bij reviews kom ik telkens op deze Babyliss uit:

Iemand ervaring hiermee, of een tip voor een andere stille(re) fohn?

2 likes

Grrr er blijven nieuwe grijze haren uit mijn hoofd schieten. En grijs worden zelf vind ik niet zo erg. Maar iedere keer steeds opnieuw die sprieten grijze haren bij mijn slapen vooral staat zo onverzorgd.

Bij de kapper verven durf ik niet ivm paniek en angstaanvallen en pakjes haarverf zijn er bij mij altijd zo uit -_-

1 like