Haar/ kapsel topic #1

Misschien helpt het om zo’n massage borstel te gebruiken tijdens het douchen? Ik heb dik haar en ik vind t altijd lastig om shampoo etc uit te spoelen, waarna mn haar gewoon goor blijft als het niet is uitgespoeld. Met mn vingers lukt t ook niet maar met zo’n borstel wel

Andere tips vanuit mijn eigen ervaring: veel conditioner gebruiken op de lengtes, serum na handoekdroegen, een bamboe kam met wijde tanden gebruiken voor het doorkammen na het wassen/serum, en ik gebruik momenteel de olaplex versie van revolution maar die vind ik eigenlijk niet zo (denk dat ik weer overstap naar biosilk). Ik heb overigens dik maar golvend haar, geen krullen oid

1 like

Ik heb net zulk haar. Er zit in potentie wel wat krul in, maar het zakt heel snel uit en dan wordt het plat en pluizig.
Ik heb echt heel veel CGM producten gebruikt, maar het werkt gewoon niet voor mij. Producten zijn vaak te ‘zwaar’ voor mijn fijne haar en volgens mij heeft mijn haar ook gewoon siliconen nodig om mooi te zitten.
Sinds kort gebruik ik de shampoo en conditioner van the Ordinary en dat bevalt wel goed. Heb niet heel veel krul, maar ook geen pluis.

2 likes

Ik zou gewoon doen wat voor jou werkt. Ik heb zelf wel iets meer krul maar verder niet heel dik of heel veel haar. Ik was het inmiddels alleen maar met de babyshampoo van Weleda (gele fles) en het zit meestal heel goed. Ik was het niet te vaak (eens in de 4-5 dagen) maar ook niet te weinig want dan gaat mijn hoofdhuid rare dingen doen. Verder gebruik ik op aanraden van de kapper geen conditioner meer en ben ik ook gestopt met stylingproducten. En het werkt prima. Na een paar dagen wordt het wat vetter en dan kam ik het vaak uit zodat ik het nog één dag golvend kan dragen voordat ik het was. Gewoon trial and error dus. CG is niet de heilige graal maar was voor mij nuttig om erachter te komen dat ik veel mildere shampoo nodig had.

3 likes

Dankjewel @George @Virago @Koekhuisjes @heleenmllm! Blijkbaar heb je soms gewoon even bevestiging van anderen nodig :sweat_smile: Nieuwe shampoo en conditioner zijn in huis, nu al zin om vanavond mijn haar te wassen haha

4 likes

Wellicht kun je het wat uit laten dunnen door de kapper? Ik heb heel ander haar dan jij denk ik maar wel lang en zwaar. Vorige keer dat ik bij de kapper was knipte ze er bijna 8 cm af maar voelde het even zwaar als ervoor, toen heeft ze het uitgedund en dat bracht veel luchtigheid. Wellicht heeft jouw haar daar ook baat bij?

3 likes

Ja ik! Vind het heel fijn. Je voelt natuurlijk nog steeds dat je op iets ligt, maar het is gewoon zacht dus je kan er prima mee slapen. En het werkt heel goed!

6 likes

Ik heb trouwens de original maat. Op hun insta/tiktok had ik toen een 15% kortingscode gevonden in hun bio, misschien hebben ze die nog steeds. Wordt wel verzonden uit Engeland en taxes/duties zijn niet inbegrepen, dus moest btw en inklaringskosten aan PostNL betalen (was toen €7,50). Wist ik van tevoren dus dat vond ik niet erg, maar ik zet het er even bij voor de zekerheid haha.

4 likes

Ik had last van haaruitval door stress maar combinatie van stress weg en 2 keer per week oil scalping heeft er echt voor gezorgd dat ik 80% minder haaruitval heb. En mijn haar is echt dikker geworden, zelfs de babyhaartjes icm erica haar huid tabletten. Zo blij mee, ik weet niet wat het meeste invloed had misschien de stress weg maar oil scalping werkt heel goed.

7 likes

Wow wat een verschil! Welke producten gebruik je en hoe doe je dat precies?

1 like

Ik ben jaloers als ik dit lees. Bij mij werd mijn haaruitval vele malen erger als ik mijn hoofdhuid in de olie zette. Helaas!

3 likes

Liet je het missh te lang zitten?

1 like

Nee na 2 uur ging ik al mijn haren wassen. En volgde alle andere “regels” ook trouw. Het is helaas niks voor mij!

1 like

@ mensen die ook een steampod hebben: is het normaal dat ie geluid maakt?

Ja hoor, is de stoom. Maakt zo een geluid zoals een elektrische wagen vind ik.

1 like

Ja nu je het zegt, dat lijkt er inderdaad op! Maar goed om te weten dat het dus normaal is. Dacht al dat ik een rare had haha

1 like

Is het een optie om je haar ondersteboven te wassen, dus als je voorover hangt? Ik kan mijn hoofdhuid zo veel beter masseren dan als ik rechtop sta.
Maar mijn haar is schouderlengte dus weet niet of het haalbaar is met veel langer haar.

1 like

Ik zit heeeel erg te twijfelen om weer de Treatment van Marocconoil aan te schaffen. Maar als ik deze invoer in de INCI Beauty app scoort deze heel erg slecht. Ik probeer mijn haar nu goed te verzorgen omdat het extreem uit is gevallen vanwege gezondheidsproblemen. Maar wil het dus nu niet weer verzieken met een slecht product. Ook de argan olie van Maria Nila en Olaplex scoren slecht. Iemand hier verstand van?

Wat is een goed product om wat textuur en volume in een korte bob te krijgen? Ik heb van nature heel stijl en behoorlijk fijn haar dus ik zou het graag wat warriger en poofier willen maken.

2 likes

Ik gebruik Indola texture spray voor wat meer structuur en om het een beetje messy te maken

En als ik echt volume wil dan gebruik ik bij de aanzet nog redken quick tease spray erbij. Indola geeft ook volume, maar die redken is echt (zoals de naam het al zegt) alsof het getoupeerd is. Alleen niet teveel spuiten want dan wordt het echt een plakkaat

3 likes

Ik gebruik al een tijd de producten van Original & Mineral. Heb ook fijn haar en stijl, en ik hou van volume. Bij de aanzet gebruik ik Rootilicious en in de lengtes Atonic. Die laatste zorgt voor wat stugger haar, waardoor volume beter blijft, in plaats van dat het binnen een paar uur als een zucht uit mijn zachte haar verdwijnt. Een klein beetje hitte van de föhn geeft extra kracht aan deze producten en het volume houdt enkele dagen aan.

2 likes