Haar/ kapsel topic #1

Ik heb hier ervaring mee, ik weet niet hoe lang zijn baard is, maar elke 2 weken was hier elke 2 dagen.
Dat spul vlekt enorm, pas op je handen en de hals van je vriend. het kwastje dat erbij zit heeft een onhandige vorm. Ik heb een oud mascara borsteltje gebruikt.
Succes ermee

Ojee dat beloofd wat. :sweat_smile: zijn baard wordt echt heel rap grijs en ik vind dat echt nog te vroeg dus we moeten toch wat hĂš.

2 likes

Ik vind het voor hem te vroeg dat hij met een grijze baard loopt en hij vind het ook te vroeg dat ik mijn grijzen haren laat staan omdat we jonger zijn dan 35. :+1:t2:

Til er niet zo zwaar aan joh. :joy:Hij is al vanaf zijn 18e kaal, gun die jongen een beetje jeugdigheid via zijn baard. Hij heeft al zo weinig haar.

De voorbeelden die je noemt zijn trouwens behoorlijk genormaliseerde behandelingen in de maatschappelijke eeuwige drang naar jeugdigheid.

2 likes

Het enige dat je daaraan kunt doen is het (verder) drogen/laten drogen voordat je het indraait.
Ik slaap wel eens met krulspelden en gebruik dan als een echte oma ook haarversteviger voordat ik het inrol om te zorgen dat het de krul beter houdt :thumbsup:

1 like

Je mag hem hebben haha. :joy: wel met kaal hoofd dus.

@Trivia ik stel een vraag over grijze haren verven en jij begint over de grenzen van maakbaarheid. Vind ik toch heftig hoor voor de vrijdagavond.

5 likes

Ik heb even de zoekfunctie gebruikt en kom deze soortgelijke vraag tegen van jou (nog zonder antwoorden)
Maar ik zoek ook een fijne föhnborstel. Het hoeft niet een dupe te zijn van de dyson maar een föhnborstel die mijn haren iig droog maakt en waarmee ik meteen iets van model kan brengen, zonder te pluizen haha. Eigenlijk het belangrijkste

Ik heb er nu een van revlon. Maar merk dat ik het niet voor elkaar krijg om resultaten zonder pluis te krijgen ;p

1 like

Vond die van Babyliss Pro lijn een fijne fohnborstel. Wel altijd op de hoogste stand gebruikt, merkte dat ik dan minder pluis had. En je moet een handigheid krijgen in hoe op het eindstuk moet föhnen. Dat vermindert het pluis wel. Op Instagram kun je er veel filmpjes van terug vinden.

2 likes

Ik heb na 15 jaar een nieuwe stijltang nodig, huidige stijltang is er een van Remington en vraag me af of ik weer een Remington moet nemen. Ik zag dat veel mensen hier op het forum blij zijn met een CHI, maar welke dan? Of is toch een GHD beter? Babyliss is volgens mij ook echt een prima merk. Zie echt door de bomen het bos niet meer. Mag wel wat kosten als ik er weer 15 jaar mee kan doen.

1 like

Als het wat mag kosten zou ik voor de steampod gaan. Heb door de jaren heen verschillende stijltangen gehad maar de steampod is echt het geld waard. Heb zelf de 3.0

3 likes

Heb je fijn haar (met slag)? Je haar klinkt een beetje als het mijne. Ik moet elke 3 maanden naar de kapper, omdat het bij mij ook snel als stro oogt. Dan groeit het minder hard maar het ziet er wel beter uit. En mijn haar kan niet zonder stylingproducten omdat het er anders niet gezond en glanzend uit ziet. Een behandeling zoals jij omschrijft (zo veel mogelijk puur natuur) is denk ik gewoon niet voor iedereen weggelegd, voor mijn haar in ieder geval niet dus wellicht voor het jouwe ook niet?

2 likes

Sowieso alles met kokos verbannen :laughing:
Soms reageert haar daar echt heel beroerd op.

1 like

Als ik mijn haar aan de lucht of in een handdoek laat drogen, wordt het ook een pluizig. Als ik het fohn is het beter, en al helemaal als ik er even met een fohnborstel doorheen ga.

4 likes

Als je budget het toe laat zou ik je de steampod aanraden. Veel minder haarschade en mooi glanzend haar

1 like

@Vlaai @ZusjevanJoost had de steampod niet overwogen omdat het mij zo’n gedoe leek met gedestilleerd water etc. Mijn haar kan gelukkig wel goed tegen stijltangen, dus om schade maak ik mij niet veel zorgen.

5 likes

Dat ligt echt aan je haar! Ik zou het echt elke dag moeten stylen, maar mijn zusje zou dagen met krullen kunnen blijven lopen.

3 likes

Ik heb niet een heel gestyled kapsel, maar ik gebruik waxspray en dat doe ik altijd maar één keer tussen twee wasbeurten.

1 like

Ik was mijn haar (nu met Pantene voor geverfd haar, voorheen met Andrelon krulshampoo), dan conditioner (Petal Fresh voor volume), dan Andrelon krullencreme in drijfnat haar smeren en doorkammen en tot slot mousse (sinds vandaag weer een andere dus weet even niet welke). En dan op zijn kop fohnen tot het droog is.

Het zijn zeker geen curly girl approved producten maar voor mijn jaar werkt dit, dus ik vind het prima zo. Ik krijg er mooie krullen van. Als ik dit niet doe heb ik een droge bos pluis en stro. En hier kan ik dan drie dagen mee doen, op dag 4 was ik het weer. Dus het is wat meer werk dan alleen shampoo, conditioner en op laten drogen aan de lucht maar het zit dan ook 10 keer mooier.

Nog een toevoeging: olie of serum werkt niet voor mijn haar, het wordt alleen maar vettig en slap.

1 like

Hoi ik kom hier even binnenvallen, ik weet echt niks over haar.
Ik laat mijn (lange) haar altijd op een lengte knippen. Het ziet er hierdoor toch een beetje saai en niet zo levendig uit. Het “hangt” er maar bij. Nu denk ik oke ik doe dus iets fout haha, maar vraag je dan bij de kapper om (veel) laagjes? En weet de kapper dan wat ze moeten doen? Ik ben bang dat ik een heel “bol” kapsel krijg. Dat vind ik niet mooi en probeer ik te vermijden door alles altijd op één lengte te laten knippen.

3 likes

Ik zou het gewoon uitleggen bij de kapper! En dan vertellen wat je wel en niet mooi vindt en eventueel plaatjes meenemen.

Laagjes kunnen nogal verschillen per haartype ook en kappers kunnen meestal wel goed advies daarover geven. Ik heb bijvoorbeeld redelijk fijn haar en als daar heel veel laagjes in worden geknipt, gaat het er juist veel dunner en slierterig uitzien. Maar bij iemand met heel dik haar kunnen veel laagjes juist wel weer mooi zijn.

2 likes