Haar/ kapsel topic #1

Liever wel ivm paniekaanvallen

2 likes

Als je het gaat verven doe dan donkerbruin en geen zwart. Zwarte haarverf, zeker van de drogist, is echt heel hard qua kleur.
Hou er wel rekening mee dat zeker drogistverf vaak roodtinten heeft, als je al warmte in je haar hebt dan maakt dat niet uit natuurlijk.

Als je liever niet naar een kapper gaat dan is een thuiskapper misschien een idee?

1 like

Ik heb een jaar geleden een groot stuk van mijn haar laten knippen en het kan nu net weer deels vast (was pixie, nu bob op kaaklijn). Ik heb binnenkort een officieel feest en wil het graag laten opsteken maar niet alles kan dus vast. Zou ik alsnog een kapper kunnen benaderen met die vraag?

Vraagje: ik heb haar tot net boven m’n schouder. Afgelopen weken krullen m’n punten naar buiten, waardoor ik net een fities kapsel heb. Ben vandaag naar de kapper geweest in de hoop dat het na een goede knipbeurt weg zou zijn. Dat is niet zo. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

1 like

Voor de steampod gebruikers. Komt de steampod dicht genoeg bij de haar aanzet?

1 like

Mocht @Enthusiasm hem om wat voor reden dan niet willen dan zou ik hem heel graag van je overkopen als je dat nog steeds wilt doen.

1 like

Ik verkoop niks?

2 likes

Ahhh oeps, my bad :see_no_evil:

1 like

Heb je nog tips tegen de jeuk? Ik word er gek van de laatste tijd

Ben gestopt met die gembershampoo van tbs maar heb nog steeds jeuk, echt ellende

3 likes

Misschien heb je dit allang geprobeerd maar ben je al een keer langs de huisarts geweest? Ik heb ooit een keer twee kleine flesjes shampoo voorgeschreven gekregen die ik af en toe gebruikte als het weer begon te jeuken. Nu kan ik mij de laatste keer niet meer herinneren dat ik het nodig heb gehad terwijl het ervoor op een gegeven moment een en al korst van de jeuk was.

5 likes

Ik krijg spontaan weer jeuk nu ik lees erover, haha. Weet niet of t puur door die shampoo komt @monkeyslut maar ik heb ook met periodes jeuk op m’n hoofd en dat bleek eczeem te zijn en daar kreeg ik van de huisarts ook een lotion voor die wel hielp!

1 like

Heeft iemand ervaring met beautyplaza.com om (haar)producten te bestellen?

1 like

Ah lief aanbod van je! Ik ga toch zelf maar nog op zoek.

En @monkeyslut ja ik gebruik dus altijd al olie (die ik ergens hierboven plaatste) in mijn haar, maar dat doe ik sinds die jeuk voortaan óók op mijn hoofdhuid en dat laten intrekken. Dat verzacht de jeuk wel voor een paar dagen! maar niet helemaal. Dus misschien moet ik ook eens naar de HA dan? Heel opvallend want heb dit nooit echt gehad.

1 like

Heb je alleen jeuk, is het wit (droog) op je hoofdhuid, is het rood?

Vooral jeuk! En heb het idee dat er ook schilfers zitten, maar dat ga ik nog even door iemand laten checken.

@Enthusiasm @littlenumbers @Vaski thanks, ik ga maar een afspraak maken bij de dokter.

1 like

Minder makkelijk dan de steiltang die ik hiervoor gebruikte (deze is letterlijk twee keer zo breed), maar zeker nu ik het kammetje eraf heb gehaald vind ik het goed te doen.

Ik denk dat wij een beetje hetzelfde haartype hebben en ik heb een tijdje terug ook een soort van curtain bangs laten knippen en ik was er echt blij mee! Gaf in ieder geval de illusie van meer volume hebben

En vergeet niet dat al die vrouwen bij wie het zo “Flowy” valt waarschijnlijk heel veel doen qua styling haha

Ik vind kort haar wel heel mooi staan btw! Misschien de lengte tot je schouders en dan curtain bangs?

4 likes

Nou ik ben erg lui dus ik doe niks aan m’n haar, maar het zat eigenlijk vanzelf goed. Een foto maken heeft niet zoveel zin omdat het al vier maanden geleden is dat ik het heb laten knippen, ik wil binnenkort wel weer naar de kapper.

Kan mss wel even kijken of ik een foto van toen heb.

2 likes

Als je zo kort doet zou ik de voorkant juist lang laten. Volgens mij is dat heel mooi bij jou voor zover ik dat kan zien! Je kan dan later altijd nog curtain bangs toevoegen.

Ik ga vanavond mijn pony ‘bijknippen’ met de tondeuse van mijn vriend a la dit voorbeeld:
image
Ga ik hier spijt van krijgen?

  • Ja, niet doen!
  • Ja, maar groeit wel weer aan
  • Nee komt helemaal goed

0 stemmers

Edit: sorry voor de stemmers, wilde hem niet anoniem hebben.

1 like

Oh ik kan wel janken echt. Ik had m’n haar zo mooi laten kleuren, rossig blond. En ik dacht met zo’n Wella Fresh Color masker de kleur mooi te houden maar het is echt knalrood op sommige stukken en heel vlekkerig. Kan gelukkig bij de kapper terecht want ik ben er echt ziek van

Samenvatting

3 likes