Haar/ kapsel topic #1

Ja die zag ik ook! Het is die blauwe toch?

Ik heb die hairgummies van Kruidvat gebruikt. Merkte wel wat verschil, maar toen ik er mee stopte had ik meteen meer haaruitval dan normaal.

1 like

Ja klopt!

3 likes

Soms, als ik weinig tijd heb, wil ik dit doen in plaats van krullen maken met mā€™n airwrap, maar dit lukt me dus echt nooit. Wat doe ik verkeerd? Het is echt zo simpel. Of lukt het jullie ook niet haha

https://www.instagram.com/tv/CeJyuqHvrVb/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

1 like

Het lukt mij ook niet, mijn haar glijdt er niet zo makkelijk doorheen. Alleen als ik echt hele kleine plukjes neem. En dan komt er ook niet zoā€™n krul in, maar veel onregelmatiger of soms alleen een golf. En mijn haar verbrandt heel makkelijk van zoā€™n tang. En als ik 'm kouder zet, komt er weer geen krul in. Kortom, ik heb het opgegeven.

Haha ja ik ook maar. Het glijdt er bij mij wel makkelijk doorheen maar ik heb op zā€™n meest een hele zwakke golf aan de onderkant. Verder echt niks

1 like

Ik zag op TikTok (haha :older_woman:) dat je de tang niet te hard dicht moet knijpen, en dat je hem als je hem op je haar zet ook nog helemaal niet dicht moet knijpen, pas als je hem naar onder laat glijden. Heb nog niet geprobeerd of het daarmee wel lukt, want mij lukt het dus ook nooit.

3 likes

Bij mij lukt het wel, maar ik heb vrij makkelijk haar. Als ik mijn haar krult, blijft het gemakkelijk 4 a 5 dagen zitten. Ik draai mijn stijltang nog wel een extra slag. Dan krijg ik een sterkere krul.

2 likes

Hoe ga je het beste van redelijk lichtblond haar (full head highlights met uitgroei) terug naar je eigen haarkleur (donkerblond en dan eventueel met een klein beetje highlights)?

Ik vind dat hele lichtblonde gewoon niet zo natuurlijk bij mezelf, het slaat te snel weer warm uit en ik wil niet elke 3 maanden highlights bijzetten om het zo licht te houden.

Maar wat is nu het handigsteā€¦ afentoe paar highlights erbij doen maar het langzaam uitlaten groeien? Of lowlights erbij? Of mā€™n hele haar verven in egale kleur? Ik heb niet echt een vaste kapper meer waar ik een berichtje naar kan sturen helaas om te vragen.

Zo ziet het er nu uit dus


1 like

Ik had dit ook, ik heb nu half hoofd lowlight en highlights en vind dan de uitgroei minder storend en veel natuurlijker.

3 likes

Ik ben twee keer van full balayage weer terug gegaan naar mijn eigen haarkleur (donkerblond/lichtbruin)
Beide keren (verschillende kappers) echt super resultaat. Was echt heel mooi gedaan en zag echt maar miniem kleurverschil tussen het balayage gedeelte en eigen haar zeg maar. Dus mijn ervaring is dat het wel in 1x mooi kan mocht je dat willen.

4 likes

Super heel erg bedankt! Volgens mij heb ik die heel lang geleden wel eens gebruikt maar was ā€˜m eigenlijk vergeten weer haha. Gebruik inderdaad ook af en toe olaplex, geen idee of het echt wat doet maar wel het idee dat mā€™n haar wat minder snel afbreekt.

1 like

Ik heb een kleurspoeling laten zetten die, nu die een na een tijdje een stuk minder heftig is als in het begin, precies dezelfde kleur heeft als mijn natuurlijk haar.

1 like

Als je wil kan ik je wel wat zakjes opsturen. Ik verf regelmatig mā€™n grijze haren, maar gebruik de conditioner niet. Het is geen casting gloss, maar idee zal hetzelfde zijn.

Deze heb ik, plus nog 2 in dichte verpakkingen verf waar ik ze uit kan halen.

3 likes

Ik wil dit filmpje even als tip delen. Voor iedereen die mooie krullen met verschillende tools wil maken.

Zij heeft sowieos altijd fijne haarfilmpjes, maar ook haarstijlen

1 like

Sorry heb dit helemaal over het hoofd gezien, super lief! Ik ben nu op vakantie, zal ik je dmen als ik terug ben? :blush:

3 likes

Helemaal prima!

1 like

Iemand enig idee of er te ā€œvoorspellenā€ valt hoe krullen uitvallen bij de curly girl method? Ik heb heel steil haar van mezelf, heb zelfs niet eens een stijltang haha, maar wanneer kleinere plukjes iets vochtig worden begint dat het laatste jaar opeens te krullen. Heb hieronder even een foto geplaatst. Aan de ene kant wil ik graag de curly girl method eens proberen, maar ik ben bang dat t van die heeeele fijne krullen worden en daar zou ik echt geen raad mee weten. Terwijl ik wat grotere krullen wel weer heel leuk zou vinden.
Dus kortgezegd: valt daar door dit plukje iets over te zeggen?
Oh een als je stopt met curly girl, valt het haar dan weer terug in het oude patroon?

Samenvatting

1 like

Ik denk dat de krullen alleen maar ā€˜ergerā€™ en dus kleiner worden als je cgm zou gaan doen. Deze pluk ziet er voor mij uit als krulpatroon 2c/3a en met goede verzorging ga je meestal omhoog qua patroon.

En wellicht krullen andere delen van je haar anders dan deze pluk, hangt ook deels af van de mate van beschadiging. Mijn haar in mijn nek zijn echt pijpenkrullen, daar zitten bijna geen highlights, terwijl mijn bovenste laag (om de 3 maanden highlights) meer een grove slag is (2a/2b).

@Zitzak @Hectometer bedankt voor jullie reactie! Denk dat ik het na mijn vakantie maar gewoon eens moet gaan proberen! Ben echt heel benieuwd haha

3 likes