Haar/ kapsel topic #1

Dezelfde producten als waarmee ik het in eerste instantie in model breng! Voor mij zijn dat deze:

Bij het refreshen verdeel ik mijn haar in vier secties. Dan spuit ik het nat met een plantenspuit (niet zeiknat, gewoon een klein beetje vochtig). Daarna breng ik een klein beetje leave in aan en daarna pas mousse. Daarna diffuse ik en doordat het niet zo nat is, ben ik misschien 5 min aan het föhnen. De crunch scrunch ik er overigens altijd uit met jojoba olie!

Voor mij werkt dit heel erg fijn. Moet zeggen dat mijn haar op dag 1 altijd slap en futloos is, weinig krul en volume, omdat het dan net gewassen is. Pas vanaf dag 3 komen mijn krullen meer naar voren, heel apart!

2 likes

Wat voor mij heel goed werkt is mijn haar wassen voor het slapen gaan en het dan omhoog op mijn kussen tijdens het slapen laten drogen. Als ik 's ochtends mijn haar was wordt het vaak heel plat en wat pluizig. Verder was ik met Weleda babyshampoo en gebruik ik geen conditioner, alleen soms wat krullencrème van Cream of Nature (heel weinig) en/of gel (de laatste tijd bijna nooit meer). Dit op aanraden van twee verschillende kappers. Mijn haar is ook niet zo dik dus al die zware producten die bij CG worden gebruikt verzwaren bij bij alleen maar en ik moet zeggen dat het me dik bevalt dat je lekker snel klaar bent.

1 like

Mijn haar wordt de laatste tijd veel sneller vet vooral rond mn kruin.
Meer mensen hier last van deze tijd van het jaar?

1 like

Ik ga morgen naar de kapper voor een soort hush cut. Ik hoop alleen dat m’n haar er niet te dun door gaat lijken haha

2 likes

Ik kom er toch nog niet helemaal uit met de fohnborstel. Ik heb dik haar met grove slag (waardoor het soms behoorlijk pluizig is) tot net over mn schouders. Van product in mn haar wordt het extra snel vet, dus olie oid gebruik ik liever niet. Ik was het 2x per week. Conditioner maakt het te glad waardoor de fohborstel mn haar niet goed “pakt”. Maar met haarmousse erin voelt het juist weer snel vet/vies. Heb ook nog niet echt de goeie “slag” te pakken qua hoe ik het beste kan draaien oid. Mn haar wordt er soms juist te piekerig van en is dan alsnog pluizig ofzo?

Iemand tips wat ik kan doen? :sweat_smile:

1 like

Mijn kapper wees mij erop dat mijn haar wat dunner/touwerig geworden was en dat merkte ik zelf ook al. Ik zet elke 2-3 maanden highlights, niet echt lekker voor mijn haar. Daarnaast gebruik ik de Dyson airwrap ook redelijk veel. Ik wil eens echt investeren in goede shampoo en conditioner, dacht aan Kerastase? Weet eigenlijk helemaal niet of dat goed is haha😅 Mijn kapper verkoopt geen fijne producten. Ik gebruik al Olaplex producten.

Kwam dit setje tegen bijv:

1 like

ik heb via mn kapper een tijdje deze gebruikt omdat m’n haar ook vrij beschadigd was (als het nat was dan was het echt een ontploft vogelnest terwijl ik steil haar heb en dat nooit eerder echt zo had). Ik heb/had wel echt het idee dat het hielp voor mn haar. Het voelt sinds ik de shampoo en conditioner gebruik wel echt een stuk beter aan, maar inmiddels heb ik dus ook al 1,5 jaar niet meer mn balayage laten bijwerken (en zijn er aan de onderkant wel ‘slechtere’ delen afgeknipt tijdens meerdere kappersafspraken in de tussentijd) dus dat zal ook meehelpen :sweat_smile:

Twijfel nu vooral of ik t t geld nog waard vind nu m’n haar inmiddels weer prima is en omdat ik eigenlijk wel een beetje op m’n geld moet letten…

2 likes

Weet niet welke borstel je hebt, maar ik heb soortgelijk haar en een Babyliss roterende borstel. Wat bij mij het beste resultaat geeft is mijn haar aan de lucht laten drogen tot het ca 80% droog is. Dan de Kerastase Blow dry heatprotector er in (maakt bij mij iig niet vet of zwaar) en dan pluksgewijs van onder af beginnen met fohnen en de rest vastzetten.

