Haar/ kapsel topic #1

Ik heb even gemist dat Andrelon blijkbaar een no go is?? Waarom is dit dan zo slecht?

3 likes

Daar krijg je haartyfus van.

Nee geen idee ik denk omdat er weinig verzorging in zit?

8 likes

Volgens mij is er op een gegeven moment heisa ontstaan onder een vlog waarbij iedereen in de comments begon over geen verzorgende bestanddelen/SLS etc.

7 likes

Mijn hoofdhuid gaat er eeeeenorm van jeuken

4 likes

Eigenlijk is Andrelon de nasi onder de shampoo’s

34 likes

Ik had minstens 15 jaar geleden al een paar vriendinnen die zeiden dat je Andrelon niet moest gebruiken, ik denk dat er ooit een soort broodje aap verhaal is ontstaan en dat velen nog steeds denken dat als je het gebruikt je vergif op je hoofd smeert, terwijl het gewoon een commerciƫle supermarkt shampoo is net al alle anderen.

9 likes

Mijn kapster vroeg eens welke shampoo ik gebruikte. En ik gebruikte (nu trouwens nog steeds met regelmaat) Gliss Kür. En dat vond zij in een heel andere categorie vallen dan Andrelon. Zal eens navragen waarom. Heb het toen gewoon ter kennisgeving aangenomen :thinking:

1 like

Ik vind duurdere shampoo’s vaak wel fijner. Ze zijn ook geconcentreerder waardoor ik er minder van nodig heb.

12 likes

Ik geloofde er ook nooit zo in, maar heb wel echt het idee dat mn veel te dure door de kapper aangeraden shampoo mn haar goed heeft gedaan. Maaarrrr misschien is t ook gewoon omdat het 2x geknipt is en mn laatste keer verven/balayage ondertussen mei 2021 was dus dat mn haar ook gewoon minder beschadigd is sinsdien :sweat_smile:

Misschien dus toch eens op ingrediƫnten-onderzoek dus haha

3 likes

Het is zeker niet precies hetzelfde. Ik heb een heel gevoelige hoofdhuid en na heel veel proberen was ik m’n haar al een jaar of 2 met authentic beauty concept. Echt een rib uit mijn lijf maar geen jeuk meer en m’n haar zit ook goed. Op vakantie 2 weken met Aussie gewassen en de jeuk was afschuwelijk en m’n haar zat voor geen meter.

5 likes

Dit eas wel weer een typische KvW uitzending hoor, ā€˜kom, we maken een basisshampoo en dat staat gelijk aan alle andere shampoo’s!’. Het zou ze sieren als ze met dit soort onderwerpen eens echt de diepte in gingen voor wat betreft de ingrediĆ«nten enzo!

7 likes

Ingrediƫnten zijn inderdaad belangrijk. Alle drogisterij shampoos bevatten Sls, wat een goedkoop schuimmiddel is waar sommige mensen slecht op reageren.

3 likes

Er is ook shampoo zonder sls te koop bij de drogist.

6 likes

Dat is pas vrij recent. Het begon eerst met wat alternatieve merken, nu zijn er een paar opties in de drogist. Maar wel vaak gecombineerd met parfum, alcohol of andere niet wenselijke ingrediƫnten. Echt, als je heftig reageert op SL(E)S, dan is het een zoektocht om te vinden wat helpt. Niet alleen in ingrediƫnten, ook in hoe fijn het is om je haar mee te wassen, hoe het ruikt, etc. Ik heb in de drogist nog niet iets gevonden. Wel bij de Hema, voor 1,75. Helaas al weer uit de schappen. Ik blijf terugkomen bij Aveda, en sinds kort Briogio.

3 likes

Ik gebruik rituals shampoo omdat ik dat gewoon lekker vind ruiken, maar hoe lees je nou zo’n ingrediĆ«ntenlijst? Voor mij had hier net zo goed Japans kunnen staan, het zicht mij (behalve water :joy:) echt helemaal niks. Wat zijn nou echt ingrediĆ«nten waardoor je weet of een shampoo goed of slecht is?

Het neemt veel tijd om dat te leren. Maar als ik kijk naar dit lijstje dan zie ik parfum in de eerste 1/3 deel staan. Rode vlag. En de echte hoogwaardige ingrediƫnten, zoals de argan olie en rijst extract in het laatste 1/3e deel. Niet verbazingwekkend voor Rituals, want zij verkopen geur en mooie woorden, geen hoogwaardige producten. Mijn regel: staat iets in eerste deel, dan is het potentieel goed of slecht, in het laatste deel vaak verwaarloosbaar.

9 likes

Ik ken de shampoo niet dus dit is een aanname, maar veel merken zetten dan in het groot op de fles ā€œmet arganolieā€, zodat je denkt wow ja dit moet wel goed zijn voor mijn haar. En dan ga je kijken… Staat het ingrediĆ«nt bijna op het einde en zit er dus waarschijnlijk 1 procent in :smile:
Als je shampoo wil met zo weinig mogelijk overbodige rommel zou ik kijken naar shampoo bars, en dan nog moet je uitkijken welke merken. Aangezien deze tegenwoordig een hype zijn, springen de grote merken er ook op en stoppen ze er alsnog goedkopere overbodige ingrediƫnten in.

3 likes

Ik ga het eens bestuderen, dankjewel!!

3 likes

Deze misschien? Van Matrix

2 likes

Met de app INCI Beauty kun je de codes van producten scannen! Heel handig.

2 likes