Haar/ kapsel topic #1

Heb je al eens een pony gehad ? Anders zou ik het gewoon een keer proberen. Anders blijft het in je hoofd zitten. Je kan aan de kapper vragen wat hij/zij denkt.

1 like

Ik heb gisteren voor het eerst m’n haar gedaan met m’n zelf gemixte haarolie. 25 ml druivenpitolie, 50 druppels rozemarijnolie en 25 druppels lavendelolie. Heb m’n haaraanzet gedaan en een beetje in de lengtes. Daarna m’n haar voor de zekerheid 3 x gewassen omdat ik het echt niet vet wilde hebben vandaag, maar er is gelukkig totaal geen vettig laagje achter gebleven en m’n haar voelt heel fijn aan. Blijf het dus even in deze samenstelling gebruiken de komende tijd, kijken wat het doet

12 likes

Wtf, ik heb m’n haar dus vrijdag gewassen met die haarolie, en normaal zou het nu al best wel vet zijn, dat ik het eigenlijk vandaag moet wassen als ik het daarna nog los wil dragen (anders ziet het er echt te vet uit vind ik). Maar nu ziet het er nog steeds zo uit alsof ik m’n haar net heb gewassen, had niet na 1 keer gebruik al zo’n effect verwacht.
Ik zit morgen een dag in de sauna dus ik doe gewoon begin van de dag al haarolie in, kan het lekker de hele dag inwerken.

9 likes

Jaa oil scalping werkt echt super goed! Ook leuk dat je je eigen olie hebt gemaakt. Ik heb ook veel meer babyhaartjes bij mijn haarlijn teruggekregen (maar bij mij ook combinatie van stress weg dat voor haaruitval zorgde).

2 likes

Heb je die Mielle haarlolie gebruikt? Wat fijn dat het voor jou al zo goed werkt

Nee zelf gemaakte haha, staat boven m’n laatste bericht wat ik er heb in gedaan. Druivenpitolie is dus gelukkig niet te vet voor m’n haar

4 likes

Oh haha helemaal gemist. Nu de Mielle olie zo slecht te vinden is zelfkanten ook wel een optie voor mij

3 likes

Is dat niet te lang voor die haarolie om in te laten werken? Vlg mij max een paar uur voordat je het zou uitwassen

1 like

Volgens mij laten sommigen het een hele nacht inwerken zelfs, dus denk niet dat het snel te lang is dan. Maar misschien idd en handig om niet gelijk hele dag er op te doen ivm mogelijke irritaties ofzo, doe ik het er een paar uurtjes in :grimacing:

1 like

Het gaat pas na 45 min - uur werken dus wel goed idd om het niet te kort erin te laten!

Ik denk hoe meer verdund de olie is (verhouding essentiële oliën vs carrier olie) het okay is om het langer te laten zitten.

Op deze instas bieden ze soortgelijke oliën aan: https://instagram.com/duygu.cdc?igshid=YmMyMTA2M2Y=

https://instagram.com/afsennah?igshid=YmMyMTA2M2Y=

en raden ze het af om langer dan paar uur te laten zitten ivm evt verstopt/oververzadigd raken van haarzakjes waardoor het missh juist gaat uitvallen

Denk ook lekker in de sauna als je je hoofdhuid laat stomen/“uitzweten”

3 likes

Ja klopt! Ik wilde precies hetzelfde zeggen indd. Ik laat daarom m’n olie nooit een hele nacht intrekken en dat adviseer ik anderen ook niet,
maar een paar uur max. En in de sauna indd juiiist lekker voor je hoofdhuid om te stomen ipv met een olie “dichten”haha

4 likes

Ik merk dit verschil ook enorm, van om de dag wassen kan ik nu gewoon 3/4 dagen zonder te wassen.

Ben door beide van je links wel geĂŻntrigeerd om juist eigen olie te maken ipv die van 37 euro of zelfs 90 euro te kopen.

Los daarvan, ben nu dus los aan het gaan op tiktok om een goed haarolie recept te vinden. Ik heb al druivenpitolie, jojobaolie en avocado olie in huis namelijk. Heeft iemand daar een tip voor? Rozemarijn sowieso dus.

Klopt ik volg hen alleen voor de haartips maar ga niet zoveel geld neertellen voor die producten!
Wordt wel veel verkocht, terwijl het vrij makkelijk na te maken is.

Welke haar”problemen” wil je aanpakken? Want de oliĂ«n hebben div eigenschappen. Bijv munt olie/lavender tegen jeuk etc

Op Pinterest kan je ook veel vinden:

De linkjes doen het niet:

7 likes

Oh dit helpt echt enorm! Dankjewel! Voor mij is het vooral super vet haar na 1 dag maar wel echt droge uiteinden, vooral dat laatste plaatje gaat me helpen. En ik struggle een beetje met de verhoudingen, ik ga op Pinterest kijken

1 like

Zo geweldig spul he. Het zat vorig jaar in een van de adventkalenders, maar ben het pas recent gaan gebruiken. Ik heb dik golvend / krullend haar en met dit spul erbij blijft m’n haar echt kaarsrecht en mooi glanzend.

1 like

Vrijdag was ik bij een intake voor haar extensions (Ben een pixie aan het uitgroeien en het duurt me te lang. ja i know, geduld enzo. maar dat heb ik niet) ben bijna bij mijn schouders en wilde checken of het kan. Het kan maar dan ben ik veel duurder uit dan wanneer het tot mijn schouders is (liefst nog net iets over), dus raadde ze me aan om rozemarijn te gebruiken want dat schijnt goed te werken.
Nu heb ik legit net rozemarijn gehaald en ben dat aan het koken. Je kan dus of een spray er van maken met water of het met olie doen. Ben zelf voor spraywater gegaan omdat dat het makkelijkst is voor mij.
Ben benieuwd of het echt werkt.

4 likes

Ik ben heel benieuwd of dit werkt! Ik heb genoeg kruiden in mijn kruidentuintje, kook je de rozemarijn en gebruik je het water dan als spray? Laat je het dan er in of spoel je het uit, en hoe lang laat je dan inwerken?

1 like

Ik maak ook vaak rozemarijn water, als je er naar googelt (in het Engels krijg je meer hits) staat precies hoe het moet en hoe je het kunt gebruiken.

Ik laat het erin zitten

4 likes

Ik laat het er ookin zitten inderdaad.