Ik gebruik dat fohnborstel stuk echt het meest. Zeker voor m’n voorste plukken en dan met de koelfunctie goed afkoelen. Tip is wel goede haarproducten gebruiken. Op het moment dat ik verstevigende mousse gebruik dan blijft de volume lang zitten en is het de volgende dag even langs de haaraanzet met je handen en evt de bangs nogmaals föhnen. Ook de rechtmakende stukken gebruik ik heel vaak, met name voor rest van mn haar. Dat gebruik ik icl met de wow color spray (glans en langdurig steil). De krullers gebruik ik minder, maar bv recent gebruikt bij een feestje en m’n haar bleef mooi gekruld. Wel kleine plukken en steeds goed afkoelen. ik kan niet meer zonder. Mocht het kapot gaan koop ik ook direct een nieuwe.
Die droogshampoo is echt mijn holy grail. Normale droogshampoo voor volume kan mn haar juist heel zwaar maken en daardoor plat laten zitten, maar deze doet dat niet. Het geeft volume, maar blijft toch luchtig.
Bedankt! Dat klinkt goed! Kom steeds dichterbij het kopen van dat ding haha.
Ik vind hem ook heel fijn, werkt goed en krijg er ook veel volume van. Vind alleen de geur iets te sterk
De droogshampoo van Monica Geuze dus. Hij geeft zeker volume, zowel bovenop, maar ook de lengtes worden wat stroever. Kreeg zelfs spontaan een beetje slag in m’n fijne rechte haar! De geur vind ik wel apart, doet me vooral aan mannen-deo denken. Niet per se vies.
Mijn haar wordt ook snel vet en vies van olie, maar ik gebruik sinds een tijdje de barbary fig oil van schwarzkopf en die vind ik echt top. Ik smeer het wel alleen in de punten, maar dit is dus tot nu toe de enige olie die mijn haar echt totaal niet vet maakt. Ruikt bovendien ook nog eens heel lekker, is super zuinig en maakt mijn droge haarpunten glad en zacht. Oja en hij kan dus op zowel droog als nat haar dus je kunt hem prima ook tussendoor gebruiken
Ik heb ook vrij dun haar en mijn kapper raadde me conditioner af en dat was een gouden zet. Mocht je dat gebruiken, zou je het dus kunnen skippen. Ik gebruik zelf sulfaat- en siliconenvrije shampoo (babyshampoo van Weleda) of een simpel blokje Aleppozeep Voor mij heeft dus vooral minder (ingewikkelde) producten geholpen.
@Reflect Dit heeft voor mij ook geholpen: alleen tea tree shampoo van petal fresh en na het douchen een druppel/ twee drupjes leave in conditioner van Yari green curls (ik heb slag, niet per se krullen) en thats it. Als ik meer leave in gebruik is het meteen weer slierterig.
Waarom gebruik je moisturizing shampoos? Ik heb ook fijn haar en die zijn veel te voedend voor mijn haar. Je kunt idd de conditioner weglaten of echt alleen in de puntjes doen. En zou idd overstappen op volumeshampoo.
Een stukje eraf en wat laagjes zouden wel wat voor het volume kunnen doen, maar vergeet niet dat het haar op die rechterfoto ook gestyled is!
Maar hoe kom je je haar dan nog door joh? Of spray je er dan alsnog iets er in?
Ik gebruik echt 3x zoveel crème spoeling als shampoo. Maar dat is volgens mij ook niet goed
Sorry maar met dun haar (mijn dunne haar in ieder geval) is laagjes echt een no go. Het enige wat dat doet is het nog dunner later lijken, ik zou het echt afraden.
@Reflect ik heb ongeveer van dat haar zoals op de linkerfoto (maar bovenop minder volume ) en het gaat bij mij vooral erg slierten als het weer tijd is om naar de kapper te gaan en de punten eraf te laten halen. Ik kan dit helaas echt niet voorkomen. Als er een klein stukje af is dan sliert het niet meer en zit het weer een tijdje beter, tot het weer tijd is om naar de kapper te gaan.
Ligt er wel aan wat voor laagjes denk ik? Ik heb geen lagen in m’n hele haar maar wel korte plukjes aan de voorkant en dat doet heel veel.
Ik heb vanmiddag een mail gekregen dat je vanaf nu de Shark Flexstyle kan pre-orderen. Je hebt hem dan voor 14 april in huis. Ik heb net besteld!
Wie kan me adviseren?
Ik heb zwaar, glad en heel erg stijl haar. Als ik mijn haren krul dan zakt dat redelijk snel uit. Nu weet ik dat als je je haren prept met een mousse het langer zou blijven zitten. Welke mousse raden jullie aan en wanneer breng ik die aan? Ik wil morgen mijn haren krullen en ben van plam mijn haren vanavond te wassen.
Doe ik de mousse dan op nat haar na het wassen of op droog haar of juist morgen? En gebruik ik vervolgens haarlak?
Ik hoor het heel graag!
Het moet echt de hele dag goed blijven (hopelijk) want heb een bruiloft waarbij we de hele dag aanwezig zijn.
Toen een vriendin van mij trouwde kreeg ze van de visagist de instructie haar haar de avond van te voren te wassen zonder conditioner en daarna compleet te verzadigen met mousse. Dus echt 4x zoveel als je normaal zou doen. 's Ochtends is het toen gekruld en dat bleef echt de hele dag mooi!
Thanks!! Had idd al gelezen geen conditioner te gebruiken. En doe ik de mousse op nat haar en dan droog fohnen?
Mijn uitprobeer termijn is bijna verlopen en heb besloten hem te houden.
Hem mijn haar dinsdagavond gekruld voor het slapen, en de foto heb ik net (donderdagavond) gemaakt toen ik mijn haar goed heb uitgeborsteld. Dit is de eerste keer dat mijn haar fatsoenlijk bleef zitten na het krullen. Dit wordt slag bij mij. Denk dat het grootste verschil is geweest dat ik de koude shot niet heb gebruikt en de ochtend erna texturizing spray in de krullen heb gedaan.
Dit masker en mijn haar…
Ik had er al veel goede dingen over gehoord, maar zelfs na zilvershampoo (dan is mijn haar normaal echt touw) blijft mijn haar super zacht. Ook echt een grote pot trouwens. Net een reclamepraatje dit, maar dacht voor de prijs heeft iemand hier er vast ook iets aan haha
Ja volgens mij ook echt op goed nat haar, dat je het bijna kan uitwringen nog!
Heeft iemand de color masks van Wella al eens geprobeerd om echt tijdelijk een andere haarkleur te hebben?
Ik ben meer dan een jaar bezig geweest om lichter te gaan en ben nu eindelijk vrij blond maar twijfel al een tijdje om toch weer donkerder te gaan. Iedereen, incl. kapper, verklaren me voor gek… ik dacht als ik het nou eerst probeer met deze, schijnt echt na een paar wasbeurten weer te verdwijnen maar toch ben ik terughoudend, iemand ervaring?