Wat is het beste alternatief voor de Dyson airwrap?
Ik heb zon roterende föhnborstel gehad maar mijn krullende haar loopt daar telkens in vast, ook zon losse föhnborstel ben ik niet handig mee.
Dus zoek echt eentje die je haren er rondom heen zuigt als het ware zoals bij de originele. Scheelt ook pluis denk ik Vind die alleen te duur.
Ah ja, heel herkenbaar. Stom van de kapper dat ze je zo’n gevoel gaven.
Ik was laatst bij de huisarts voor iets anders en toen heeft ze naar mijn hoofdhuid gekeken. Ik dacht ook dat het geen roos was maar droge schilferende huid. Had alle dingen die op internet stonden al geprobeerd, vooral die voor droge huid, maar niets werkte. Huisarts heeft me toen een lotion met selenium aangeraden en dat werkte perfect. Op dat moment bedacht ik me weer dat ik vroeger (voor de google rabbit hole) ook altijd met een anti-roosshampoo met selenium waste. Lang verhaal kort, die oliën waar ze het op internet altijd over hebben werken niet voor iedereen goed en selenium is in jouw geval misschien ook een poging waard!
Wat vervelend zeg!
Dus het is geen allergische reactie op iets in je shampoo, als je het al zo lang hebt? Heb je het overal of bepaalde plekken?
Ben je al naar de huisarts geweest, of evt doorverwezen worden naar de dermatoloog? Die kan het beter bekijken en kan van alles zijn (niet om je “bang” te maken, ik heb er ook last van maar kan sebbhorisch eczeem, psoriasis of schimmel of iets anders zijn). Komt dat voor in de familie. In de winter heb ik er ook vaker last van omdat je meer binnen zit (droge verwarming lucht), minder vitamine D. Dermatoloog kan met bepaalde testen verder kijken. En sowieso je helpen aan lotions of juist andere crèmes?
Sommigen zweren weer bij spoelen met appelazijn.
En die kapper moet niet zo onaardig doen, ben je verder wel tevreden? Anders zou ik lekker ergens gaan waar iemand alleen in de salon staat, of evt thuis een zaak heeft?
Via Treatwell kun je dat goed zien vind ik
Edit; sorry je begon alleen over je kapper en ik heb van alles getypt. Missh zat je er niet op te wachten
Ligt echt aan je haar, dat opzuigen en krullen werkt alleen als je echt de perfecte combi van producten enz vindt. Heb de mijne 2ehands via ff maar gebruik alle functies behalve dat opzuigen en krullen dus. Eigenlijk is het echt gewoon uitproberen … helaas
Vervelend dat ze je zo’n gevoel geeft. Misschien helpt het om er zelf meteen al over te beginnen? Dat je gewoon aan het begin aangeeft dat je best wel last hebt van roos. Op die manier neem jij zelf de regie en zit je niet de hele tijd gespannen te wachten tot de kapper er misschien een opmerking over maakt. Als je het gezegd hebt dan is het uit de lucht en kan je misschien meer ontspannen genieten van je knipbeurt
Ik durf niet te zeggen wanneer precies, maar ik zag hier laatst voorbij komen dat de Shark Flexstyle binnenkort in NL verkrijgbaar is. Is een dupe van de Airwrap en als ik tiktok moet geloven werkt hij beter. Nog steeds vrij duur maar een stuk minder dan de Dyson
Ja nee je hebt helemaal gelijk!
Jojobaolie was je heel gemakkelijk uit, zelfs met shampoo zonder SLS, ben je geen speciale shampoo voor nodig. Ik gebruik af en toe onderstaande maar daar wordt mijn haar wel heel slap van:
Ik wil heel graag mijn haar roze en daar moet ik flink voor bleken denk ik… hoe lang duurt zo iets? Mijn haarkleur is dit. Of is dat niet in te schatten? Dit op de foto is mijn natuurlijke kleur.
Ik zou zeker minimaal 2 uur inschatten. Eerst moet het gebleekt worden kan even duren dan tonen en dan roze verven.
Ik denk zelfs in meerdere beurten, steeds na een paar weken oid lichter en lichter.
Ik gebruik Keune Magenta. Deze gebruik ik omdat mijn kapper deze gebruikte tijdens het kleuren. Deze meng ik dan met conditioner en een klein beetje verf doet al heel veel. Ik laat het wel even zitten, een uurtje. Dan uitspoelen.
Maar ik denk dat je ook andere roze semi permanente verf hebt die ook zo werkt.
Oeh nice! Altijd op zoek naar een goede roze verf. Ik doe nu vaak Adore met conditioner mixen. Hoe veel wasbeurten blijft jouw Keune mooi?
Ik was mijn haar 2 a 3 keer per week en ik doe een keer per maand bijwerken. Maar meer omdat ik echt hou van een intense kleur en na een maand vind ik het al iets te duf.
Ik ben dus juist een beetje op zoek naar eentje die langer erin blijft dus mochten er tips zijn…!
Oh ik vind dit al best lang! Ik was het eens in de week en na 1x wassen vind ik het eigk alweer tijd. Dus voor mij is jouw spullie al een upgrade haha. Maar misschien zijn er nog anderen met nog sickere tips!
@PrincessPeach @heleenmllm @Scorpiovibes @mei
Heel erg bedankt voor jullie uitgebreide antwoorden! Ik ben gister naar de kapper geweest en er is niks over gezegd, dus dat was al fijn Verder ga ik morgen de huisarts bellen, kan geen kwaad als iemand er even goed naar kijkt!
Mooi! Nee dat wast zich wel uit tot pastel. En anders de volgende keer iets meer conditioner gebruiken als je het meteen wat lichter wil. En/of minder lang intrekken.
Voor de Mielle olie fan, deze website schijnt de oude formule nog te hebben. Ik heb het niet besteld, dus ik weet het niet zeker.
Is er iets mis met de oude formule?
Er schijnt een nieuwe formule te zijn en de nieuwe schijnt minder goed te werken bij mensen wat ik hier lees.