1 like

Ik vind goede haircare zoeken zo lastig. Naar mijn gevoel is mijn routine nu wel goed maar alle content op bijvoorbeeld tiktok, youtube zijn mensen die hun eigen business of een gesponsord product willen promoten…

3 likes

Ik vind de wella eimi thermal image heat protection spray heel fijn. Heb heel wat hittebescherming geprobeerd, maar vaak werd mijn haar daar ofwel supersnel vet of juist heel stug van. Bij deze is dat niet, blijft juist luchtig en zacht. Alleen wel vanaf een afstandje sprayen anders gaat het plakken.

3 likes

Ik vind die van morrocanoil heel fijn! Ik heb ook dun en fijn haar en mijn haar blijft er luchtig en zacht van.

Ook in het kader van heat protect, wat vinden jullie een fijne die je bij een fysieke drogist of parfumerie kunt kopen? De bovenstaande moet ik dus altijd online bestellen en dat vind ik een beetje zonde. Dus ik zoek eigenlijk een alternatief die je bij de winkel kunt krijgen.

1 like

Ik eyeball al héél lang de dyson airwrap, maar ik heb hem nog niet gekocht omdat ik het zo ontzettend veel geld vind. Nu kom ik erachter dat een wat onbekender merk (dat wel wat weg heeft van Dyson) een haartool heeft gelaunched die praktisch hetzelfde effect heeft. Maar dan voor $270 ipv $600…

Wel benieuwd wat jullie vinden. Heb al gekeken, maar kan hem nog nergens bestellen waarbij hij ook naar NL verzonden wordt.

6 likes

Ik heb toevallig gister veel video’s gekeken op YouTube hieronder en heb besloten hem te kopen!
Ik heb 1 plek gevonden waar ze hem naar Nederland versturen, maar dan zit er waarschijnlijk een ‘verkeerde’ stekker aan omdat hij uit de UK komt. Dus ik twijfel nog of ik nog even ga wachten.

4 likes

Oh ja, ik denk dat ik dan ook even wacht tot hij op Amazon ofzo staat. Heb geen zin om een verloopje ervoor te kopen. Maar ben er wel van overtuigd door alle reviews dat dit echt een volwaardige vervanger is, misschien nog wel beter dan de Dyson airwrap afhankelijk van wat je belangrijk vindt. Ik zou bijvoorbeeld wel liever die smallere, ronde borstelkop van de Dyson hebben, maar ik koop hem toch met name voor de “krulstaven” die erbij zitten. En ook liever 1 krulstaaf die je beide kanten op kunt laten blazen, maar dat is me geen € 300 extra waard.

2 likes

Mijn dyson werkt niet in het buitenland (ook met een verloopstukje), dat is een ingebouwde beveiliging. Dus als deze dat ook heeft kun je beter wachten op een Nederlandse versie.

1 like

Ik heb fijn haar en ik ben op zoek naar een fijne texture spray. Heeft iemand tips? Ik zie door de bomen het bos niet meer…

2 likes

Wel in landen met dezelfde voltage. Een airwrap die in Nederland is gekocht kun je hier gebruiken volgens Dyson:

Australia
China
Egypt
Europe
Greenland
Hong Kong
India
Indonesia
Ireland
Malaysia
New Zealand
Peru
Philippines
Russia
Singapore
South Africa
South Korea
Thailand
United Arab Emirates
United Kingdom

2 likes

Haha ja ik was dus van de zomer in een ander land dan van deze lijst. Had ik van tevoren even op moeten zoeken haha, zonde dat ik hem mee had genomen.

Misschien een beetje vloeken in de kerk hier maar hebben jullie tips voor een betaalbare kappersschaar? Is om af en toe de puntjes zelf bij te knippen. Die van kruidvat wordt slecht beoordeeld, op bol staan de recensies voor sets en losse scharen door elkaar en inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik vind bedroom hair van Kevin Murphy heel fijn!

1 like