Haar/ kapsel topic #1

Ik heb er een van Babyliss, de AS551E Pro 800 krulborstel, maar die is inmiddels niet meer leverbaar. Je krijgt wel vergelijkbare suggesties als je er bij Bol.com op zoekt:

4 likes

Ik heb waarschijnlijk dezelfde haar lengte als jij en deze borstel werkt echt top!
https://www.coolblue.nl/product/895104/babyliss-big-hair-dual-as950e.html

Je kan beide kanten op draaien en de warmte heeft 2 standen. In het begin even oefenen en wat YouTubes filmpjes kijken maar als je t eenmaal door hebt is het echt een aanrader.

2 likes

Ahh bij mij gaven ze zelfs aan dat ie helemaal niet verkocht wordt in de winkels en alleen online!

Mijn kleine dorpje zit blijkbaar niet op tiktok, haha! Maar nu al rot voor als ‘ie op is :tired_face:

2 likes

Oh ik stond vanmiddag wel in een Kruidvat met een schapkaartje van het product, dus daar moet hij ook in de fysieke winkels liggen. Was alleen wel op haha. Bij de Etos kun je online de voorraad bekijken.

2 likes

Assortiment verschilt per winkel, kan dus goed dat deze winkel het inderdaad niet verkoopt

Iemand een tip tegen een vreselijk jeukende hoofdhuid? Het is nu al een paar dagen en ik word er helemaal gek van.

Ik zag laatst op het forum dat iemand Wow dream coat had gekocht maar kan niet meer vinden wie het was.
Heeft iemand dit al eens gebruikt? En werkt het goed?

4 likes

Bij mij werkt de gember shampoo van de Body Shop heel erg goed tegen jeuk, wondjes, schilfers etc!

5 likes

Die heb ik al gekocht en 1 keer gebruikt. Nog geen verschil. Maar misschien moet ik het vaker gebruiken?

1 like

Heb je een nieuwe shampoo? Er zit vaak een ingredient in shampoo die dit veroorzaakt, Zoek een huidaandoening (patiëntenfolders).

2 likes

Een product werkt vaak niet na eenmalig gebruik. Zou het een maand geven, iedereen die die shampoo gebruikt, is fan.

4 likes

Nee, geen nieuwe shampoo gebruikt hiervoor.

2 likes

Ga ik het langer volhouden! Maar omdat het zooo irritant is wil je dat het direct stopt.

2 likes

Als ik een fohnborstel ga kopen, moet ik dan wel of niet voor een roterende borstel kiezen?

1 like

Ik gebruik ook al een tijdje dat olie en nu je het zegt mijn haar wordt ook minder snel vet!

5 likes

Ja! Ik heb het afgelopen zaterdag gebruikt en ben er echt heel blij mee. 100% pluisvrij ben ik niet maar m’n haar is veel gladder dan normaal.

2 likes

Dit product van The Ordinary geeft heel veel rust op je hoofdhuid, het is een soort moisturizer. Alle ingrediënten zijn verzorgend, onstekingremmend, hydraterend. En het maakt je hoofdhuid niet vettig. Opdoen voor je gaat slapen.

Verder is een masker van kokosolie ook fijn voor je hoofdhuid. Dit doe ik een uurtje voor ik mijn haar ga wassen (in het weekend dus, eens in de twee weken, niet vaker). In een bakje smelt ik een eetlepel kokosolie met een beetje olijfolie. Niet te heet en even testen of het op je hoofdhuid kan. Dan voorzichtig op je hoofdhuid schenken, beetje bij beetje en goed inmasseren. Een uurtje in laten zitten en 2 keer wassen met shampoo. Het geeft echt je hoofdhuid een boost.

En tot slot, ga op zoek naar waardoor je nu zo’n jeuk krijgt, kijk alle producten na, want pas als je daar mee stopt, zal ook je hoofdhuid tot rust komen. En dat duurt lang, bij mij duurde het een half jaar.

5 likes

Je hebt geen luizen oid? Omdat je zegt dat je geen andere shampoo hebt gebruikt zouden luizen misschien nog kunnen.

2 likes

Gebruik je veel droogshampoo? Daar krijg/kreeg ik het van

2 likes