Haar/ kapsel topic #1

Ik heb sinds eergisteren een pony voor het eerst in toch minstens 10 jaar. Ik heb slag in m’n haar en een beetje piekerige pony tot aan m’n wimpers ongeveer, en ik vind het leuk als m’n pony een beetje rommelig zit. Nou heb ik het net voor het eerst gewassen en meestal gebruik ik alleen een beetje leave-in en mousse en laat ik m’n haar aan de lucht drogen. Alleen, nu zijn alle plukken een soort van in dezelfde vorm opgedroogd en dat ziet er een beetje stom uit. Dus zoals het bovenste in plaats van het onderste, zegmaar.

image

Ik moet er dus wel iets mee, maar ik ben bang dat het met een stijltang of föhnborstel te ‘netjes’ wordt. Ik heb behalve een fohn geen tools dus kan ook niet zomaar vanalles proberen, dus daarom: heeft iemand tips voor een goeie tool of techniek om die pony toch een beetje te stylen, zonder dat het er te netjes uit gaat zien?

Mijn haar ruikt sinds het geverfd is vaak een beetje verbrand ofzo, is dit een ding? En gast het nog weg? Is nu meer dan een maand geleden

2 likes

Wellicht toch een föhnborstel en daarna volumepoeder erin? Ik probeer mijn curtain bangs iig daarmee te stylen en dat blijft best speels (= niet zo gestyled als ik wil :joy:).
Edit: je zou ipv een fohnborstel je borstel en fohn kunnen pakken

2 likes

Oh volumepoeder is wel een goed idee ja om het wat minder glad te maken! Draai je die borstel dan niet rond? Want ik denk dat je anders zo’n hele bolle pony krijgt?

2 likes

Soms duurt het ook wel eventjes voordat ie goed valt.

1 like

De föhnborstel die ik heb is meer plat dan rond, dus dat valt mee! Ik draai er daarna velcro rollers in om meer volume en rondheid te krijgen, maar mijn bangs vallen ook meer naast mijn gezicht

1 like

Oké Anna Nooshin. Doe gewoon weer een bob net als vorige keer.

4 likes

Oh dat scheelt! Ik ga inderdaad eerst maar eens experimenteren met gewone borstel + föhn en dan kan ik altijd nog een föhnborstel aanschaffen later (:

2 likes

Je hoeft de borstel ook niet per se horizontaal te houden, dan doe je met alle haren hetzelfde, maar je kan hem ook verticaal houden en een soort draai maken zodat je net iets een slag er in krijgt, dan kun je afwisselen qua kant, dan heb je niet zo’n glad, bol, egaal geheel. Snap je wat ik bedoel?! :joy: Anders gewoon op Youtube wat zoeken; styling messy bangs ofzoiets.

Ja volgens mij snap ik wat je zegt! Dat is wel een goeie ja, ik ga eens aan het experimenteren (:

1 like

Hahahaha
Stiekem wil ik al jarenlang een pixie cut maar ik durf gewoon niet

Volgende week ga ik naar de nieuwe kapster! Ben zo benieuwd

4 likes

Waarschijnlijk een superslecht idee maar… een mini vlechtje maken voor een paar uur ofzo? :no_mouth:

1 like

Hahaha wat een leuk idee, ik ga dit in ieder geval één keer proberen

1 like

Misschien een beetje volumepoeder gebruiken? Daar wordt het wat stroever van, dan is het gemakkelijker om een rommelige pony te maken.

4 likes

Wie heeft een aanrader voor droogshampoo voor donker haar ?

1 like

Ik zweer bij batiste

1 like

Klorane!

4 likes

idem. wel oppassen met je handen/nagels door je haar halen gedurende de dag

3 likes

Ik ben blond maar gebruik liever Colab als Batiste. Mijn haar lijkt dan minder dof.

1 like