Als ik een fohnborstel ga kopen, moet ik dan wel of niet voor een roterende borstel kiezen?
Ik gebruik ook al een tijdje dat olie en nu je het zegt mijn haar wordt ook minder snel vet!
Ja! Ik heb het afgelopen zaterdag gebruikt en ben er echt heel blij mee. 100% pluisvrij ben ik niet maar m’n haar is veel gladder dan normaal.
Dit product van The Ordinary geeft heel veel rust op je hoofdhuid, het is een soort moisturizer. Alle ingrediënten zijn verzorgend, onstekingremmend, hydraterend. En het maakt je hoofdhuid niet vettig. Opdoen voor je gaat slapen.
Verder is een masker van kokosolie ook fijn voor je hoofdhuid. Dit doe ik een uurtje voor ik mijn haar ga wassen (in het weekend dus, eens in de twee weken, niet vaker). In een bakje smelt ik een eetlepel kokosolie met een beetje olijfolie. Niet te heet en even testen of het op je hoofdhuid kan. Dan voorzichtig op je hoofdhuid schenken, beetje bij beetje en goed inmasseren. Een uurtje in laten zitten en 2 keer wassen met shampoo. Het geeft echt je hoofdhuid een boost.
En tot slot, ga op zoek naar waardoor je nu zo’n jeuk krijgt, kijk alle producten na, want pas als je daar mee stopt, zal ook je hoofdhuid tot rust komen. En dat duurt lang, bij mij duurde het een half jaar.
Je hebt geen luizen oid? Omdat je zegt dat je geen andere shampoo hebt gebruikt zouden luizen misschien nog kunnen.
Gebruik je veel droogshampoo? Daar krijg/kreeg ik het van
Weet je toevallig of het serum van TO ook zou kunnen helpen tegen haaruitval?
Ik ben niet echt gecharmeerd van claims zoals “meer haar” of “hairdensity” zoals TO dat doet. Maar mijn eigen ervaring is, dat als je hoofdhuid in balans is, dat je minder haren verliest. En dus het gevoel krijgt dat je meer haar hebt. Net zoals je voor je gezichtshuid streeft naar een gebalanceerde huidbarriere, en dat geldt ook voor je hoofdhuid.
Wow thanks voor de tips! Ga het product van the ordinary gelijk bestellen.
Nope, geen luizen.
Nee ik gebruik nooit droogshampoo. Ik vind het ook zo raar dat het zo ineens is gekomen.
Ben je bekend met eczeem? Ik heb dat op verschillende plekken gehad en een paar jaar terug ook ineens op mn hoofd (en met stress komt het nog wel eens terug). Ik werd ook echt gek van de jeuk en heb toen zo’n lotion voorgeschreven gekregen van de huisarts.
Ik citeer even mijn berichtje uit mei, want ik kreeg wat dm’s na een bericht in t Corona topic over m’n Corona bijwerking over welke haar olie ik gebruik, heb denk ik wel vaker hier neergezet hoe ik de olie gebruik. Dat is deze dus!
Ik gebruik deze al 7-8 jaar en heb denk ik mede daardoor een volle bos haar. Nooit bewust gebruikt voor haargroei, maar vanuit m’n jeugd m’n moeder en tantes altijd meegekregen haarolie te gebruiken voor een gezonde hoofdhuid en haren. En ik denk nu dat dit er zeker wel aan heeft bijgedragen. Zo was ik m’n haar maar 1 x in de week, en mijn haar wordt nooit vet, soms 2 als ik de olie vaker wil gebruiken. En heb altijd nieuwe haren, van die baby haargroei.
Ik gebruik het in kleine mate en laat het nooit een hele nacht intrekken. Gewoon een paar uur. masseer het op m’n hoofdhuid en haaraanzet, nooit in de punten of in de lengte. Zonde van je olie. Je haar komt er wel mee in aanmerking als je het uitwast.
Goed uitwassen, twee keer shampoo gebruiken. Ik gebruik dit dan ook daarbij. Ook heel goed voor je bloedcirculatie namelijk.
Op internet staan heel veel filmpjes en uitleg en dergelijke! Je hoofdhuid en haar heeft er echt baat bij, verzorgen met haarolie.
Wanneer zie je resultaat? Geen idee, omdat ik het nooit bewust voor haargroei heb gebruikt. Maar ik kan je wel zeggen dat m’n nieuwe haren forever blijven groeien haha. Dus het heeft echt zin. Je hoeft niet deze Mielle te gebruiken. Sinds dit een hype is geworden is deze indd ook slecht verkrijgbaar (balen).
Pure rozemarijn olie is makkelijker te krijgen! die moet je dan mengen met een draagolie. Of met je shampoo, dan fungeert je shampoo als drager (dit weet ik alleen niet zeker).
Ik herinner je verhaal, en ik herken ook wel veel. Maar ik ben nog een beetje huiverig voor de mielle olie, omdat ik toch bang was dat het voor mijn fijne 2A haar te veel zou zijn. Mag ik vragen welk type haar jij hebt?
Ligt aan de oorzaak. Ik ben er vorig jaar mee naar de huisarts geweest na allerlei dingen geprobeerd te hebben. Ik dacht dat het gewoon droog was maar het bleek seborroïsch eczeem te zijn. Kuurtje selsun en het was super snel weg.
Het kan ook door stress komen of weersverandering. Ik heb er ook veel last van op dit moment. Geen last van schilfers of roodheid. Ik gebruik al shampoo van eucerin en heb ooit wel eens die lotion gebruikt. Dat hielp ook wel goed.
Hoe gaat het met jouw haar? Hoop dat het inmiddels beter gaat! Hier is het namelijk weer dramatisch… heel veel uitval weer. Heb ook corona gehad maar niet extreem maar dat was midden september dus te kort denk ik om deze haaruitval te verklaren. Als je er niet over wilt praten dan negeer mij gerust! Ik heb daar alle begrip voor!
Twee wat? Reviews? Ik ben benieuwd waar @Foxy las dat de samenstelling veranderd is. Zou wel balen zijn want is dan vast weer niet ten goede.