Haar/ kapsel topic #1

En?? Laat je ons met deze cliffhanger achter?

Nou ik kwam er dus achter dat de tondeuse van mijn vriend niet echt geschikt is. Hij heeft namelijk zoiets en dan aan de voorkant een soort uitklapflap waarmee je een rechte lijn kan ‘tondeuzen’(?)
Ik heb het geprobeerd maar ben daarna verder gegaan met de schaar.
image

6/10, mn haar heeft weleens beter gezeten maar dit was alsnog beter dan in een kappersstoel moeten zitten en tenenkrommende gesprekken moeten voeren met een kapper.

8 likes

Ik vind het vet stoer.

2 likes

Ik gebruik deze n.a.v. tips hier voor ik m’n haar stylen met de steampod. Ik spray dit na het wassen goed over m’n natte haar en kam het dan goed door en laat het opdrogen.

Als ik dan gedurende de week wat plukjes opnieuw wil stylen moet ik het dan eerst weer een beetje insprayen of zit het er dan nog op/in?

6 likes

Kan je met de steampod ook makkelijk krullen maken?

1 like

Ik was net bij Kruidvat en ik dacht daar opeens aan dat populaire bananenmasker dat hier op het forum zo populair is. Heb hem meegenomen, ben benieuwd!

Heeft iemand hier toevallig ook de watermeloenvariant geprobeerd? Is dat masker ook fijn?

Overigens nu een actie: 1+1!

1 like

Ja ik heb de watermeloenversie, echt heel fijn die! Lijkt mijn haar echt wat te verstevigen. Gebruik ook de shampoo en conditioner ervan en die zijn ook top! En ruikt zo lekker

2 likes

Mijn haar is denk ik nog maar de helft van wat het ooit was door zwangerschap en auto-immuumziektes. Nu ben ik het goed aan het verzorgen maar ik zie op instagram allemaal voor en na filmpjes van meiden die hun haar en hoofdhuid behandelen met olie. Hun haar is prachtig en vol. Is dit echt mogelijk? Zoja welke olie is geschikt hiervoor?

Ik zag dat eentje zelf een mengsel maakt van jojobaolie, castorolie, druivenpitolie, pepermuntolie en rozemarijnolie. Maar dat klinkt zo heftig!

2 likes

The ordinary heeft een haarserum in het assortiment, misschien is die wat voor je? Niet te duur, dus misschien wel de moeite waard om eens te proberen.

Ja die gebruik ik nu dus ook weer. Maar dacht zo’n olie behandeling dan 1x in de week extra. Maar dat wordt misschien ook weer veel te veel. Ik wil zo graag mijn oude haar terug!

1 like

Ik twijfel om deze te kopen want mijn haar is erg treurig op dit moment (als ik em kan vinden). Mag ik vragen waarom jij em gebruikt, hoe jij em gebruikt en hoe het resultaat is?

2 likes

Eigenlijk gebruik ik sinds m’n jeugd al olie in mijn haar omdat mijn moeder dat ook altijd deed en bij ons ook.

Is er een beetje ingebleven en sinds m’n twintigste leerde ik ook het nut ervan (gezond haar etc, wat je nu indd heel veel leest en ziet). Moet zeggen dat ik ook echt een bos haar heb en vaak complimenten krijg over m’n “prachtige haar” maar durf natuurlijk echt niet te zeggen dat het daaraan ligt. Ik merk iig de glans en het kalme gevoel als ik last heb van een drogere hoofdhuid. Ik herken de resultaten waar je het over hebt ook wel met wat ik bij mijn eigen haar zie. Dus ik denk dat het zeker goed is!

Ik gebruikte het altijd een keer in de twee weken. Inmasseren en uren laten intrekken. Sindskort doe ik het eens in de week omdat ik door een shampoo ineens een erg droge hoofdhuid kreeg.

Dit specifieke product vind ik zo fijn omdat het een fijne mix is (rozemarijn en munt) maar ik zie dat veel meiden ook zelf zo’n olie “in elkaar zetten”. Helaas op dit moment dus enorm slecht verkrijgbaar en ik heb helaas momenteel geen andere goede vervangers gevonden die ik als tip mee zou kunnen geven!

2 likes

Het gaat op zich wel (wel even goed oefenen met de juiste kant op draaien), maar ik heb bijvoorbeeld schouderlang haar en gebruik liever een smallere stijltang als ik dit wil doen. De steampod geeft dan wel een blowdry achtig effect bij mij, vind ik ook mooi! Maar echte krullen (op mijn kortere) haar lukt niet goed met de steampod

2 likes

Hebben jullie tips voor een beetje fijne texturizing spray? Ik heb bij mijn kapper original&mineral desert dry in m’n haar gehad en dat voelde echt geweldig. Zo’n bus kost alleen €30 en dat vind ik wel prijzig.

Iemand tips voor een iets goedkopere? Hoeft geen drogisterij te zijn, maar maar wel dus iets cheaper dan €30 voor een bus.

1 like

Ik heb de desert dry en die is inderdaad heel fijn. Je hebt wel echt heel weinig nodig en de bus is groot, dus je doet er wel lang mee.

4 likes

Super bedankt voor je uitgebreide reactie! Dan ga ik op jacht om te kijken of ik het ergens kan vinden. Ik zag ook dat ze rozemarijn olie door de shampoo doen. En dan 5 minuten in laten trekken. Maar dan ga ik toch voor jouw optie! Nogmaals dankjewel!

2 likes

Ik heb em nog gevonden! Mocht je in noord limburg wonen kan ik je nog tippen!

1 like

Weet iemand waar je de conditioners die vaak bij haarverf in het pakje zitten(bijv casting creme gloss) kan kopen in een grote hoeveelheid? Het is het enige wat m’n haar echt mooi laat zitten maar koop nu vaak extra haarverf ervoor en dat is ook een beetje stom haha.

4 likes

Iemand nog een tip voor een fijne scalp brush/massager?

Ik heb er eentje van hairlust. Heb geen ervaring met anderen maar vind deze wel fijn. Hij houdt ook goed vast in de douche.

1 like