Nee, vind die vreemd genoeg niet lekker zitten. En van een muts krijg ik helaas statisch haar
Ik heb de Mielle haarolie gekocht maar er staat elke dag aanbrengen. Alleen ik vind het best wel vet en ik was mijn haar 2 keer in de week. Hoe gebruiken anderen het?
Elke dag? Hahah nee dat kan toch niemand? Ik probeer het meestal zo te plannen dat ik het op een wasdag insmeer op mijn hoofdhuid en dan zo lang mogelijk laten intrekken en wassen zoals gebruikelijk.
Op een ik blijf thuis dag⊠laat ik het de hele dag zitten.
Oh ja ik zag dat op het flesje staan haha. Maar moet zeggen dat ik het vluchtig heb gelezen en daar stond ook iets over smeren in de punten oid. En ja zo dacht ik ook om het te gaan doen!
Ik doe het 2 keer per week en dan van te voren zoveel mogelijk uren in laten trekken.
Ik smeer het op de lengtes maar juist ook op mân hoofdhuid om die te verzorgen en om haargroei te stimuleren. Ik gebruik ook een hoofdmassage-borstel voor, daar masseer ik mân hoofdhuid 5 minuten mee. Heerlijk
Heeft iemand ervaring met de Monday Shampoo van de appie/etos? Is vanaf morgen 1 + 1 en probeer wat te bezuinigen
Ik vond maar een hit en wil wel meer ervaringen lezen:p
edit:
Nou ja voor 7 euro kan het geen kwaad om te proberen dus! Ook chill dat het lekker ruikt.
Ik gebruik sinds een week de volume variant, met gember.
En tot nu toe nog geen jeukende hoofdhuid, dus wat dat betreft tevreden
Ik heb blond haar (naturel) wat best oranje uit kan slaan. Ik heb verschillende zilvershampooâs geprobeerd waaronder die van Olaplex. Ik las dat het ook kan op gewoon blond haar wat niet geverd is maar ik merk de laatste tijd eigenlijk dat mijn haar nog wat meer oranje is geworden. Het valt anderen ook op. Kan dat door de zilvershampoo komen?
Zilvershampoo werkt tegen geelheid, je kunt beter een blauwe shampoo gebruiken. Fanola no orange bijvoorbeeld (weet niet of die goed of slecht is voor je haar, maar weet zo uit mân hoofd dat zij een blauwe shampoo hebben)
Ik ben echt weer even zoekende met mn haar. Ik heb redelijk fijn haar met een slag.
In het verleden regelmatig CG geprobeerd en ik kan er wel aardige krul in kneden, maar ongeacht wat ik (of de kapper) doe zakt het binnen 1 a 2 uur uit en dan blijft er een platte gare bedoening over. Ik heb nu nog CG producten liggen die ik gebruik zonder er krullen in te scrunchen (gewoon met mn natuurlijke slag nu dus), maar het is echt een pluizige ongedefinieerde bende.
Ik ben nu geneigd om weer gewoon mn good old Elvive shampoo te gaan halen die ik tot een paar jaar geleden gebruikte want daar zat het tenminste nog mooi mee. Maar alle tips mbt producten en routines enzo zijn heel erg welkom want ik weet het gewoon ff niet meer
Gewoon doen! Het werkt voor iedereen anders en als het daarmee bij jou mooi zit is het goed toch. Bij mij wordt mijn haar ook heel snel plat en vet van al die SLS/Sulfaat-vrije shampoos en werkt Andrelon heel goed, dus ik gebruik lekker Andrelon.
Ik heb hetzelfde haar als jij en daar werkt de CGM volgens mij gewoon niet zo goed voor (heb het vaker gelezen en zelf ook ervaren). Dus ik gebruik ook gewoon de producten die wel voor mijn haar werken. Scheelt frustratie!
Ik heb krullen maar draag mijn haar steil d.m.v. de steampod. De 1e 2 dagen zit het goed, daarna wordt het vrij plat en slierterig. Het is dan niet vet. Is was mijn haar 2 keer in de week.
Wat zou helpen om er weer wat volume in te krijgen? Een droogshampoo werkt bij mij niet. Misschien iets van een beach spray ofzo?
