Haar/ kapsel topic #1

Tegenwoordig raden ze het af om met de olie te gaan slapen itt vroeger. Beter is het max 4 uur te laten zitten. Maar zelf weten natuurlijk!

De nieuwe formule is zoals ik het begreep zonder de juist goed werkende ingrediënten erin.

3 likes

Die van Yari is online bij Kruidvat ook op, maar ik heb hem besteld bij Haarpro! Dus misschien is dat nog wat. Zo’n borstel zag ik laatst bij Hema liggen, dus misschien loop ik daar vanmiddag ook nog even langs.

4 likes

Zo’n massage borstel verkopen ze nu ook bij de action. Heb geen idee of er echt kwaliteitsverschil in zit met andere duurdere aangezien ik alleen dat ding van de action heb.

4 likes

Ik heb geprobeerd te zoeken maar dit lijkt niet helemaal te werken dus vandaar toch maar mijn vraag. Heeft iemand tips voor een goede shampoo voor heel dun, stijl haar. Ik ben bekend met alopecia en het beetje haar wat ik op mijn hoofd heb zitten is nu na een dag wassen al vet waardoor mijn hoofdhuid ook begint te jeuken. Ik heb ondertussen al allerlei shampoos geprobeerd maar niks lijkt echt goed te werken. Dus tips zijn welkom!

5 likes

Ik was zelf met babyshampoo van Weleda (Weleda Calendula Shampoo & Douchecrème kopen bij Holland & Barrett), ben ik erg blij mee maar ik heb zelf normaal dik en erg droog haar. Was dus ook maar 1 à 2 keer per week. Je zou voor hoofdhuidproblemen ook kunnen kijken naar de Eucerin DermoCapillare. Ik heb de shampoo nog nooit gebruikt maar de lotion heb ik wel en die werkt goed tegen jeuk. Helaas wel wat prijzig (https://www.eucerin.nl/producten/dermo-capillaire/kalmerende-urea-shampoo).

1 like

Welke olie is fijn voor krullen/droog haar? Als treatment en als scalp massage voor het wassen.
En lees veel over Roosmarijn extract, iemand ervaring mee?

2 likes

Misschien even terug lezen? Letterlijk vandaag ging het een hele tijd over haarolie…

11 likes

Oohh sorry, ik kwam zo even binnenvallen lees hier normaal niet mee.

2 likes

The Body Shop Ginger Shampoo. Het kalmeert de hoofdhuid en zorgt ervoor dat er minder snel talg komt (bij mij). Ik krijg namelijk jeuk van talg en haar lijkt dunner als het vet is dus die shampoo is een win-win. Ik gebruik daarom alleen nog deze. Hij is hier op het forum ook al vaak voorbijgekomen als tip dus ik hoop dat dit jou gaat helpen!!

3 likes

heb je wel eens twee keer wassen geprobeerd, en een shampoo zonder toevoegingen maar wel een reinigsmiddel?

Pff wat stom dat ze juist dat veranderen.

Ik heb mijn Miele flesje vorige maand gekocht en meen al iets te zien maar dat kan ook zeker plasebo effect zijn haha, mag van mezelf over 2 weken opnieuw foto’s maken en dan echt kijken of er daadwerkelijk al wat verschil te zien is. Ik lees dus oa hier dat door deze olie mensen minder snel vet haar hebben, maar ik heb juist het idee dat ik sneller vet haar heb hierdoor… Ik gebruik een klein beetje op dunne plekken, ongeveer 2 keer in de week en was het na max 4 uur weer uit.

2 likes

Was je je haar ook twee keer na het gebruik van de olie? Misschien blijft er nog teveel olie in zitten waardoor het sneller vet wordt.

3 likes

Ik denk er over na om een side shave te nemen. Kan je dat nog doen als je 31 bent? :joy:

4 likes

Tuurlijk! Age is just a number, lekker doen wat je wil

5 likes

Dankjewel :grin: Ik heb een afspraak gemaakt.

6 likes

Natuurlijk!

1 like

Is zon wolfcut veel gedoe en gestijl? Ik laat mn haar meestal aan zn lot over en heb geen zin om helemaal te fohnen en te doen. Maar vind zon wolfcut wel gaaf.

2 likes

Ik heb een hush cut, dat lijkt op een wolf cut maar de onderste lagen zijn langer. Ik doe letterlijk niks behalve borstelen en af en toe volumepoeder bovenin en het zit eigenlijk altijd wel prima.

4 likes

Vrijdag! Ben echt zo benieuwd hoe het gaat worden. :smile:

3 likes

Ligt ontzettend aan het soort haat dat je hebt. Heb je van nature haar dat golft etc. dan zit het vaak direct goed. Heb je ontzettend dun, stijl haar dan zie je mensen toch vaker nog een apparaat pakken.

2 likes