Lang verhaal maar ik moet even m’n frustratie kwijt hahah. Ik heb op het moment best lang en zwaar haar wat ik het liefst zo lang wil houden, maar het wasproces vind ik zo kut. Als m’n haar nat wordt grijpt het meteen in elkaar of zo, en dan kan ik m’n vingers gewoon niet naar m’n hoofdhuid krijgen om het goed te wassen, omdat m’n haar een soort ondoordringbare muur wordt. En dan na het wassen zit het ook zoooo erg in de knoop dat het minstens twintig minuten duurt voor ik er een beeeetje doorheen ben met de borstel maar omdat het nat is gaat het ook meteen weer in de knoop dus ik kan eeuwig blijven borstelen. Maar als ik het eerst laat drogen voor ik het borstel krijg ik het al helemaal nooit meer uit de knoop.
Kortom; ik sta op het punt alles eraf te knippen whaha maar voordat ik dat doe wilde ik hier even vragen om tips?!
Ik heb al duizend producten geprobeerd qua olie en maskers en conditioner en leave in cremes en conditioner sprays, en ik heb wel sulfaten geprobeerd en geen sulfaten, en een paar weken lang alléén maar olaplex producten, en een tijdje de curly girl method, en voor het wassen borstel ik het altijd helemaal uit, en verschillende borstels geprobeerd etc etc, maar eigenlijk doet mijn haar altijd hetzelfde en zit het ook hetzelfde en doet het ook altijd hetzelfde dus ik heb eigenlijk weinig hoop. Maar misschien herkent iemand het en kun je me toch een techniek of product aanraden, of misschien is zo’n massager ding nog wel een uitkomst om het makkelijker mee te wassen of zo?