Lang verhaal maar ik moet even mân frustratie kwijt hahah. Ik heb op het moment best lang en zwaar haar wat ik het liefst zo lang wil houden, maar het wasproces vind ik zo kut. Als mân haar nat wordt grijpt het meteen in elkaar of zo, en dan kan ik mân vingers gewoon niet naar mân hoofdhuid krijgen om het goed te wassen, omdat mân haar een soort ondoordringbare muur wordt. En dan na het wassen zit het ook zoooo erg in de knoop dat het minstens twintig minuten duurt voor ik er een beeeetje doorheen ben met de borstel maar omdat het nat is gaat het ook meteen weer in de knoop dus ik kan eeuwig blijven borstelen. Maar als ik het eerst laat drogen voor ik het borstel krijg ik het al helemaal nooit meer uit de knoop.
Kortom; ik sta op het punt alles eraf te knippen whaha maar voordat ik dat doe wilde ik hier even vragen om tips?!
Ik heb al duizend producten geprobeerd qua olie en maskers en conditioner en leave in cremes en conditioner sprays, en ik heb wel sulfaten geprobeerd en geen sulfaten, en een paar weken lang alléén maar olaplex producten, en een tijdje de curly girl method, en voor het wassen borstel ik het altijd helemaal uit, en verschillende borstels geprobeerd etc etc, maar eigenlijk doet mijn haar altijd hetzelfde en zit het ook hetzelfde en doet het ook altijd hetzelfde dus ik heb eigenlijk weinig hoop. Maar misschien herkent iemand het en kun je me toch een techniek of product aanraden, of misschien is zoân massager ding nog wel een uitkomst om het makkelijker mee te wassen of zo?
Misschien helpt het om zoân massage borstel te gebruiken tijdens het douchen? Ik heb dik haar en ik vind t altijd lastig om shampoo etc uit te spoelen, waarna mn haar gewoon goor blijft als het niet is uitgespoeld. Met mn vingers lukt t ook niet maar met zoân borstel wel
Andere tips vanuit mijn eigen ervaring: veel conditioner gebruiken op de lengtes, serum na handoekdroegen, een bamboe kam met wijde tanden gebruiken voor het doorkammen na het wassen/serum, en ik gebruik momenteel de olaplex versie van revolution maar die vind ik eigenlijk niet zo (denk dat ik weer overstap naar biosilk). Ik heb overigens dik maar golvend haar, geen krullen oid
Ik heb net zulk haar. Er zit in potentie wel wat krul in, maar het zakt heel snel uit en dan wordt het plat en pluizig.
Ik heb echt heel veel CGM producten gebruikt, maar het werkt gewoon niet voor mij. Producten zijn vaak te âzwaarâ voor mijn fijne haar en volgens mij heeft mijn haar ook gewoon siliconen nodig om mooi te zitten.
Sinds kort gebruik ik de shampoo en conditioner van the Ordinary en dat bevalt wel goed. Heb niet heel veel krul, maar ook geen pluis.
Ik zou gewoon doen wat voor jou werkt. Ik heb zelf wel iets meer krul maar verder niet heel dik of heel veel haar. Ik was het inmiddels alleen maar met de babyshampoo van Weleda (gele fles) en het zit meestal heel goed. Ik was het niet te vaak (eens in de 4-5 dagen) maar ook niet te weinig want dan gaat mijn hoofdhuid rare dingen doen. Verder gebruik ik op aanraden van de kapper geen conditioner meer en ben ik ook gestopt met stylingproducten. En het werkt prima. Na een paar dagen wordt het wat vetter en dan kam ik het vaak uit zodat ik het nog één dag golvend kan dragen voordat ik het was. Gewoon trial and error dus. CG is niet de heilige graal maar was voor mij nuttig om erachter te komen dat ik veel mildere shampoo nodig had.
Dankjewel @George @Virago @Koekhuisjes @heleenmllm! Blijkbaar heb je soms gewoon even bevestiging van anderen nodig Nieuwe shampoo en conditioner zijn in huis, nu al zin om vanavond mijn haar te wassen haha
Wellicht kun je het wat uit laten dunnen door de kapper? Ik heb heel ander haar dan jij denk ik maar wel lang en zwaar. Vorige keer dat ik bij de kapper was knipte ze er bijna 8 cm af maar voelde het even zwaar als ervoor, toen heeft ze het uitgedund en dat bracht veel luchtigheid. Wellicht heeft jouw haar daar ook baat bij?